Toon posts:

Draadloos internet op desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 1.139 views

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen

Ik ben van plan een desktop te kopen voor het eerst. (Heb altijd al een laptop gehad)

Maar ik zie er nooit iets bij de specificaties bijstaan over draadloos internet. Bij mijn laptop zat dat er altijd automatisch in.

Maar ik heb wel draadloos internet nodig dus een ethernetkabel is niet van toepassing... Maar ik wil ook wel goed blijven gamen online op mijn nieuwe toekomstige desktop.

Hoe kan ik het beste mijn desktop verbinden aan mijn router?

Is zoiets: D-Link DWA-140 Wireless-N USB-mini-adapter wel goed genoeg? Ik bedoel ook om te gamen dan.

Hartelijk dank
Tom

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Gamen met WLAN is nooit goed, en waarschijnlijk helemaal niet met zo'n klein rotdongeltje...

Goedkoop bellen via VoIP

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Dat is nou ook weer overdreven. Met de huidige wireless producten is goed te gamen mits je natuurlijk een fatsoenlijk signaal door krijgt.

Ok, over een touwtje is altijd beter, dus als er ook maar de mogelijkheid is om deze aan te leggen is dat altijd te preferen boven WLAN.

Verwijderd

Topicstarter
Maar de mogelijkheid om een kabel aan te leggen is er niet.
En over het nooit goed is of niet... maakt niet uit. Via mijn laptop ging dat perfect.

Dus hoe kan ik dit het beste aanpakken op mijn desktop?

• Shinigami
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-04-2025
Een PCI WLAN kaart, of USB WLAN stick halen.
Het liefst met een goede chipset (ik heb hele goeie ervaringen met Ralink rt25xx chipsets).

.. Ook een goede wireless router valt aan te bevelen. Met online games en torrents willen goedkope routertjes (Sweex e.d.) nog al eens door hun hoeven zakken.

[ Voor 43% gewijzigd door Shinigami op 20-09-2009 18:31 ]

Verwijderd

Ik heb nu zelf ook zo'n USB ontvanger, de Ralink rt2500, maar ik kan amper gamen, downloaden en surfen tegelijk kan niet omdat het zo tergend traag is. Ik denk dat het beter is als je een vaste lijn aan legt, het beste dat ik dat ook doe geloof ik.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-01 06:54

Wiethoofd

Broadcast TOM

Als je geen lange kabel kunt trekken is DLAN/PowerLine/HomePlug altijd nog een optie, netwerk via stopcontact, misschien iets duurder, maar lage ping en hogere doorvoersnelheid.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

vergeet de de homeplug achtige contructies niet

e.g. http://images.google.com/...e=UTF-8&sa=N&hl=en&tab=wi

persoon lijk zou ik gewoon een usb stick kopen. die kun je ook eventueel verlengen wanneer die in een vervelende hoek t.o.v. je ontvangst is geplaatst

edit: net iets te laat :(

btw, ik hen een rl2870 chip in m'n sitecom stick zitten, maar die gaat als de brand. (e.g. ping 2m/s tweakers)

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 20-09-2009 18:42 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
maar is zo'n usb stick wel aan te raden? Ook om te gamen...?

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

als ik de reacties hierboven lees: niet echt aan te raden, echter kan je zo'n ding op ebay wel even scoren om te testen, kost je de kop niet maar begruik wel een usb-verlengkabeltje zodat je 'm wat kan verplaatsen voor de beste ontvangst (of PM me en dan stuur ik er eentje op als ik ze nog kan vinden).
De homeplug optie is zeker zo gek nog niet al verorzaken die nogal een bak storing in de ether dus als je iets uit de lucht pakt (radio, digitenne) kan het wel weer gaan storen.

[ Voor 23% gewijzigd door franssie op 20-09-2009 18:42 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:37:
maar is zo'n usb stick wel aan te raden? Ook om te gamen...?
Nee, tenzij je het fijn vindt om een zeer hoge ping te hebben.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:41:
[...]

Nee, tenzij je het fijn vindt om een zeer hoge ping te hebben.
het blijft een eeuwige discussie
ik heb heb altijd lage pings in games , het kan gewoon. (je hebt aleen geen garantie)
ook met magnetrons aan ja

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
En zo een PCI WLAN kaart?

Is dat goed?
En hoe installeer ik dit dan? want ik ken niets van computers qua hardware en dergelijke..

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

hetzelfde als op je laptop eigenlijk. (software matig dan)

zorg wel even dat je een kaart hebt die past. dus je koopt een nieuwe pc dan heb je zomaar kans dat je alleen maar pci-express sloten hebt ipv normale pci sloten. daar moet je even mee uitkijken

[ Voor 84% gewijzigd door Fish op 20-09-2009 18:53 ]

Iperf

• T.C
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:51

T.C

Ik game niet veel via Internet, dus weet ik niet over de ping van mijn installatie.
Maar ik heb een Linksys WRT160N router en een WMP300N wireless N kaart.

Sterke netwerk kaart en router.
Zelf geen problemen mee gehad, behalve het prijskaartje (9 maanden geleden €150 samen)

Met usb adapters heb ik duidelijk mindere ervaringen wat betreft ontvangst.

Iedereen mag een mening hebben over onderwerpen. Maar het hoeft niet.

• L3TUC3
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09-2025

L3TUC3

GoT vegetable?

Ik heb zelf al jaren een wusb54g en pings zijn niet noemenswaardig hoger. Ding werkt als een trein, de meeste moderne zullen niet echt problemen met gamen opleveren.

Empires Mod | RTS voor HL2 | How to ask questions the smart way

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:51:
hetzelfde als op je laptop eigenlijk. (software matig dan)

zorg wel even dat je een kaart hebt die past. dus je koopt een nieuwe pc dan heb je zomaar kans dat je alleen maar pci-express sloten hebt ipv normale pci sloten. daar moet je even mee uitkijken
Maar je moet/kan gewoon de kaart erinsteken dan in een aanwezige poort? Of ook openvijzen en dergelijke?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

openvijzen, dat is zoeits als gewoon openmaken toch ? als ik gelijk heb dan ja

Iperf

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-02 13:41
Prima ervaringen hier met de Linksys WMP54G 4.1 (RT61 Chipset).

Prima ping en trek gewoon 20Mbit binnen van nieuwsgroepen (moet wel mijn antenne precies geod staan.. we hebben nogal veel beton hier).

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:16:
openvijzen, dat is zoeits als gewoon openmaken toch ? als ik gelijk heb dan ja
Oei en daar weet ik allemaal niets van over hoe je dat dan moet plaatsen en dergelijke 8)7

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:38:
[...]

Oei en daar weet ik allemaal niets van over hoe je dat dan moet plaatsen en dergelijke 8)7
Gewoon je pc openmaken en eventueel met Google's vergelijkingsmateriaal het één en ander vergelijken. Anders gewoon je pc naar een winkel brengen. ;)

Goedkoop bellen via VoIP

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

of gaan voor een usb oplossing
of wat wiethoofd zegt

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Maar wat zouden jullie zelf doen als een kabel onmogelijk is?
usb?
pci wlan kaart?
home plug?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Usb ding kopen. Je ping zal <1 ms blijven naar je router als je er niet al teveel afstand tussen wilt hebben.

En anders probeer je eerst zelf of dat bevalt? Het is de makkelijkste oplossing.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Hoe is de ping van je laptop? Als die goed is koop je gewoon een usb stick van 15 euro en ga je daar mee testen

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Daar zijn de meningen/bevindingen over verdeeld ;)

mij boeit het niet zo,

usb/pci wlan kaart is beide draadloos. er zijn nogal wat mensen met problem met gamen met die dingen, daarnaast staat de techniek ook niet stil en ik denk persoonlijk dat de meeste bruggen wel geslagen zijn met de nieuwere produkten. maar het blijft mogelijk gevoelig voor storing van buitenaf

iemand ander zal voor de homeplug gaan, waar ik zelf geen ervaring mee heb. je ping schijnt beter te werken. waarchijnlijk makkelijker voor jouw. want feitelijk werkt het met een utp kabel naar je pc.
maar soms hebben die dingen ook communicatie problemen. andere stroom groep, teveel stekkerdozen enzo

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dus jullie denken dat een usb dan het beste is? De afstand van mijn desktop dan tot aan de router is 7m ongeveer met 1 muur tussen.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat red je prima met een usb stickie.

Tip: Ga niet voor de goedkoopste! Goedkoop is duurkoop in deze gevallen. Dus geen trust of Sweex!

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik zou sowieso niets goedkoop kopen van usb stick... maar om te gamen zou even goed moeten gaan? (ik denk dan: op mijn laptop was het ook altijd draadloos...)

Verwijderd

Topicstarter
Linksys Dual-band WLAN-N USB Netwerk Adapter WUSB-600N

Bandbreedte
Overdrachtssnelheid (max) 200
Verbindingsmogelijkheden
Verbindingstechnologie Wireless
Soort aansluiting USB
Netwerk
Frequentieband 5
Beveiliging
Beveiligingseigenschappen WEP, WPA, WPA2
Technische details
Draadloze verbindingen Ja
Source data-sheet ICEcat.biz
Gewicht en omvang
Afmetingen B x D x H 98 x 11 x 28
Gewicht 23
Minimale systeemeisen
Minimale processor 600 MHz
CD-ROM- of DVD-ROM-station Ja
CD-ROM drive Ja
Minimaal RAM 512 MB

Zou zoiets goed zijn?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Moet kunnen werken, toevallig zelfde chip als de mijne, ik ben in ieder geval content
I have tried to use the linksys wusb600n (ralink rt2870) on USB-2 on WDTV connected so with the included cable

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:29:
Moet kunnen werken, toevallig zelfde chip als de mijne, ik ben in ieder geval content

[...]
Jij gamed er toevallig ook mee?
En indien ja, loopt het nog steeds vlot?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:33:
[...]

Jij gamed er toevallig ook mee?
En indien ja, loopt het nog steeds vlot?
yup meestal de laagste ping in het spel (icm m'n glasvezel)
zegt niet dat ik altijd win natuurlijk

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 20-09-2009 21:37 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dat geeft me wel hoop. Dank je enorm voor je hulp en advies!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 21:45:
Dat geeft me wel hoop. Dank je enorm voor je hulp en advies!
ik zou me geen zorgen maken hoor, persoonlijk zou ik hem zo kopen

maar er zijn altijd meerder factoren, andere fabrikant dus ander printopbouw, andere antenne, ander drivers, zelfs verschillende revisies van dezelfd kaart, etc

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 20-09-2009 21:49 ]

Iperf

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:56

Korakal

Up up up!

Zo te zien ben je bezig met een Dell samen te stellen (ik herken de typering - of is het toeval?). Als je bij de keuze van de USB wifi adapters een klein stukje verder gaat (bij de Inspirons meestal 2 pagina's erna) dan kun je ook voor een "Dell 1505 Wireless-N PCIe-netwerkkaart". Sowieso heb je bij zo'n kaart betere antennes dan bij een USB stick, dus zou ik deze zeker de voorkeur geven.

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb je goed gezien.. Ik ben even met dell bezig geweest... maar het was geen inspiron. Het was een xps. En daar had je alleen keuze tussen 2 usb sticks en 2 soort van routers... ik heb niks kunnen vinden van een netwerkkaart... Het zou wel stom zijn dat het bij de inspirons wel is en bij de xps niet...

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dell bouwd het gelijk voor je in. hoef je hem ook niet open te vijzen

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
maar er staat geen netwerkkaart bij om te selecteren... Alleen usb sticks...

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:01

Sebazzz

3dp

Ik zou zowieso voor een PCI/PCIe kaart gaan. Behalve dat die inderdaad beter bereik hebben, zitten ze ook niet tegen het limiet van transferrate aan zoals een USB dongle, en ze steken niet gevaarlijk uit je kast. Je zal niet de eerste zijn die zijn USB poorten sloopt omdat ie tegen zijn dongle aanschopt.

Overigens hoeft Sweex niet per sé slecht te zijn, het is maar net wat voor chipset er op die kaartjes zit. Ik heb hier bijvoorbeeld een Sweex wireless b/g kaartje wat in feite gewoon een Atheros wifi kaart met een Sweex sticker is. Hij doet het in ieder OS prima, en de performance is geweldig.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sebazzz schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:18:
Ik zou zowieso voor een PCI/PCIe kaart gaan. Behalve dat die inderdaad beter bereik hebben, zitten ze ook niet tegen het limiet van transferrate aan zoals een USB dongle, en ze steken niet gevaarlijk uit je kast. Je zal niet de eerste zijn die zijn USB poorten sloopt omdat ie tegen zijn dongle aanschopt.
Ik zou juist een USB geval *met* een USB verlengkabel aanraden. Orientatie van de antenne maakt bij WiFi enorm uit (15 graden verschil kan al 50% signaal schelen), bij een vaste antenne achterin je PC zit je hoe dan ook vast aan de bevestigingspunt, met een USB verlengkabel kun je in alledrie de vlakken vrij bewegen en dat ding ook nog eens uit de EMI-nachtmerriegebied achter je PC halen :)
Overigens hoeft Sweex niet per sé slecht te zijn, het is maar net wat voor chipset er op die kaartjes zit. Ik heb hier bijvoorbeeld een Sweex wireless b/g kaartje wat in feite gewoon een Atheros wifi kaart met een Sweex sticker is. Hij doet het in ieder OS prima, en de performance is geweldig.
Chipset is één factor, de gebruikte antenne(s) ook. Ook daar geldt dat Sweex niet per definitie slecht hoeft te zijn, maar omdat je niet weet wat voor vlees je in de kuip hebt, heb je geen garanties.

Verreweg de beste USB WiFi NIC die ik in handen heb gehad is de Netgear WN-111(v1). De chipset (Marvell TopDog) was niet eens zo geniaal, maar de antenne was vele malen beter dan andere die ik heb gezien. Zoals in de WN-111v2 (waar weliswaar de betere rt2680 chip in zat, maar de antenne gewoon shit is). Helaas is de v1 niet meer leverbaar :'(

Persoonlijk vind ik trouwens "de mogelijkheid om een kabel aan te leggen is er niet" maar ee slap excuus. Die mogelijkheid is er altijd, jij wilt alleen de daarvoor benodigde handelingen niet verrichten. Bedenk dat je geen gaten hoeft te boren, maar de kabel makkelijk langs plinten en onder trappen kunt leggen. Je hebt niet meer gereedschap nodig dan een hamer en een doosje kabelklemmetjes voor EUR 3 bij de bouwmarkt.

Als je laptops+WiFi gewend bent, gaat het niet slechter worden op een desktop+WiFi, maar het kan stukken beter. IMHO is het simpel: vaste PC = vaste kabel. Geen gedoe met bereik, geen gedoe met speed drops, geen gedoe met kwakkelende verbinding omdat de buren even de babyfoon aanzetten of een kop soep in de microgolfoven opwarmen...

Bedenk sowieso dat de marketingspecs van WiFi onmogelijk optimistisch zijn - 802.11n belooft 300Mbit/s, maar je gaat zelfs in theorie niet meer dan 140Mbit/s halen, en daarvoor moet je router en NIC hebben die beide tegelijkertijd 2.4GHz en 5GHz aankunnen. Heb je een single-band router + NIC (en alle goedkopere zijn dat), dan moet je rekening houden met absolute max rond de 80Mbit/s en IRL maximumsnelheden tussen de 40 en 60Mbit/s.

Daar komt nog eens bij dat max snelheden niet interessant zijn voor het gamen. Minimumsnelheden en bijbehorende lag zijn dat. Als je verbinding max 60Mbit/s doet maar af en toe een lagspike heeft waardoor je ping naar 2000ms omhoogschiet ben je (veel) beter af met een betrouwbare 10Mbit/s Ethernetverbinding uit het jaar nul :o

Oslik blyat! Oslik!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-03 14:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste Tomov89,

Ten eerste nog, welkom op GoT.

Ten tweede: Ik bgegrijp dat je met een vraag zit. Dat is natuurlijk geen probleem, maar we verwachten van de gebruikers hier een bepaalde minimale kennis. Hoe je een uitbreidingskaart in een computer installeert is 1 van deze dingen.

Verder verwachten we een stukje eigen inzet. Dat houdt dus in dat je eerst gewoon zelf rond kan zoeken naar mogelijkheden, en als je geen keuze kunt maken tussen 2 of meerdere mogelijkehden, dat je dan een gedegen verhaal plaatst waarom je tot deze conclusie bent gekomen.
Als je niet weet waar je moet gaan zoeken, dan is de http://tweakers.net/pricewatch een mooi begin punt. Hier kan je bijvoorbeeld een lijstje bekijken van goed beoordeelde USB WiFi adapters. Klik

Nu heb je een topic geplaatst waarin je eigenlijk van ons verwacht (of hoopt) dat we met een kant en klaar antwoord voor je komen. Dat is dus niet de bedoeling. Verder is een WiFi netwerk altijd erg plaatsafhankelijk, dus wat voor Pietje goed werkt, kan voor Jantje niet goed werken.

Als je wilt gamen, dan kan WiFi voor problemen zorgen. Een kabeltje is dan altijd beter. Als je echt niet de mogelijkheid hebt om een kabel te trekken, dan is een homeplug oplossing inderdaad ook nog mogelijk. Daarbij gebruik je de bestaande infrastructuur (de wandcontactdozen) om een ethernet signaal overheen te sturen.

Tot slot zou ik zeggen: Lees de zeer uitgebreide post van dion_b hierboven nog eens, en voor de volledigheid de Het algemeen beleid.

Suc6 met je zoektoch.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.