Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Outlook 2007] Mail digitaal ondertekenen met Belgisch eID

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een mail digitaal ondertekenen, maar het lukt me hier niet met mijn eID. Ik kan alles instellen en toevoegen zoals het in de help staat, maar bij het verzenden krijg ik de melding dat mijn certificaten niet goed zijn. Ik gebruik deze certificaten ook voor mijn belastingaangiftes etc dus ik weet niet wat er mis kan zijn.
Kan iemand me hier bij helpen?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Voor ons kaaskoppen: wat is de techniek achter een eID? Check dat even met welke certificaten OL aan kan. Daarnaast: is de melding precies 'uw certificaten zijn niet goed' of is er een meer specifieke melding. 'Niet goed' is zegmaar vrij generiek :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Wikipedia: e-ID
Er bestaat een mogelijkheid om de certificaten die in de kaart aanwezig zijn over te brengen naar een e-mailprogramma (mozilla thunderbird, outlook, ...) om daarmee berichten te ondertekenen (bewijzen dat het bericht wel degelijk van iemand afkomstig is). Echter is het zo dat het leesbare deel van het certificaat naast de naam eveneens het rijksregisternummer bevat, en daardoor ook de geboortedatum en het geslacht. Deze informatie komt eveneens terecht in elk bericht dat met dit certicaat ondertekend is.
Dus in theorie zou het moeten kunnen, maar of je dit dus ook wilt is een 2e.

Welke "help" e.d. wordt gebruikt (waarschijnlijk om de (S/MIME??) certificaten te importeren, etc) is totaal onduidelijk dus het blijft gissen.

Maar ik wilde toch even reageren op F_J_K