Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02
Ik heb sinds 2 dagen een nieuwe pc.

Nu heb ik het probleem dat alles een beetje anders kleurt. Een beetje warm roze achtig.
Zoals de werkbalken bovenin firefox en windows explorer, maar ook vakken op websites.
Zoals nu op tweakers. Ik typ dit bericht en het vak waar ik in typ is gewoon wit, maar wat eromheen is heeft een licht zalm rozige kleur.

Hoe los ik dit op want op andere pc's heeft het de normale kleur.

De videokaart zit standaard op het moederbord en dat is een ASRock A780GXH/128M.
Ik gebruik Windows XP Proffesional SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
Upload eens een screenshot, dan kunnen we zien of het aan de videokaart ligt. Kun je in de monitor de witkleur instellen, staat die wel op 6500K? En hoe heb je het aangesloten, DVI? Al eens een andere kabel geprobeerd? Heb je in Windows, of het programma van je videokaart, nog wat geprutst met de kleurcalibratie?

[ Voor 35% gewijzigd door sewer op 20-09-2009 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/i/kleurf.jpg/

Nee op de monitor kan ik niks van 6500K instellen. Ik heb de monitor via vga aangesloten.
Ook heb ben ik niet aan gegevens geweest in het configuratiescherm van mijn videokaart programma.
Uiteraard ben ik dat wel gaan proberen toen ik alle instellingen had gechecked. Maar dit leverde helaas niks op.
Uiteindelijk heb ik ook op standaard instellingen geklikt, maar dat maakte ook niet veel uit.

Waar de rode streepjes bij staan, die vlakken en knoppen zie ik onder andere zalmrozig.

Edit: Ik heb de screenshot geopend op een andere pc en dan zie ik de kleuren wel normaal.

[ Voor 16% gewijzigd door Ccc op 20-09-2009 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:20
Ik zie niets raar aan de screenshot, dus dan zou het de kabel of de monitor zijn. Maar de monitor doet het dus goed op een andere pc? Je hebt het dus via dsub aangesloten, heb je toevallig een tweede kabel waar je het mee kan proberen, of zie je verschil als je een beetje aan de kabel beweegt?

[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 20-09-2009 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:21
Wat voor een beeldscherm heb je?

Kan me herinneren dat mijn PC ooit iets vergelijkbaars deed nadat ik een driver van mijn Samsung 205BW installeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Mijn beeldscherm is een Gericom.

Ik heb zojuist een andere monitor met andere kabel aangesloten en dan zijn de kleuren wel normaal.

Nu dacht nu zal mijn monitor wel kapot zijn. Heb ik gelijk de monitor aangesloten op de andere pc en daar doet hij het ook normaal op.

[ Voor 3% gewijzigd door Ccc op 20-09-2009 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:59

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je monitor heeft vast wel een menuutje waar je kleuren, brightness en contrast kunt instellen. Speel daar eens mee.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Dat heb ik uiteraard al gedaan.Maar ik krijg er geen normale kleuren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

heeft windows niet gewoon één of ander laf kleur/gamma profiel voor je monitor geladen? wat gebeurt er als je hem opnieuw gaat calibreren?

P.S. zijn de kleuren in je bios wel goed?

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Ja de kleuren in de bios zijn goed.
De blauwe taakbalk beneden is ook gewoon goed, of niet merkbaar anders gekleurd.

Waar vind ik de optie om te kalibreren? Die heb ik in men control center van mijn videokaart niet er tussen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

Ccc schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:51:
Ja de kleuren in de bios zijn goed.
De blauwe taakbalk beneden is ook gewoon goed, of niet merkbaar anders gekleurd.

Waar vind ik de optie om te kalibreren? Die heb ik in men control center van mijn videokaart niet er tussen staan.
Onder Control Panel heb je Adobe Gamma hiermee laad of verander je kleurprofielen voor je scherm.

Afbeeldingslocatie: http://dpnow.com/archives/adobe-gamma.gif

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Zojuist even gechecked, maar ik heb geen Adobe Gamma? Is dit een tool die ik apart moet installeren, ik zie namelijk ook niks op de cd-rom van men moederbord over Adobe Gamma staan.

EDIT:

Ik heb even een foto gemaakt ervan.

Zoals jullie zien is het zoekveld een beetje rozig, wat gewoon grijs hoort te zijn.

Afbeeldingslocatie: http://img142.imageshack.us/img142/6418/sl730483.jpg

Mocht het niet goed te zien zijn, hier een afbeelding op ware grote.
http://img9.imageshack.us/img9/6418/sl730483.jpg

[ Voor 49% gewijzigd door Ccc op 21-09-2009 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Zojuist de driver gedownload van de videokaart zelf inplaats van de meegeleverde driver en dit mocht ook niet baten.

Iemand een idee waar dit probleem et em in zit zodat ik wat specifieker kan zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Na vanavond meer getest te hebben ben ik er achter dat de rozewarme kleur vooral op lichte grijstinten zich doet veranderen. Dus iets wat lichtgrijs of beige is, zoals ook bij tweakers is, geeft mijn beeld het zalmrozig weer.

• Ccc
Ik heb nu een Ubuntu live cd erin geduwt en ik zit nu in ubuntu om te checken hoe hier de kleuren zijn.
En hier is het anders, de zalm roze kleuren zijn hier meer licht oranje.

EDIT:

In mijn eerdere post zei ik dat de kleuren ook normaal waren met een andere monitor, maar ik ben er nu achter dat het ook niet normaal is. Het zag er anders uit vandaar ging ervan
uit dat dat wel goed was. maar ik heb nu 3 andere pc's gechecked bij een vriend van mij en ik zie dat hier de kleuren zijn zoals ze horen te zijn.

Dus het probleem zit em niet in de monitor. Ook zit ik nu via remote desktop op mijn pc en nu zijn de kleuren ook normaal.

[ Voor 52% gewijzigd door Ccc op 24-09-2009 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30

KneoK

Not in a million lightyears

Die Adobe calibrator krijg je alleen als je Adobe software als Photoshop installeert, maar je moederbord heeft volgens Google een HD3200 aan boord, aan Ati kaartje dus, dus dan zou je ook het Ati Catalyst Control Center moeten hebben als je de drivers hebt geinstalleerd (op je bureaublad rechtermuisknop en dan bovenste optie of even in je startmenu neuzen), dan heb je een aantal pagina's waar je van alles kan instellen. Ik draai Windows 7 dus het kan er bij jou iets anders uitzien, maar op de volgende afbeelding zie je waar je met je kleuren kunt spelen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2gN71HxkUK3g5DBKV7VnrTB5/full.png

Verder heb ik in de gauwigheid nog even de volgende link gevonden door gewoon even op Google naar Windows XP Color Management te zoeken: http://www.earthboundligh...-color-control-panel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
KneoK schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 00:08:
Die Adobe calibrator krijg je alleen als je Adobe software als Photoshop installeert, maar je moederbord heeft volgens Google een HD3200 aan boord, aan Ati kaartje dus, dus dan zou je ook het Ati Catalyst Control Center moeten hebben als je de drivers hebt geinstalleerd (op je bureaublad rechtermuisknop en dan bovenste optie of even in je startmenu neuzen), dan heb je een aantal pagina's waar je van alles kan instellen. Ik draai Windows 7 dus het kan er bij jou iets anders uitzien, maar op de volgende afbeelding zie je waar je met je kleuren kunt spelen:

[afbeelding]

Verder heb ik in de gauwigheid nog even de volgende link gevonden door gewoon even op Google naar Windows XP Color Management te zoeken: http://www.earthboundligh...-color-control-panel.html
Klopt ik heb een HD3200 aan boord.
Dat gamma schermpje heb ik ook in catalyst en hier heb ik wat mee gespeeld, maar ik krijg niet kleuren zoalas ik die eerst op men oude pc had.

Is het normaal dat elke videokaart andere kleuren uitstuurt? Dit is namelijk de eerste keer dat ik dit mee maak.

[ Voor 4% gewijzigd door Ccc op 25-09-2009 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
Uiteindelijk heb ik maar contact opgenomen met het bedrijf en het moederbord opgestuurd. Zij hebben het defect bevonden.
Pagina: 1