Hitachi harddisk gaan niet lang mee?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Ik vroeg me af of er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben met Hitachi SATA harddisken.

Gisteren ging een harddisk spontaan stuk dit was een Hitachi HDT725032VLA360 die net geen 2 jaar oud is.
Aangezien ze in werkstations zat die vrijwel altijd aan staan en in RAID 1 configuratie kon ik van identieke schijf via SMART wat info verkrijgen, waaronder dat continue temperatuur 29 graden is en max 35 graden.

Via SMART is defecte schijf NIET uit te lezen.

Vorig jaar had ik met een andere werkstation eenzelfde probleem met een HITACHI HDT722516DLA380 die ook geen twee jaar oud was.

Aangezien er in servers (die wel altijd aan staan) voornamelijk WD schijven worden gebruikt vind ik het vreemd dat ik met die (en overige merken) die vaak ouder zijn dit nog nooit heb meegemaakt.

Dat het exemplarisch is, is mij wel duidelijk (immers gelijke type schijf draait wel vrolijk door) maar het is wel erg opvallend.

Ik vroeg me dus af of er meer mensen zijn die HITACHI schijven spontaan na 1,5 tot 2 jaar hebben zien stuk gaan zonder voorafgaand diskerrors te hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:15
Ach, jij hebt dit met Hitachi schijven, ik heb dit altijd met Maxtor schijven. Heb echt verschillende HD's in huis en het enige wat altijd kapot gaat zijn de Maxtor schijven.

Zo zal een derde persoon weer een ander merk hebben waar hij of zij geen vertrouwen meer in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb geen vertrouwen in Maxtor en Hitachi. Dat zal wel van vroeger zijn want ik heb vaak genoeg meegemaakt dat dingen gewoon stuk gingen binnen 3 jaar. Maxtor was koploper en Hitachi deed ik gelukkig weinig mee maar was ook soms raak. Samsung is op dit moment ook lekker qua rma. ik heb nog een doos staan met 20 stuks die bad sector etc hebben. Seagate heb ik heel weinig ellende mee en van WD pak ik altijd de Black.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op een handjevol schijven is hier eigenlijk niets over te zeggen. Misschien dat jij een set schijven hebt gekregen die tijdens het vervoer een keer gestuiterd zijn, waar net iets mindere platters inzitten, waarbij de PCB niet 100% is en zo zijn er vast nog tig andere dingen te bedenken.

Wat dat betreft denk ik niet dat Hitachis gelijk slecht zijn (heb er op 't werk een flink aantal in gebruik zonder probs bijv), dus ik denk dat je gewoon pech hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• totaalgeenhard
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-03-2019
Anyway tussen posting en nu (heb even schijf vervangen) is er een andere harddisk spontaan stuk gegaan, had geen zin meer om dat uit te zoeken weet dus niet welk merk het is. (zelfs niet zichtbaar in bios)

Ik heb vroeger Conner, Seagate en WD gehad die 8 jaar meegingen, daarna niet meer gebruikt ivm capaciteit.
Ook valt het mij op dat UW-SCSI langer mee gaan, terwijl ze met 15K RPM 2 keer (en ten opzichte van vroeger 3 keer) sneller zouden "moeten" slijten.

Overigens is er naar mijn gevoel de laatste paar jaar de kwaliteit achteruit gegaan, ik heb nog nooit b.v. kapotte fan's, voedingen meegemaakt, terwijl ik tot een paar jaar geleden soms wel 5 tot 8 jaar met een computer deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

UW-SCSI en SATA zijn totaal verschillende dingen. UW-SCSI wordt vrijwel alleen bedrijfsmatig gebruikt voor servers die dag en nacht aan staan, en dus ook ontwikkeld worden om dag en nacht aan te staan, dan kunnen ze dus ook wat meer hebben. SATA is meer voor huis tuin en keuken gebruik, waarbij de meeste SATA schijven (uitzonderingen daargelaten) niet ontworpen worden om 24x7 te draaien.

Dus zo raar is dat verschil niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 21-09-2009 06:03 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
* SMSfreakie heeft ook een batterij hitachi schijven.. de oudsten draaien al sinds maart 2005 mee :-) werken nog perfect, niks mis mee, vind t fijne schijven

404 Signature not found

Pagina: 1