Externe WD Elements 1TB Alternatieve adapter gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-06-2024
Beste tweakers!

Ik heb een paar weken terug twee 3,5”externe WD Elements hardeschijven van 1TB gekocht. Tot verkort deden beide schijven het perfect. Helaas merkte ik vanmiddag bij het opstarten van mijn systeem dat 1 van de schijven niet aan wilde gaan (althans het lampje flikkerde niet meer). Bleek al snel dat het aan de adapter lag, die heeft namelijk volledig het leven gelaten.

Heb op internet meer adaptergerelateerde problemen gevonden met betrekking tot deze specifieke hardeschijf van WD en denk gegeven mijn opzet hier (waar alles netjes geaard en goed verdeelt is) dat het aan de adapter zelf heeft gelegen.

Nu heb ik snel even een andere adapter opgezocht met zover ik kan zien dezelfde de volgende output, namelijk 12V 1.0A. De originele adapter gaf aan een output van 12V 1500MA te hebben. De adapter die ik nu gebruik toont alleen een output van 12V te hebben.

Mijn vraag is dan ook of dit kwaad kan voor mijn externe hardeschijf?

Alvast bedankt!

Ps. De hardeschijf doet het overigens gewoon goed nu, maar misschien dat het op langer termijn kwaad kan…?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

Nicap

Tsssk....

Je kunt toch zo naar de winkel een nieuwe halen? Valt onder garantie als je hem een paar weken geleden hebt gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee het kan eerder kwaad voor je adaptor wanner die mischien oververhit door overmatig stroom verbruik,
Wat de gevolgen zijn als die stukgaat valt alleen maar naar te raden

maar ik heb wenig adapters gezien waar het amperage niet opstaat, lees nog eens een keer

ik zou wel garantie claimen btw

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 20-09-2009 20:52 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich kan dat geen kwaad. Je moet zeker weten dat de stekker niet anders gepoold is (+ en - omgekeerd in gebruik) maar als het zelfs al een 12V adapter is dan lijkt mme dat geen probleem. Enige dat ik kan bedenken is als je andere adapter veel minder vermogen heeft hij de schijf niet voldoende stroom geeft.

Ikzelf heb al jaren een alternatieve adapter aan mijn router gehangen. Deze adapter is zelfs 19.2V (laptop adapter) terwijl de adapter van de laptop 12V was. Nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
@Nicap, ga ik ook zeker proberen (moet lukken) maar heb deze komende week in ieder geval geen tijd daar voor, dus wilde even kijken of dit voor die periode kwaad kan.

@Fish,

Originele:
OUTPUT: 12.0V 1500mA

Huidige alternatief:
OUTPUT: +12V 1.0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Ik weet niet of die schijf wel echt 1500mA gebruikt, maar als je er een adapter aan hangt die maar 1000mA kan leveren dan zal het niet lang duren voordat die ook de geest geeft natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er staat een amperage op je drive als het goed is, die printplaat is verwaarloosbaar

e.g.
http://supercheappc.co.nz...rn%20Digital%20WD15TB.jpg

als het amperage maar hoger is dan op de drive

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 20-09-2009 21:05 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitteKoffieMok
Bedankt voor de tip, alleen ga ik die behuizing natuurlijk niet open maken, ben ik meteen mijn garantie kwijt... Denk dat er toch niets anders op zit dan gewoon terug naar de winkel gaan, misschien ook maar gewoon het best. Zou balen zijn als er straks iets stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:31
Die adapters gaan zo vaak stuk, dat is gewoon echt niet normaal meer.

Op het werk verkochten we die HD's ook, we bestellen ze inmiddels niet meer, is gewoon te erg.

Enige vervelende is dat we op het werk alleen de complete HD op kunnen sturen met adapter en al. Als de HD dan terugkomt is alle data weg. Om die reden heb ik zelf ook wel eens andere adapters voor die schijven gemaakt, ander stekkertje er aan solderen en klant kan weer vooruit.

Overigens zijn er ook nog de witte elements harde schijven, die hebben een adapter met zowel 12 volt als 5 volt, let daar mee op! Ook daar heb ik wel eens adapters voor aangepast, een PS/2 stekkertje met 1 afgebroken pinnetje past precies in de adapteraansluiting van de witte elements.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slm
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-11-2023

slm

@ GH45T : dat dacht ik al. Ik wilde het risico dus niet nemen en dat is ook gelijk de reden dat ik mijn WD Elements gewoon heb opengeschroefd en de data van de harddisk via een Scythe Kama Connect heb overgezet. Wel je garantie weg, maar ja, die extra schijf kon ik nog wel gebruiken voor een oud systeempje.

To study and not think is a waste. To think and not study is dangerous.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het topic was gekicked met een reply die hier niet thuis hoort, daarom is deze verwijderd en de persoon op de hoogte gebracht.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1