Toon posts:

Dual View voor Nvidia geForce GTX 260

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb een Nvidia geForce GTX 260 videokaart gekocht en al in me computer geplaatst en hij werkt perfect.
Maar nu heb ik een vraag ik wil graag Dual Vieuw hebben als ik ga gamen dat ik op 2 schermen kan gamen.
Ik heb al gekeken bij de Nvidia configratiescherm als ik op de rechtermuisknop drukt op de bureaublad en in het configratiescherm van Windows alleen ik kan niks vinden waamee ik dual view kan inschakelen op mijn Computer.

Iemand een idee of een oplossing zodat dit wel kan.
Ik heb spellen die het ondersteunen dat is geen probleem hier wat specificatie's van me pc:

Processor: Intel(R) Core(YM) 17 CPU 920 @ 2.71 Ghz
Geheugen: 6.00 GB
Hardeschijf: 1000 GB
Videokaart: Nvidia geForce GTX 260
Beeldscherm 1: 23w
Beeldscherm 2: 23w

Heeft iemand een oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:09
Dit kan in Vista & Windows 7 maar met een gering aantal spellen.... (of een ATi kaart halen wanneer Cat 9.10 te downloaden is ;)).

[ Voor 21% gewijzigd door Paprika op 20-09-2009 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand een oplossing op me antwoord? ik wist al dat van Vista en windows 7 maar helaas lost het niet mijn probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Welke spellen wil je dan spelen?.... iets meer info zou helpen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gewoon weten hoe je dat kan instellen het heeft niks te maken met de spellen want dat weet ik.
Je kan ergens die Dual view aanzetten ik wil graag weten waar en hoe ik het anders kan installeren als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nou als je nu eens zou vermelden of we het over XP, Vista, Windows 7 of ... of ... hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista Home Premium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 23:59

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ga op zoek naar de 'span desktop' optie in je nvidia control panel.

Verder raad ik 1. aan de search te gebruiken en 2. niet over 2 schermen te gaan gamen omdat je je gaat ergeren aan je randen tijdens shooters, FPS en zelfs met RTS'en

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Dan heb je 2 opties:
~XP drivers proberen te installeren (zal vast te googlen zijn)
~http://www.kegetys.net/SoftTH/ gebruiken en dan de config instellen voor 2 monitors
(tip: bij 2 schermen zit je mikpunt bij een FPS, je character bij een RPG etc precies in het midden wat niet fijn speelt)

@ Wiethoofd:
Span-mode bestaat niet in meer in Vista/W 7 ;).

[ Voor 9% gewijzigd door Paprika op 20-09-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er staat alleen maar Clone de andere beeldscherm geen Dual View kan dit door de drivers komen ? moet ik volgens jullie nieuwe drivers ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nogmaals:
Vista & Windows 7 ondersteunen dit niet meer, dit kun je alleen nog bereiken door met de drivers van Windows XP te "kloten" in de nieuwe OSen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat snap ik maar als je de drivers ophaalt van Nvidia van die videokaart kan je hem dan ook niet aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nope, google maar voor WDDM span, zal vast veel te lezen zijn. (PS: Waarom wil je eigenlijk een span met 2 schermen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gewoon Dual View bedoel ik je gewoon de nieuwe drivers aanpassen van Nvidia dan moet het toch wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Nee, het is geen ini bestand waar je even FALSE in TRUE veranderd... Gelukkig heeft AMD/ATi hier een oplossing voor zeer binnenkort want bypasses vind ik zelf niet zo fijn :).

[ Voor 44% gewijzigd door Paprika op 20-09-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dualview kan je gewoon instellen in Configuratiescherm/NVIDIA Control Panel/display/set up multiple displays.

Nadeel van de 260 en/of de drivers, bij gebruik van twee monitoren schakelt de kaart niet meer terug naar 300 Mhz core en 100 Mhz memory clock in 2D. Ik heb in ieder geval nog geen drivers gevonden waarbij het wel werkt met twee monitoren.
Ik zet hem dus handmatig lager en het voltage op 825 mV i.p.v. 1125 mV. Scheelt aardig wat watjes en graden als je niet gamed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
messed-up toch game je dan op 1 monitor en niet op bv 3840x1200 of ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dat wat jij heb allemaal wel maar er staat geen Dual View alleen meer klonen en Primair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
arcadon, wil je gamen op 2 schermen tegelijk of op 1 en de 2e bv firefox laten staan, want nu is het me even niet duidelijk meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
1. Ik wil op 2 scheren willen gamen dat is alles.
2. Dit staat in me configuratie scherm van Nividia

Wijzigen van het primaire beeldscherm
Beeldschermen klonen

Er staat geen dual view hoe kan ik dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, je bent in dit scherm bezig toch?

http://yfrog.com/42screensnap03j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja zo heb ik het alleen staat er nergens duel view op die pagina.

Alleen heb ik hem zo:

http://img9.imageshack.us/i/viewro.jpg/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

[google=vista nvidia horizontal span] al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja niet gelukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook met UltraMon krijg ik het niet aan de praat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Je kan editten, niet constant je topic kicken, 3 reacties achter elkaar...

Ontopic: Ik heb hier ook nog wel eens naar gezocht maar is me niet zo 1,2,3 gelukt, ik moet zeggen dat ik ook niet heel erg veel heb gezocht ofzo, ik denk dat ik binnenkort overschakel naar 3 21-24 inch monitoren met een ati kaart, dan kan je mooi gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

EdwardvGelder schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:25:
ik denk dat ik binnenkort overschakel naar 3 21-24 inch monitoren met een ati kaart, dan kan je mooi gamen :)
Dan lijkt het met dat je een Matrox TH2G Digital gaat gebruiken, deze ondersteund niet hoger dan 3x 1680*1050 :Y) en of je enkele ati die resolutie gaat trekken... (tenzij het toevallig een OC 4870X2 is :9)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHeRTz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-08 09:18
Wiethoofd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:01:
[...]

Dan lijkt het met dat je een Matrox TH2G Digital gaat gebruiken, deze ondersteund niet hoger dan 3x 1680*1050 :Y) en of je enkele ati die resolutie gaat trekken... (tenzij het toevallig een OC 4870X2 is :9)
HD5870 anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathieu_Hinder
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 03-03 12:59
@ Wiethoofd: de komende generatie videokaarten van Ati heeft een technologie 'EyeFinity' die het werk van Matrox overneemt. Multi-monitor support is dan standaard, dus Matrox kan zn zaken wel schudden + er zou power genoeg in een HD5870 zitten om 3 schermen te laten spelen, of dat was toch zo op de demo die Ati heeft laten zien (eveneens komt er een speciale HD5870 Six met jawel, de mogelijkheid tot 6 schermen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwardvGelder
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 13:27
Wiethoofd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:01:
[...]

Zoals die anderen al zeiden, Ati komt binnen een week met de nieuwe generatie, die ondersteunen standaard meerdere monitoren met games, door een techniek genaamd: "Eyefinity".
1 HD5870 heeft ongeveer de power van een HD4870x2/Gtx295, en ik heb gelezen in het Ati topic dat de core al snel richting de 1ghz geclockt kan worden.(volgens mij standaard 850mhz)
Dus dan zou hij toch wel redelijk wat power krijgen :)
Moet je maar eens in de topic start van het Ati topic kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
EdwardvGelder schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:36:
[...]
1 HD5870 heeft ongeveer de power van een HD4870x2/Gtx295, en ik heb gelezen in het Ati topic dat de core al snel richting de 1ghz geclockt kan worden.(volgens mij standaard 850mhz)
Yep, +1000MHz cores zullen regelmatig te vinden zijn..... ;) (en met "bepaalde koeling" zal 1150MHz ook niet bepaald onverwacht zijn..... O-))
Pagina: 1