Toon posts:

[Hi] Eindeloos sms verdwenen en dubbele rekening?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek vandaag op mijn rekening online bij Hi, en zag tot mijn verbazing dat er vanaf 1 september 25 cent per smsje was berekend (bedrag wat je betaald als je over je bundel heen zit). Ook betaalde ik geen 10 euro per maand meer voor eindeloos sms, conclusie: Eindeloos sms is zonder pardon van mijn abonnement afgehaald.

Het hele verhaal:
  • Heb begin augustus een contract verlenging gedaan bij Hi, met HTC Hero, hier zat bij:
    1. Eindeloos Online (later telefoon omgezet naar Eindeloos Online Xtrasnel)
    2. Hi Online 20 1 jaar
    3. 1000 extra sms-jes/mnd
  • Volgens mijn contract zou het er dus op moeten staan, maar het is plotseling weg?
  • Heb nu 40 euro 'verloren' door in de veronderstelling te zijn dat eindeloos sms erop stond.
Ik ga morgenochtend bellen, hoe sterk denken jullie dat ik sta als ik een contract heb waar letterlijk in staat dat ik het voor 1 jaar zo heb afgesloten? :) Valt dit niet onder contractbreuk?

Vanaf 14 september heb ik een nieuwe bundel gekregen, nu na 6 dagen ben ik alweer over die Hi 20 bundel heen (dat is echt bijna onmogelijk, heb amper gebeld en gesmst). Nu staat er in het smsje dat ik van Hi krijg: "Uw saldo is 0,00 euro tot factuur 12 november (!)". Heb ik iets gemist, gaan facturen nu ineens per 2 maanden, of is Hi nu echt met een grote screw-up bezig? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 01:50:
Ik ga morgenochtend bellen, hoe sterk denken jullie dat ik sta als ik een contract heb waar letterlijk in staat dat ik het voor 1 jaar zo heb afgesloten? :) Valt dit niet onder contractbreuk?
Voordat je het over contractbreuk etc gaat hebben is het toch echt verstandig om te bellen. Laat ze het eerst nakijken en eventueel corrigeren voor je je echt druk gaat maken. Zorg ook dat je je eigen papierwerk bij de hand hebt als je belt. :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:05
Verwijderd schreef op maandag 21 september 2009 @ 01:50:
Als Eindeloos sms op jouw contract staat dan moet dat geen problemen opleveren. Wordt een case aangemaakt en krijg je teveel gemaakte kosten gecrediteerd.
Heb ik iets gemist, gaan facturen nu ineens per 2 maanden, of is Hi nu echt met een grote screw-up bezig? :P
Mijn saldo-informatie geeft ook een datum in november aan, paar dagen geleden nog gewoon oktober, is dus een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was nog niet van plan om het over contractbreuk te gaan hebben. Ga het eerst 'netjes' proberen af te handelen en kijken wat zij erover te zeggen hebben. Mijn ervaringen met de helpdesk zijn niet al te goed, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat verlopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gebeld met de helpdesk :) Kreeg een hele aardige mevrouw aan de telefoon, na het doorgeven van mijn order en klantnummer begreep ze het meteen. De kosten uit de vorige nota worden gecrediteerd, ook de kosten die ik deze maand heb gemaakt zullen gecrediteerd worden :). Dat de rekening tot november loopt (hoorde vanmorgen mijn vriendin er ook al over) is een fout in het systeem, ze fixen dat waarschijnlijk vandaag nog.

Kreeg trouwens als tip mee om 'Saldo Extra' te versturen naar 1266, je krijgt dan te zien hoeveel smsjes je nog in je Eindeloos Sms bundel hebt. Al ruim 5 jaar klant van Hi, maar dit wist ik nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
As I said.

Saldo extra heb ik inderdaad ook pas laatst ontdekt :) Erg handig! Dat Eindeloos sms met de kalendermaand ipv notamaand meeloopt wist je hopelijk wel he ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jelle. schreef op maandag 21 september 2009 @ 16:41:
As I said.

Saldo extra heb ik inderdaad ook pas laatst ontdekt :) Erg handig! Dat Eindeloos sms met de kalendermaand ipv notamaand meeloopt wist je hopelijk wel he ;) ?
Dat wist ik inderdaad ;) Was ook meteen de verklaring waarom er per 1 september iets mis was gegaan :)
Ben wel benieuwd wanneer ze de Eindeloos SMS bundel gaan activeren, er lijkt nog niets veranderd te zijn met vanmorgen. Heb nog steeds 0 smsjes over in mijn Eindeloos SMS bundel. Anders morgen maar weer eens bellen, het leek alsof ze alles netjes hadden opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
Mijn ervaring met 'handmatig' toevoegen, is dat dat soms wel iets langer kan duren (misschien wel 2-3 dagen). Snelste zou zijn geweest om hem met een shortcode per sms te activeren, maarja nu zul je gewoon even moeten afwachten I guess.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit verhaal krijgt helaas nog een staartje. Vanaf 1 oktober was de eindeloos sms bundel ineens weer verdwenen en dit keer deden ze niet zo makkelijk. Ze wilde me niet helpen tot mijn bundel afgelopen was, ook als ik ze vertelde dat ze dit zelf dus meer geld kosten, want ze zouden alles terug crediteren. Dit maakte allemaal niks uit, ik kon pas vanaf 11 oktober bellen om het probleem op te lossen.

Nu begonnen ze net dus te zeuren dat ze per se mijn ma aan de lijn willen hebben, omdat het op haar naam staat (is 6 jaar geleden zo gegaan omdat ik nog net geen 18 was). Echter woon ik al lang niet meer bij mijn ouders en is dat dus niet zo makkelijk. Ze hadden als argument dat 'ze bevestiging van de eigenaar moesten hebben' voordat ze iets aan het abonnement konden veranderen. Toen ik vertelde dat ze zelf juist zonder iets te vragen mijn abonnement hebben veranderd en ik hier het contract heb liggen kapte ze vrij snel het gesprek af.

Ga straks nog een keer bellen, krijg ik hopelijk iemand anders aan de lijn die het wel gewoon fatsoenlijk op kan lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• briansoft
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 15:19
Ik zie dat je ook al problemen heb met de klantenservice van HI. Ik moet eerlijk zeggen dat de service van HI een groote grap is. Ik heb voor mijn moeder (abbo is wel onder mijn naam) een verlenging gedaan en de HI medewerker had gezegd dat wij een jaar internet moesten nemen en kon het gewoon opgezegd worden. Na een paar maanden gebruik had ik met de klanten service gebeld en kreeg te horen dat ik 2 jaar aan vast zat. En pas geleden had ik mijn abbo verlengt met 2 jaar en was er afgesproken dat er een halve jaar gratis bellen bij zou zitten en nokia telefoon en een gratis contract overzetting. Echter hadden ze niet vermeld dat je zelf de contract moest uitprinten en opsturen voor het omzetting. Ook zou er schriftelijk een bevestiging gestuurd worden de volgende dag wat nooit is gebeurt. Had een klacht hierover gemaakt en bijna een maand later nog geen antwoord of verklaring. Nu had ik me rekening nagekeken gisteren avond en bleek alsnog geld van mijn rekening te zijn gehaald terwijl er afgesproken was dat er een halve jaar gratis gebeld kon worden. Ik weer de klanten dienst gebeld en kreeg te horen dat het niet eens genoteerd was en dat er weer een klacht opgemaakt moest worden opgemaakt met een wachttijd van 20 dagen. Ik moet eerlijk zeggen ik heb er spijt van dat ik HI genomen heb. De product is goed maar de service is echt knudde en de enige wat belangrijk is voor HI is dat ze de klant binnen trekken ongeacht hoe en wat. Het enige wat ik kan zeggen als je de kans krijg blijft van HI weg en zodra je contract over is zoek een andere provider. En als je een HI medewerker krijgt (R.J Klappe) dan moet je je gesprek opnemen want je krijgt wat je afgesproken heb niet. Ik ga zelf over naar een nieuwe provider zodra deze abbo afgelopen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn probleem is nu als het goed is opgelost. De vorige vrouw aan de telefoon was 'vergeten' om de sms bundel aan te zetten. Om het hele probleem op te lossen wilde de meneer aan de andere kant van de lijn een brief sturen naar een andere afdeling, waar ze het probleem konden oplossen. Ik vroeg of het niet wat sneller kon, gezien de reeds gemaakte kosten en er al zo'n lange tijd overheen gaat. Hij ging het proberen te regelen, en dat is dus nu gelukt.

De sms kosten waren nu opgelopen tot een totaal van 65 euro vorige maand en 45 euro de maand daarvoor, dat bedrag krijg ik gelukkig terug :)

Nu alleen de gemaakte kosten van de 5 verschillende telefoontjes O-) voordat het probleem was opgelost

• heinie86
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-10 19:19
Ik heb precies hetzelfde gehad. Dit waas allemaal opgelost. Maar vandaag weer probs met de rekening. Hoop dat ze het op kunnen lossen, want die hele rekening klopte voor de @!#!@# niet.
Pagina: 1