• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 11:07
Hallo mensen,

Ik ben er nu al zolang mee aan het prutsen dus ik dacht ik maak er even een topic van.
( ben niet de enige, i know )

Ik wil mijn scherm clonen naar mijn tv ( samsung hd ready )
is verbonden met een HDMI kabel.

Nadat ik mijn pc scherm heb veranderd ( van 22 naar 24 inch, ook maar gelijk de drivers veranderd )
krijg ik de instellingen niet meer goed.

De bedoeling is dus dat ik op mijn tv films kan kijken.
het beeld moet dus gecloned worden.
Echter is het beeld op mijn tv te groot, oftewel de startbalk kan ik niet zien en icoontjes links op het scherm worden een stukje afgesneden.

Wat ik ook probeer ik krijg de resolutie niet goed.
Dual view optie kom ik ook niet uit ( het beeld wordt steeds uitgebreid naar de tv wat dus niet de bedoeling is )

Ik gebruik de clone optie van de (nieuwste) nvidia drivers.
Heb uren op internet zitten speuren, 3rd party meuk geinstalleerd maar niks werkt.

De wizards van nvidia werken ook niet vlekkenloos, op den duur ben ik zo ver dat ik de drivers maar weer opnieuw installeer.

Kan iemand mij uitleggen wat ik verkeerd doe of mij de oplossing kan geven ?

Alvast dank!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je monitor en TV hebben wel dezelfde resolutie he? Anders kun je niet clonen natuurlijk.

• biggydeen2
Daar heb ik idd ook al aan gedacht maar ook als ik beide schermen op dezelfde resolutie zet dan blijft het probleem bestaan.

De hoofdmonitor draait op 1980x1200 en de tv op 1280x720

Het vreemde is dat het wel goed heeft gewerkt heeft ( het was geen exacte kloon ) maar ik miste maar een heel klein stukje beeld waardoor ik wel gewoon alles goed kon zien.

Dualvieuw optie probeer ik nu ook uit maar dan krijg ik steeds het geval dat het bureablad uit wordt gebereid naar mijn tv, dat is dus niet de bedoeling.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Wat is daar mis mee dan? De film slepen naar het andere scherm en op full screen zetten, dan ben je klaar.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

biggydeen2 schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:51:
Daar heb ik idd ook al aan gedacht maar ook als ik beide schermen op dezelfde resolutie zet dan blijft het probleem bestaan.

De hoofdmonitor draait op 1980x1200 en de tv op 1280x720
Dat gaat in elk geval nooit gecloned kunnen worden. De enige mogelijkheid die je hebt is dat je TV het signaal automatisch downscaled (maar dan heb je zeker gegevens verlies.
Dualvieuw optie probeer ik nu ook uit maar dan krijg ik steeds het geval dat het bureablad uit wordt gebereid naar mijn tv, dat is dus niet de bedoeling.
Dat lijkt mij met niet overeenkomende resoluties veel makkelijker. Gewoon de film op dat scherm maximaliseren.

Anders beide schermen op 1280*720 instellen en clonen, dat zou in dat geval prima moeten lukken in het nvidia controlpanel.

• biggydeen2
Zal eens proberen om het video beeld te verplaatsen met dual view dat heb ik nog niet geprobeerd,
Update volgt :)
Pagina: 1