Toon posts:

2 connecties, 1 ethernet kabel naar 1 telenet model en 1 tv

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Misschien nemen we binnenkort Telenet Digitale tv. Het blijkt dat je naast een digibox voor het ontvangen van de HD beelden ook nog een modem moet hebben voor de interactiviteit en de EPG etc.
De tv die ik op het oog heb heeft ook een ethernet ingang, die ik wil gebruiken om foto's, video's etc. van m'n pc te streamen naar de tv.

Ik heb echter maar 1 ethernet stekkertje aan m'n tv beschikbaar, die in de berging uitkomt waar ik m'n router staan heb. Het originele plan was om de tv hierop aan te sluiten, wat heel simpel is. 1 kabel, 1 verbinding.

Het probleem is dat er een 2de ethernet verbinding nodig is van de Telenet modem naar de digibox die naast de tv zal staan.
Ik moet dus 2 aparte internetconnecties (1 adsl, 1 telenet) over 1 kabel laten gaan en dan weer splitsen in 2 kabels.

Kan dit? Zo ja, hoe is dan de opzet of wat heb ik nodig?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Er zijn meerdere eenvoudige opties die je best zelf had kunnen vinden/bedenken.
bijv.
- een kleine switch (kosten +/- 10€) zodat je meerdere aansluitingen hebt.
- ethernet over powerline (35€ voor een setje van 2 85Mbps adapters)
- kabel opsplittsen (zie NT FAQ- ) paar eurocent voor stekkers en ergens een tang lenen.

Verwijderd

Topicstarter
Dukebox,

Als ik dat via een swtich will doen. Hoe gaat dat dan in z'n werk?

Stop ik dan de telenet-ethernet kabel bij in m'n router en dan aan de tv een switch waar ik dan 2 kabels uit laat komen: eentje naar de digibox en eentje naar de tv?

(Ik had al draadloze verbinding of de poweradapters overwogen, maar als het direct over een ethernetkabel kan lijkt het me beter.)

Merci.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:28
Is het niet zo dat dat Telenet ding rechtstreeks op je modem moet zonder tussenkomst van een router? In dat geval valt een switch namelijk al af. Geen idee of het ook echt zo is hoor, dacht alleen dat ik het ergens las.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:06:
Stop ik dan de telenet-ethernet kabel bij in m'n router en dan aan de tv een switch waar ik dan 2 kabels uit laat komen: eentje naar de digibox en eentje naar de tv?
Ik weet niet precies wat je huidige config is, maar zover ik kan zien is telenet gewoon met een dsl router.
In dat geval, stop je een kabel in je modem, vervolgens komt deze uit achter je tv.. die stop je in een switch (zoals:
http://www.alternate.nl/h...werk&l2=Hubs+%26+Switches ) en daarin stop je weer 2 kabels.. 1 naar je tv en een naar je tv-decoder.

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar ik zit vanaf de berging met 2 verschillende connecties: een van telenet en een adsl van scarlet.

Huidige config is:
- pc draadloos verbonden met een router in die in de berging staat.
- 1 vrije ethernetkabel van berging naar living achter de tv.

Ik moet dus van 2 verschillende soorten verbinding vertrekken, deze over 1 kabel laten gaan en weer eindigen met 2 verschillende.

Zoals je zegt, komt aan de tv dus een switch met 2 kabels: 1 naar tv en 1 naar digibox.
Wat moet er dan aan het begin? (Die van telenet modem en adsl scarlet naar de ene kabel gaan.)
Nog een switch of is de router daar goed voor?

Bedankt voor het geduld, want ik ken er geen sikkepit van (, maar heb ondertussen gelezen wat een switch doet.)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 17:30 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:29:
Ik moet dus van 2 verschillende soorten verbinding vertrekken, deze over 1 kabel laten gaan en weer eindigen met 2 verschillende.

Zoals je zegt, komt aan de tv dus een switch met 2 kabels: 1 naar tv en 1 naar digibox.
Wat moet er dan aan het begin? (Die van telenet modem en adsl scarlet naar de ene kabel gaan.)
Nog een switch of is de router daar goed voor?
Je zóú aan beide kanten een switch met vlan-ondersteuning kunnen neerzetten... Maar dan wordt het wel erg ingewikkeld. :X En prijzig...

is dit geen optie?
DukeBox schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:00:
- kabel opsplittsen (zie NT FAQ ) paar eurocent voor stekkers en ergens een tang lenen.
Linkje even gefixt trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 20-09-2009 17:40 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties he.

Goh 2 switchen is inderdaad een ingewikkelde onnodige zaak.
Waarschijnlijk ga ik dan toch maar ethernet over powerline gebruiken.

De vaste kabel voor die digibox en de powerline adapters voor het internet naar tv.

Thanks dudes.
Pagina: 1