• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-02 19:43
Hallo tweakers, ik heb zaterdag een voor mijn verjaardag deels een pc gekregen, ik moest deze nog inelkaar zetten, in elkaar gezet, en hij deed het, maar 5 minuten later starte hij zichzelf 2x opnieuw op, en vervolgens start hij helemaal niet meer op, alleen de fans maken een paar rotaties, en op het moederbord branden dan 2 ledjes van ddr phase. Het gaat hier om het gigabyte ga-ex58-ud5 moederbord, en als voeding de corsair hx 750w, en ik kom ook niet in de bios, op de site van corsair had ik iets gelezen om je voeding te testen om met een paperclip in het groene en zwarte pinnetje van de 24-pins te gaan, als de fan dan zou gaan draaien, zou de voeding nog goed zijn. Alleen bij mij draait de fan 1 seconde en daarna niets meer, dus ik denk dat het de voeding is, ook de cpu (i7 920) zit goed in het moederbord, en als graka had ik nog even een 8600gt, de 4890 toxic komt morgen.
Alvast bedankt!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
Maar als Corsair zegt dat hij zou moeten blijven draaien en hij doet dat niet, dan zou ik toch in die richting zoeken...

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-02 23:40
Als je de voeding toch eruit haalt, test het eerst in een andere pc om zeker te zijn voor dat je hem voor garantie stuurt.

• Victor.S
inderdaad, nou heb ik even de voeding uit mijn oude dell gehaald, van 350 watt, en die alleen met de 24 pins aangesloten op mijn moederbord, kijken of het niet aan het mobo lag, nu bleef de cpu fan wel draaien, en er was een reactie, ik kon niet de 8-pins aansluiten want die heeft die voeding niet. Dit heb ik ook omgekeerd gedaan, dus de HX750W in de oude dell, toen ik die probeerde op te starten gebeurde er ook niets, behalve dat de aan-knop oranje knipperde, dus mijn vader belt morgen even met salland, en dan hoop ik dat ik meteen een vervangend exemplaar krijg. Is dit trouwens vaker met voedingen?

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06-2025
je moet gewoon die 4 pins stekker in de 8 pins aansluiting stoppen, dan zou die als het goed is moeten werken.

http://specs.tweak.to/15535

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Elk product kan opzich DOA zijn, al is dat bijvoorbeeld bij videokaarten en geheugenreepjes vaker het geval dan voedingen en CPU's, maar alles kan DOA zijn (behalve fannetjes :P).

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Victor.S
tjtristan schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:05:
je moet gewoon die 4 pins stekker in de 8 pins aansluiting stoppen, dan zou die als het goed is moeten werken.
volgens mij gaat dat niet helemaal werken, in iedergeval, ik weet zeker dat het de voeding is die DOA is

• michaelmou
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08-02 16:09
erriccartman schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:20:
[...]

volgens mij gaat dat niet helemaal werken, in iedergeval, ik weet zeker dat het de voeding is die DOA is
Als je het nou eens probeert in plaats van denken dat het niet werkt.
Een 8 pins kan gewoon in een 4 pins.

Maar DOA is hij zeker.

[ Voor 3% gewijzigd door michaelmou op 20-09-2009 19:16 ]

• Victor.S
ook ja dat kan ook wel, want van die corsair kan je em splitten, maar d8 dat je het andersom bedoelde...
Pagina: 1