Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] Partitie aanmaken?*

Pagina: 1
Acties:

• nightshadow999
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01-09 20:37
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuwe laptop, hierop stond één partitie met 450 GB (om dan niet over de verborgen Windows partitie te praten). Aangezien ik dit verveld vind heb ik (geprobeerd) deze op te splitsen in twee partities. Dat ging niet helemaal vlekkeloos. Via Systeembeheer kon het niet, omdat Windows op de partitie draaide. Vandaar heb ik Paragon Partition Manager gebruikt (Partition Magic, waar ik bekend mee ben werkt niet onder Vista). Nadat deze klaar was waren bestanden van Vista beschadigd, ik kwam er de eerste keer nog in, toen zag ik gewoon twee partities staan, precies zoals ik had opgegeven.

Echter, sinds ik weer opnieuw Windows heb geinstalleerd heb ik alleen nog de C partitie over, met 200 GB geheugen. hier een screenshotje van Schijfbeheer.

Hoe krijg ik deze weer terug in Vista?

Groeten,
Frank

Nightshadow

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik zie daar anders nog een partitie staan van 250GB. Kun je die niet gewoon formatteren en daar een driveletter aan toekennen?

• MRED
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2020

MRED

Carpe diem...

Idd een driveletter toekennen aan de partitie van 250GB. Je zeg overigens dat je Windows opnieuw geïnstalleerd hebt, waarom heb je toen niet alles in een keer geregeld??

Mijn weblog

• nightshadow999
Met welk programma kan ik dat doen? Via Windows Schijfbeheer lukt het niet.
Moet ik weer Paragon Partition Manager gebruiken? (In de hoop dat niet weer bestanden beschadigen)

Nightshadow

Verwijderd

Download Gparted, brand de iso, boot vanaf de cd.
De rest wijst vanzelf. (als je al bekend bent met partition tools)
http://gparted.sourceforge.net/

En inderdaad, via windows zelf kan je dit niet regelen.
Enigste wat mogelijk is (in Vista en Win7), is om de systeempartitie te vergroten, en dan alleen als de "niet toegewezen ruimte" naast die partitie zit.
Kortom, zeer weinig mogelijk met/in windows zelf.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 22:34 ]

• nightshadow999
En hij is weer terug :)
Mijn dank is groot!

Nog één klein vraagje. Ik zie dus nog een (verborgen) partitie staan van 3,5 GB. Dit is weer een andere dan de recovery-partitie. Ik neem aan dat ik deze kan verwijderen en bij de andere erbij toevoegen? Volgens mij staan hier bestanden op die fout zijn gegaan bij de eerste poging.

[ Voor 76% gewijzigd door nightshadow999 op 20-09-2009 23:31 ]

Nightshadow

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:30:
En inderdaad, via windows zelf kan je dit niet regelen.
Niet door te klikken nee, maar vaak kun je met Diskpart een stuk meer doen. Al valt dat door de non-standaard inrichting van de gemiddelde Acer in dit geval niet te doen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• nightshadow999
Oke, nu start ik hem opnieuw op en is hij weer weg.
Elke keer kan ik hem d.m.v. Paragon Partition Manager weer terug halen, maar wanneer ik windows opnieuw opstart is de partitie weer verdwenen. Met GParted kan ik hem ook niet terug halen.

[ Voor 10% gewijzigd door nightshadow999 op 21-09-2009 11:49 ]

Nightshadow

• nightshadow999
Na veel gedoe, drie keer Windows opnieuw geïnstalleerd te hebben en veel verloren tijd is het eindelijk gelukt.

Uiteindelijk lukte het met Partition Table Doctor 3.0

Nightshadow

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:55

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

:?

Okay het is nog vroeg ... maar sinds wanneer kun je in Vista niet gewoon de extra partities verwijderen, nieuwe partitie creëren in vrije ruimte en daar een schijfletter aan toekennen? Da's toch basic schijfbeheer?

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Pagina: 1