Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Blu-ray drive niet herkend in Vista (en meer problemen)

Pagina: 1
Acties:

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:12

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Vrijdag m'n eerste computertje in elkaar gezet, en na wat gekloot, begonnen met de software kant. En daar lijk ik meer problemen mee te hebben. Een aantal dingetjes, maar de blu-ray drive is 't voornaamste, daarom dat ik 'm in overige hardware gooi als jullie 't niet erg vinden. Verder, m'n specs staan in m'n profile, maar volgens mij doet alle hardware 't in principe naar behoren, dus lijkt mij dit een software-matig probleem. Maar als jullie specs hier vermeld willen hebben dan hoor ik 't wel.

Zoals de titel al aangeeft wordt hij niet herkend. 't gaat om een Sony BWU300s trouwens. 't is raar, in de BIOS doet ie 't gewoon, al heb ik er daar weinig aan, en 't moment direct na de installatie van Vista (mwah, de laatste herinstallatie) deed ie 't ook. Hij begon er mee op te houden na een update van m'n moederbord update/driver DVD. Irritant, want ik had in 't weekend graag een spelletje willen proberen, ipv gekut met Vista updates en instellingen ;). In ieder geval, in de verkenner wordt ie niet aangegeven dus, maar ook in apparaatbeheer wordt niks aangegeven. Helemaal niet. De Sony site heeft overigens geen drivers ter beschikking voor download voor dit model, en volgens mij staan ze ook niet op de bijgeleverde DVD, al zou ik die toch niet kunnen gebruiken. Ik heb wat zitten googlen, er waren meer mensen met dit probleem (met ook andere blu-ray drives), maar er werden geen oplossingen geboden. Iemand een idee waar ik moet zoeken en wat ik kan proberen?

Edit:
Heb een install van Vista op een andere partitie gedaan, en daar de updates op uitgevoerd, en op die manier het exacte moment kunnen vinden wanneer de drive niet meer herkend wordt. Dit is wanneer ik de Gigabyte SATA driver van de Gigabyte driver CD installeer. Heb nu de driver verwijderd, en m'n blu-ray drive werkt weer! Echter, heb ik die SATA driver dan niet nodig? Klinkt als iets wat ik wel nodig heb, en waarom zouden ze 't anders aanbevelen? Desondanks lijken'al m'n disks het te doen, en Windows start ook sneller op na het verwijderen van die driver. In ieder geval, ik kan m'n eerste spelletje installeren, whoei! :P

Iets anders, in de BIOS wordt een CPU (core I7) temperatuur van rond de 50 graden aangegeven, is dat niet wat veel voor idle? Geen instabiliteitsproblemen gehad tot dusver, maar ivm bovenstaand problemen heb ik m'n systeem niet echt kunnen stressen nog ;). Misschien dat ik te weinig koelpasta heb aangebracht? Ik had m'n twijfels op 't moment dat ik 't aanbracht, maar van wat ik begrepen heb is er maar weinig nodig, dus ik zat met "dun vliesje" in m'n hoofd. 't resultaat is nauwelijks zichtbaar. Ik was zo slim om [een foto] te maken toen, dus, te weinig koelpasta of zou 't een andere oorzaak kunnen hebben?

En tot slot, aarding. Er zijn wat topics over hier, en ik heb er bij m'n ouwe computer nooit bij stil gestaan. Ik heb nou dus wat moeite gedaan om m'n computer aan een geaard stopcontact te hangen (tijdelijke oplossing: een lelijke verlengkabel naar zolder), maar ik had de modem en router aan een normaal stopcontact hangen. Ik stond er niet bij stil, ze hebben immers normale ongeaarde stekkers, en heb hier totaal geen verstand van, maar in alle topics over aarding kwam ook een paar keer naar voren dat je alle apparaten op 't zelfde stopcontact moest aansluiten om te neutraliseren oid. Is dit een probleem? Ik zit namenlijk nu met een kapot keyboard, deed 't bij 't afsluiten laatst nog, maar bij opstarten vandaag deed ie niks meer. Kan verder geen andere oorzaak bedenken, in de tussentijd stond de computer natuurlijk uit en heb ik er niks mee gedaan. Heb ik mogelijk mijn keyboard gesloopt met een potentiaal verschil ofzo? Ik las dat ongeaarde computers dodelijk konden zijn voor USB apparaten, misschien is dit dezelfde situatie (en meteen een handig praktijk voorbeeld waarvoor je je computer moet aarden. Nou goed, ik ga wat dat betreft maar 'ns contact opnemen met de winkel.

Volgens mij zijn dit de enige problemen die ik heb na 't bouwen van m'n 1ste computer, de rest lijkt prima te werken. En alvast bedankt.

[ Voor 9% gewijzigd door Sméagol op 21-09-2009 07:09 ]

Make lovecraft not warcraft.

Verwijderd

er had iets meer opgemogen dude, maar 50 is zo heet nog niet..als ie maar niet boven de 70/75 onder load uitkomt..
probeer prime95 een paar uur te laten draaien, komt ie niet boven de 70/75, you're good..
je kan proberen om iets meer pasta erop te doen, maar teveel werkt ook juist averechts..
anders eens proberen de heatsink opnieuw te installeren..
spreek je zo wel