Volume in Vista?

Pagina: 1
Acties:

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-01 22:39
Hallo,

Ik las een tijdje geleden dat de kwaliteit van je geluid achteruit zou gaan in windows xp als je het volume niet op 100% zou zetten, nu heb ik tegenwoordig vista en vraag ik me af of dat ik nog steeds het volume op 100 moet zetten. Ik las laatst ook een bericht van iemand die dacht dat 50% beter is.

Iemand iets zinnigs te zeggen hierover?

alvast bedankt ;)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Heb je bronnen?
Ik prefereer persoonlijk (op analoog gebied) een hardwarematige volumecontrole.

Dit kan ik echter niet staven behalve dat ik mijn high-end voorversterker die aan de PC hangt meer vertrouw dan een stukje windows-software. Ik vraag me altijd af in hoeverre dit helemaal correct gebeurt.

Hoe dat gaat met Foobar, of met Linux weet ik niet.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 25-11-2025

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ik vraag me af in hoeverre dit uberhaupt gestaafd kan worden.

Een volumeregeling zou, wanneer je het technisch gaat bekijken via de driver een spanning wijzigen in de lijn uitvoer van een audio signaal waardoor je volumeverschil krijgt (tenzij die gaat met een of andere vage vorm van modulatie... dan geld dat verhaal maar het principe komt op hetzelfde neer).
Ik weet niet in hoeverre hier verschil kan worden gemaakt door audio interfaces zodat dit de kwaliteit beinvloed, maar het lijkt mij nogal onlogisch.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 18:40
Voor zover ik weet worden er slechts bitjes "weggegooid" waardoor je dus maar en deel van je signaal overhoudt.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Tha Ra; je bedoelt bitjes als in volume niveau? :P.

Wat natuurlijk wel zo is, is dat een volumeregeling moet rekenen aan het uitgangsniveau. Dit zal altijd met een bepaalde rresolutie gebeuren, die miscien niet optimaal is.

Bij hardware hoeft dit niet, maar is gelijkloop weer (relatef) lastig te bewerkstelligen.

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Interesante verklarig. Dat zou er dus voor pleiten om je mixer op 100% te gooien , of beter nog uit te schakelen.

Pagina: 1