Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/9898/unabletoinstall.jpg

Processor: Intel(R) Pentium(R) Dual CPU T2390 @ 1.86 GHz
RAM: 3,00 GB

Moet ik Boot from CD ofzoiets doen? Of gaat het gewoon niet?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sluggha
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-11-2024
je zal inderdaad moeten booten van cd. Van XP naar vista kan je zo, omgekeerd ga je waarschijnlijk je schijf moeten formateren. (neem dus eerst even een backup van al wat je lief is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sluggha schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:40:
je zal inderdaad moeten booten van cd. Van XP naar vista kan je zo, omgekeerd ga je waarschijnlijk je schijf moeten formateren. (neem dus eerst even een backup van al wat je lief is ;) )
Kan het niet zo dat ik bij het opstarten kan kiezen welk OS ik ga gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:37

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Kan wel, maar dat ligt iets ingewikkelder.

Als je eerst XP had geïnstalleerd, en daarna Vista, dan krijg je automatisch een bootmenu.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-09 16:59

CoolGamer

What is it? Dragons?

Je zal daarvoor eerst een aparte partitie moeten maken waar je XP dan op gaat installeren. Vervolgens zal je de installatie van Vista moeten herstellen om de bootloader weer terug te zetten naar de Vista versie.

Maar even Googlen geeft ook wel een en ander: http://www.google.nl/search?q=install+xp+next+to+vista

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik kan me eerlijk gezegd totaal niet voorstellen dat je dit niet hebt kunnen terugvinden door éérst dingen op te zoeken, hetzij via de GoT search - je vraag is namelijk vaker voorgekomen en daar had je dan ook al de uitleg kunnen vinden - of via een Google search.

De stelregel is: oudste OS eerst installeren, omdat de nieuwere Windows versie een oudere wel herkent en opneemt in een bootloader, andersom is dat niet het geval.
Dan zul je achteraf de vista bootloader moeten herstellen, bijvoorbeeld door de installatieDVD er opnieuw in te stoppen en de opstartbestanden te herstellen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Downgraden is volgens mij niet mogelijk zonder een nieuwe format.
Gewoon booten vanaf CD is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 23:49:
Downgraden is volgens mij niet mogelijk zonder een nieuwe format.
offtopic:
Technically speaking is 't dan geen downgrade meer maar een 'clean install' ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1