Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vista 64 bit: DEP problemen met NOD32

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren werkte mijn computer zonder problemen, vandaag heb ik alleen maar gedonder met DEP... Programma's in de achtergrond worden niet geladen, Firefox en IE werken niet, etc. etc. Ik heb de optie voor DEP in m'n BIOS uitgezet (EX58) maar dat heeft geen effect. Ik heb ook via de command prompt 'bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff' opgegeven (dat is de enige oplossing die ik via Google kan vinden), maar alhoewel de bewerking wordt uitgevoerd heeft dat ook totaal geen effect (na herstarten, ja). Wat ik ook die, DEP ligt bij alles dwars. :(

Iemand enig idee hoe ik mijn systeem weer normaal werken kan krijgen...?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:00

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heb je al eens een goede virusscanning en geheugen test gedaan? DEP zou niet zo maar actief mogen worden, zeker niet bij vrijwel elk programma. Door het uit te zetten doe je aan symptoom bestrijding ipv te kijken of er wellicht een onderliggend (groter) probleem is.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb NOD constant in de achtergrond lopen en zonet een scan gedaan (gelukkig werkt NOD nog wel!): no problemo. Kan het dan met geheugen te maken hebben...? :?

Los daarvan: is het niet erg vreemd dat als DEP uitstaat in het BIOS en softwarematig, dat DEP dan alsnog de boel platgooit...?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 15:11 ]

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:18

Nakebod

Nope.

Is je NOD via een legale weg verkregen?
Ik heb het namelijk wel eens meegemaakt bij een collega, een niet zo legale versie, kon updaten en alles, gaf nooit virusmeldingen. Best goede scanner zou je denken. Totdat er even een scan gedraaid werd met AVG, en ineens wel dingen vond.
Nu is dat uiteraard geen NOD probleem, maar als je NOD illigaal verkregen is, zou het zomaar kunnen dat "NOD nog werkt" terwijl het eigenlijk een schijnbeveiliging is.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Verwijderd

Topicstarter
NOD is legaal verkregen. Zoals ALLES op m'n computer trouwens, dus daar kan het absoluut niet aan liggen. Ik heb ook geen vage clonedisks of virtual drives of ga zo maar door: m'n systeem heb ik zelfs nog maar een dikke maand geleden compleet opnieuw geinstalleerd en ik heb alleen nog maar een paar basisprogramma's erop gezet en twee games (FSX en NFS Shift). Het is dus ook nog eens een schoon systeem. Ik heb nog NOOIT iets van DEP gemerkt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet de netwerktraffic scanner (IMON) eens uit in NOD32?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:45:
Zet de netwerktraffic scanner (IMON) eens uit in NOD32?
BINGO! :) Maar eh... nu ben ik natuurlijk niet meer optimaal beveiligd... Heeft dit een specifieke oorzaak waar ik wat aan kan doen?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Upgraden naar een voor 64bits Vista geschikte versie.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
alt-92 schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:12:
Upgraden naar een voor 64bits Vista geschikte versie.
Euh... Hm, ik kan me niet voorstellen dat ik de verkeerde versie heb gedownload: ik ben altijd erg secuur wat dat betreft. Ik heb 'm nu minstens aan maand al lopen ook, zonder problemen! Maar goed, ik zal 'm nog eens downloaden en opnieuw installeren!
Pagina: 1