[Win 7] Meerdere beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:36
Ik ben sinds korte tijd overgestapt op van vista naar windows 7. Aan mijn pc heb ik een samsung syncmaster (1680x1050) scherm hangen en een samsung tv (1360x768). Ik gebruikte de software van nvidea om de schermen te klonen. Echter kon ik daarbij ook instellen wat het primaire scherm was. Dat was nodig, want koos ik de monitor als primair beeldscherm dan het er op tv lelijk uit. En andersom ook.

Nu in windows 7 werkt de software van NVIDEA niet goed. Als ik het instel zo als ik het wil en op de knop klik gebeurt er even niks. Dan krijg ik het scherm of ik de nieuwe instellingen wil behouden. Het maakt dan niet uit of ik op ja of nee klik, de instellingen springen terug naar zoals ze stonden.

Nu kan ik met de beeldscherm instellingen van windows 7 zelf ook gewoon alles instellen, behalve wat het primaire beeldscherm is als ik de schermen kloon. Is dat op een of andere manier wel mogelijk in windows 7?

Zonee, is er dan een manier waarop ik mijn nvidea software weer aan de praat krijg?

Ik heb een GeForce 9500 GT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19:59
Nu even geen zin om mijn win 7 desktop te booten (= dual screen uitgerust), maar volgensmij kan je gewoon bij scherminstellingen je secundaire scherm aan klikken en die primair maken...

Heb je btw de nieuwste NVidia drivers al geprobeerd?

32 Bit http://www.nvidia.com/obj...ta_32bit_190.62_whql.html
64 Bit http://www.nvidia.com/obj...ta_64bit_190.62_whql.html

Deze ondersteunen gewoon windows 7

[ Voor 46% gewijzigd door Terror op 20-09-2009 22:44 ]

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
Nope, want wanneer je voor scherm dupliceren kiest, blijft er nog maar één scherm over, waar de 1 en de 2 beide in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
NVidea heeft helaas hetzelfde gedaan. Met de nieuwste drivers is de optie om het primaire beeldscherm in te stellen ook verdwenen. Dat is de reden dat ik (ook in vista al) geen gebruik maak van de nieuwste drivers, maar van de drivers die zijn meegeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 14:46
Volgens mij is bij de instellingen het linkerscherm altijd primaire. Als je bij de instellingen zit, dan klik je op bijvoorbeeld het rechterscherm en sleep je hem naar links. Zo kun je het omdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
Ik kan de schermen niet slepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-09 08:58

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Je moet niet gebruik maken van de NVidea control panel.
Rechtermuisknop op bureablad en dan kies je voor "Screen resolution". Hierin kan je de monitor zover ik me herinner slepen of in iedergeval je primaire monitor aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
Als ik dat doe dan kan ik idd wel slepen. Maar dan pakt ie hem als nog niet als primair beeldscherm. Beeldkwaliteit op de tv blijft klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Waarom zet je je schermen in clone mode als ze twee compleet verschillende resoluties gebruiken? Dat ziet er inderdaad niet uit. Als je ze instelt als "bureaublad uitbreiden" en allebei de juiste resolutie geeft gaat het een stuk beter :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 05-08 19:47
Ik gebruik het programma DisplayFusion onder Windows 7. Is een betaald alternatief voor Ultramon en bevalt goed. Misschien wat voor jou?

Indien niet klonen:
Afbeeldingslocatie: http://www.bartroorda.nl/upload/p_2007-09/62116271_Windows7.png
"Make this my main display."

[ Voor 113% gewijzigd door BARO op 21-09-2009 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blune
Normaal computer ik gewoon op de monitor. Echter om films te kijken ga ik achter de tv zitten. Deze staan dus niet naast elkaar. En omdat ik dus maar één scherm tegelijk gebruik maakt het niet uit als het andere er dan ff lelijk uit ziet. Om van beeldscherm te kunnen switchen heb ik echter beeld nodig op beide schermen, omdat anders perse beide schermen aan moeten staan. Het bureaublad uitbreiden werkt dus ook niet, dan blijf ik op en neer lopen om schermpjes van het ene naar het andere scherm te slepen.
Pagina: 1