Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Topicstarter
Hoi! :)

Een maat van me zit met een probleempje. Hij heeft een Wireless Xbox 360 controller (2x) en 1 wired variant. Bij de draadloze controllers heeft hij een charger cable. Die is aan een kant USB en klikt aan de andere kant in de controller.

Nou hebben we de USB drivers voor Windows XP geinstalleerd op zijn computer, en de bedrade controller werkt prima. De draadloze controller echter wordt niet herkend.

Is er een manier om de draadloze controller via de oplader kabel te verbinden met de PC, of moet je echt per-se die USB dongeltjes van Microsoft hebben?

Google en consorten hebben helaas niets (bruikbaars) opgeleverd.

Thanks alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
de charge kabel heeft alleen een verbinding met 2 van de 4 pinnetjes in de usb connector. 5V+ en ground. De data pinnetjes van de usb kabel worden dus helemaal niet gebruikt, waardoor de kabel toch echt alleen voor het opladen werkt. Je moet toch echt die microsoft wireless receiver aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16536

Topicstarter
gravitone schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:03:
de charge kabel heeft alleen een verbinding met 2 van de 4 pinnetjes in de usb connector. 5V+ en ground. De data pinnetjes van de usb kabel worden dus helemaal niet gebruikt, waardoor de kabel toch echt alleen voor het opladen werkt. Je moet toch echt die microsoft wireless receiver aanschaffen.
Sjips ende ellende, die krengen zijn niet in NL te krijgen v.z.v. we kunnen zien namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 219169

De controller wordt wel door XP herkent als een game controller dus hij heeft wel degelijk contact met alle 4 de lijnen helaas heb ik het ook nog niet aan de praat gekregen.

Als iemand nog info heeft welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
nogmaals. de wireless controlers communiceren volledig via het wireless kanaal met een ontvanger en niet via usb. De charge kabel zorgt alleen voor het opladen. Er zit simpelweg geen chip in deze controllers die via de usb de controller gegevens doorstuurt. De wireless receiver kan je bij bijvoorbeeld de mediamarkt aanschaffen voor 15 euro.

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05-05 00:59
Tja, mocht je willen ruilen heb ik hier nog wel een wired controller in de kast liggen. Ik kan nog wel een wireless variant gebruiken voor bij de xbox360 :)

Het is trouwens een data variant op DECT (controller chips zijn ontworpen hier in Den Bosch bij Sitel Semiconductor) en alleen Microsoft heeft daar ook een ontvanger voor die inmiddels niet meer los wordt verkocht maar alleen in combinatie met een controller.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1