Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thermaltake voeding gebruiken zonder fan controller

Pagina: 1
Acties:

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:26
Ik heb een thermaltake butterfly 480W voeding. Hier zit ook een zilvere fan controller bij. Zonder die fan controller blaast de fan in de voeding op volle toeren.
Omdat ik een zwarte pc heb zet ik liever niet die zilvere fan controller erin.
Is er ook een mogelijkheid om die fan toch zachter te laten draaien door bijvoorbeeld een connector ergens anders op het moederbord aan te sluiten?

Zo ja, welke connector...

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Pak het boekje van je moederbord er bij, staan vast meerdere fan connectors toegelicht. Als je het boekje gevonden hebt, kan je meteen ook hier aangeven welk mobo het is. ;)

{signature}

• Quadesh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:26
Sorry, vergeten erbij te zeggen idd.
Asus M32-SLI Deluxe Wireless Edition
Dit mobo heeft een aansluiting die powerfan heet. Deze is 3 pins aansluiting van de voeding is 2.
Ik zal een verlengstukje bestellen van 2 pins naar 3 pins en deze dan daar op aansluiten.
Waarschijnlijk wordt de snelheid van de fan dan automatisch geregeld.
Kan iemand dit bevestigen?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:19
Uh... daar zou ik niet zonder meer van uitgaan. Voor het zelfde geld is die "fancontroller" niet meer dan een potmetertje? Dan gaan er rare dingen gebeuren als je dat kabeltje via een verloopje op je moederbord prikt.

Heb je misschien een linkje naar de handleiding van die voeding? Het enige wat ik over die "butterfly" voeding kan vinden is een nog geen half werkende pagina op de thermaltake usa site: http://www.thermaltakeusa.com/purepower/W001920.htm

[ Voor 35% gewijzigd door Xander op 20-09-2009 15:38 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

je hebt 2 opties, ofwel schaf je een zalman fanmate aan en kan je de fan op een acceptabel toerental zetten.
Ofwel hol je even naar de verfwinkel en spuit je de fancontroller in de zelfde kleur als je case.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Quadesh schreef op zondag 20 september 2009 @ 15:24:
Asus M32-SLI Deluxe Wireless Edition
Dit mobo heeft een aansluiting die powerfan heet. Deze is 3 pins aansluiting van de voeding is 2.
Grote kans dat dit alleen een sensor lijn is, dus om het aantal toeren van de psu-fan in de bios en monitoring tools weer te kunnen geven.
Pagina: 1