Toon posts:

Digitale TV via HDMI op monitor kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal, zit net bij Tweakers en dit is m'n eerste forumtopic. Hoop dat ik hier goed zit,
anders merk ik dat waarschijnlijk wel aan een reactie van een moderator. :)

Op mijn slaapkamer heb ik een HUMAX 5000C digitale decoder met HDMI aansluiting. Omdat ik met
dit kastje alle tv functies heb (zappen, teletekst etc) ben ik op zoek naar een monitor waarmee ik dmv
HDMI tv kan kijken, dus niet een monitor met ingebouwde tuner.

Belangrijke punten hierin voor mij: scherp beeld, heldere kleuren, goed contrast en geen ghosting.

Wie kan mij op weg helpen in mijn keuze door tips waar ik op moet letten en wellicht tips van monitoren
die aan deze eisen voldoen? Heb ik echt een professionele monitor nodig, of kan het ok minder? Heb al
het een en ander hier gelezen over LED backlight, dat schijnt zwart echt als zwart weer te geven, maar
blijft wat achter bij grijswaarden.

Hoor graag van jullie en alvast dank

Verwijderd

En als een monitor/tv met decoder goedkoper is dan zonder? Wat heb je dan liever?

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik liever kwaliteit. Daarmee bedoel ik dat ik een goede decoder met HDMI heb. Het lijkt
mij voordeliger een monitor zonder tuner te produceren. Voor een zelfde prijs als monitor met tuner
denk ik dan een betere monitor zonder tuner te krijgen.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Missen nogal wat essentiele dingen he. Formaat, budget, kijkafstand, wat je zelf al onderzocht hebt. Klakkeloos om hulp vragen zonder eigen inzet gaat niet werken.
Daarnaast, vanaf 24" heb je amper/geen monitoren zonder een tuner aangezien je dan gewoon naar TV's gaat en niet naar computer schermen.
En een tuner kost geen ruk. Juist monitoren zonder tuner zijn duurder omdat die in minder grote hoeveelheden gemaakt worden omdat er simpelweg minder vraag naar is.

[ Voor 21% gewijzigd door Tsurany op 21-09-2009 00:06 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Verwijderd

Topicstarter
Idd wat meer info mag je wel van me verwachten.

Hier wat kengetallen waar ik aan zit te denken:
Beelddiagonaal: 23" - 24"
Budget: € 300 - € 400
Kijkafstand: ongeveer 1,5 meter

Heb gekeken in andere topics. Daar kom ik wel veel tegen over TV kijken via PC en monitor via HDMI aansluiten, maar niet over monitoren aangesloten op digitale decoder.

Veel reviews gelezen, maar die bieden ook weinig uitkomst. Samsung en LG (met tuner) lijken er goed vanaf te komen, maar altijd komen de punten van contrast en ghosting naar boven. Daarom dacht ik een monitor aan te schaffen waar een monitor uiteindelijk voor bedoeld is: beeld weergeven (en in mijn geval voot TV en films) en meer niet.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dus gewoon een 24" monitor met 1080p resolutie. Gewoon rondkijken naar reviews dan, die zijn voldoende te vinden op het net.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1