Hallo allemaal, ik zit met een probleem. Ongeveer een maand geleden heb ik een nieuw systeempje gekocht en ben er als hij eenmaal is opgestart erg tevreden over. Helaas geeft mijn computer nog wel eens problemen (aanwezig zins het begin) bij het opstarten. Soms(ongeveer 50% kans), nadat de powerbutton is ingedrukt blijft het beeldscherm zwart terwijl de pc wel gewoon opstart. Daarnaast blaast de fan op de videokaart op maximale toeren, wat een pluresherrie geeft. Dit los ik op door de pc steeds te resetten, totdat de videokaart niet meer blaast en hij weer normaal opstart. Dat ik niet tevreden met deze (noob-)oplossing ben, ligt natuurlijk voor de hand.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H
Model : AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor, Speed : 3.2GHz
Memory Module : 2x Kingston 2G-UDIMM 2GB DIMM DDR2 PC2-6400U DDR2-800 (5-5-5-18 3-23-6-3)
ATI Radeon HD 4890 Vapor-X
Cooler Master 500W (Silent)
SAMSUNG HD103UJ (1TB, SATA300, 3.5", 7200rpm, NCQ, 32MB Cache)
PLEXTOR DVDR PX-800A (ATA66, DVD+-RW, CD-RW, 2MB Cache)
Windows System : Microsoft Windows 7 Ultimate 6.01.7100, Platform Compliance : x64
Ik heb via google lopen zoeken of iemand met ditzelfde probleem een oplossing had gevonden, maar soortgelijke problemen deden zich vooral voor bij vrij oude systemen en niet bij nieuwe. Advies zoals, maak je pc schoon of vervang de fan, lijkt me voor mij niet van toepassing.
Het is erg moeilijk om via trial&error dit probleem op te lossen omdat het probleem niet continu zich voordoet, maar een random interval volgt.
Hebben jullie enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken en wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:
Gigabyte GA-MA78GM-UD2H
Model : AMD Phenom(tm) II X4 955 Processor, Speed : 3.2GHz
Memory Module : 2x Kingston 2G-UDIMM 2GB DIMM DDR2 PC2-6400U DDR2-800 (5-5-5-18 3-23-6-3)
ATI Radeon HD 4890 Vapor-X
Cooler Master 500W (Silent)
SAMSUNG HD103UJ (1TB, SATA300, 3.5", 7200rpm, NCQ, 32MB Cache)
PLEXTOR DVDR PX-800A (ATA66, DVD+-RW, CD-RW, 2MB Cache)
Windows System : Microsoft Windows 7 Ultimate 6.01.7100, Platform Compliance : x64
Ik heb via google lopen zoeken of iemand met ditzelfde probleem een oplossing had gevonden, maar soortgelijke problemen deden zich vooral voor bij vrij oude systemen en niet bij nieuwe. Advies zoals, maak je pc schoon of vervang de fan, lijkt me voor mij niet van toepassing.
Het is erg moeilijk om via trial&error dit probleem op te lossen omdat het probleem niet continu zich voordoet, maar een random interval volgt.
Hebben jullie enig idee wat dit probleem zou kunnen veroorzaken en wat ik zou kunnen proberen om het op te lossen? Alvast bedankt voor jullie reacties.