oke. nu hoef ik nog maar uit 2 te kiezen.

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 12:09
ik ben nog aan ut twijfelen tussen SLACKWARE en DEBIAN. ik wil daarvan de ISO downloaden. welke kan ik het beste nemen als ik het volgende wil.
***kernel 2.2.x minimaal (ik weet niet meer vanaf welke het usb support goed was voor mijn printer maar bij mandrake 7.2 lukte het goed)
***KDE 2.x
het maakt niet zo veel uit als ik KDE via een update erop moet knikkeren.
(is voor KDE ook een iso pagina?)

maar welke distro kunnen jullie aanraden voor een desktop pc die over enige tijd (@home waar blijven jullie!!!) ook internet fpt server gaat worden

BVD

ps: als ik kijk naar debian zijn dat 6 cdŽs heb ik ze perse allemaal nodig) zelfde geld voor slack (3 cdŽs)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• Counter-Strike
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Counter-Strike

Maar ik speel het niet!

debian :)

[edit: eerste cd = genoeg]

Dit is het einde van deze mededeling. De mogelijkheid tot reageren is aanwezig!

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10:57

Valium

- rustig maar -

ja DUH.
Dit gaat een mooie ruzie worden tussen slackware en debian gebruikers. (DEBIAN!!!)

Voordelen debian: APT (package-manager. Progs installeren met automatische bibliotheken-downloadfunctie zodat je altijd de juiste bestandjes hebt staan)
Enorm brede ondersteuning.
Verschillende niveaus van controle over je pakketten. Stabiel, beta en unstable.
Tsja, het staat ergens voor he? Alle software is volledig vrij.

Updates zijn retesnel beschikbaar (security-updates).

Voordelen Slackware? (slackware-meesters, vertel eens)

• Valium

Valium

- rustig maar -

HEE, Slackware-gebruikers, waar is
jullie kant van de munt?
/\
|
ff omhoog...ik wil antwoord)

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:06

Petuhr

FreeBSD

:)

Persoonlijk vind ik Slackware lekker werken... zou ze gewoon allebei ff downloaden en probeer het zelf.

Anders wordt dit weer zo'n eindeloze discussie Debian vs Slackware.

Grtz

Verwijderd

doe eens gek: installeer een systeem wat nog stabieler is dan slack en debian, installeer FreeBSD :) (heeft ook usb support :9~)

• AkaXakA
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-03 16:12

AkaXakA

Just Kidding...

Heeft niemand in de gaten dat debian helemaal geen KDE heeft?????|:( En al helemaal 2.x niet!

Dat wordt dus Slackware 7.1 met KDE 2.1

B-)

http://www.akaxaka.tk/ - "Knowledge is power. Power corrupts. Study hard, be evil." - 4 Jaar GoT en nog steeds niet evil: er moet een verband zijn...

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-08 14:06

jubeth

%^)

Ga voor FreeBSD, joh.
lijkt op beiden, maar dan beter,
geschikter als server en voor internet,
gaat een grote toekomst tegemoet,
is blijvend, open en gratis.
http://freebsd.nl

Vanaf 26 maart is 4.3 STABLE verkrijgbaar *D

De ISO's staan o.m. bij XS4ALL klaar:
ftp://dl.xs4all.nl/pub/mirror/freebsd
/releases/i386/ISO-IMAGES/

Verwijderd

Op zondag 04 maart 2001 15:38 schreef theJKid het volgende:
Heeft niemand in de gaten dat debian helemaal geen KDE heeft?????|:( En al helemaal 2.x niet!

Dat wordt dus Slackware 7.1 met KDE 2.1

B-)
Oh nee? http://kde.debian.net/

• Valium

Valium

- rustig maar -

Persoonlijk zou ik het een voordeel vinden dat een distributie niet zo'n zuurstok my-first-OS desktop meelevert. Maar helaas is het waar dat ook Debian KDE meelevert. Zelfs versie 2.1...

Eerst onderzoek doen voordat...

Verwijderd

Ik zelf zou kiezen voor slackware, omdat dat nog lekker clean en wat logischer. Maar als je net begint met linux is debian wel makkelijker te begrijpen denk ik. En 1 ding moet je weten: de eerste cd is genoeg om een distro te installen. Je hoeft ze niet allemaal te downloaden, zou een beetje zonde zijn van je tijd. (6cd's is echt belachelijk BTW).

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:27
Op zondag 04 maart 2001 15:38 schreef theJKid het volgende:
Debian heeft kde 1.1.2 niet vanwege de QT libs die niet onder GNU vallen (iets in die richting). De QT 2 libs vallen wel onder GNU en komen wel ergens in woody of z'n opvolger. Je kan iig van een officiele deb mirror kde 2 downloaden.

Verwijderd

Voor debian heb je 5 diskettes en een dikke netwerkverbinding (bij voorkeur kabel) nodig.
Met de boot, root, en 3 driver disks kun je je netwerkkaart of modem aan de praat krijgen. Zodra je netwerkverbinding hebt, wordt alles LIVE van internet geplukt. Zo heb je bovendien de laatste versies van de progs. 'n ISO is vaak meer download werk, en na een maandje is ie toch alweer verouderd. Nouja, doe er wat leuks mee. :+

Oja, over KDE2(.1) in UNSTABLE- zit het 100% zeker in, aangezien ik 't nu gebruik terwijl ik dit type :P
Pagina: 1