Toon posts:

Kan ik een 2e extra monitor aansluiten op mijn laptop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een eenvoudige MSI laptop (zonder aparte graka) met VGA out. Op die VGA-out heb ik een externe (TFT) monitor aangesloten die ik nog had liggen en de desktop verlengd naar die 2e monitor. Fraai!

Nu heb ik nog een hele oude Toshiba Satellite 300 cds laptop liggen (PI 166MHz MMX, jawel). Is het mogelijk die laptop als extra monitor op mijn MSI aan te sluiten, bv. via een USB kabel?

Op internet is genoeg te vinden over USB-naar-VGA verloopstekkers van o.a. Kensington, VGA splitters, etc. maar allen zijn om een extra monitor aan te sluiten. Wat ik dus wil ik die oude Toshiba, die niets meer kan dan WIn95 draaien (en evt. 98) als monitor in dienst nemen, en daarover heb ik niets kunnen vinden...

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:12
Kijk eens naar maxivista (http://www.maxivista.com)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-04 16:34
Er is software die dat mogelijk maakt (je streamt dan je 2e scherm naar de extra laptop), maar direct aansluiten kan niet.

Daarnaast denk ik niet dat zo'n 166Mhz dat trekt, los van het brakke (DSTN?) scherm.

Maar waarom zou je dat willen? een los USB vga kaartje icm een extra scherm lijkt me handiger en is kwalitatief een stuk beter (verwacht natuurlijk geen heavy 3d via usb), maar alles beter dan zo'n stukje antiek inzetten.
Rob schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:21:
Waarschijnlijk heeft deze laptop nog een oude USB port waarmee je maar 11Mbit over de usb kabel kan krijgen. Dat is bij lange na niet genoeg om een beeld op je scherm te toveren.
ik bedoelde eigenlijk zo'n usb-naar-vga-ding op zn primaire (fatsoenlijke) laptop en dat hele ouwe ding niet gebruiken. op USB1 zal t al niet/amper werken, los van de veel te zwakke CPU. (en als er uberhaupt nog win9x drivers voor zijn)

[ Voor 37% gewijzigd door DJSmiley op 20-09-2009 19:26 ]

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Waarschijnlijk heeft deze laptop nog een oude USB port waarmee je maar 11Mbit over de usb kabel kan krijgen. Dat is bij lange na niet genoeg om een beeld op je scherm te toveren.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• ItsValium
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-03 09:20
kijk ook eens naar synergy, daarmee kan je de laptop over lan verbinden als kvm en de monitor als derde gebruiken.

Verwijderd

met een videokaart kan je maximaal 2 schermen aansturen (of je moet een HD5xxx, of een maxtor kaart hebben)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ItsValium schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:24:
kijk ook eens naar synergy, daarmee kan je de laptop over lan verbinden als kvm en de monitor als derde gebruiken.
Klopt, maar dan kun je alleen maar programma's opstarten die op die lokale laptop staan. Bijvoorbeeld je Outlook scherm verplaatsen naar die machine gaat niet, of ze moeten het een en ander vernieuwd hebben in een latere release.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
Bleek niet Win98 (First Edition, geen zin om SE erop te zetten) te ondersteunen
ItsValium schreef op zondag 20 september 2009 @ 19:24:
Geweldig! Hele eenvoudige tool om te configureren. Bedankt :) Ik heb nu een scherm links van m'n laptop (via VGA-out) en recht van m'n laptop (via synergy). Via het programma Sidewindow heb ik ook m'n oude PDA als extra scherm aangesloten (via USB). Onzettend handig dit, en ik vind het leuk dat ik m'n oude trouwe Toshiba nieuw leven in kan blazen :)

P.S. Ik kan inderdaad alleen schermpjes verslepen tussen laptop en VGA-out scherm. Toshiba blijft "stand alone" PC maar dat maakt niet uit. Ik gebruik hem om beurskoersen weer te geven maar wil wel als me iets opvalt, er met dezelfde muis naartoe kunnen en klikken. En dat kan nu :)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 22:45 ]

Pagina: 1