Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 22:35
Als vrij tevreden gebruiker van de Samsung Galaxy moet er me toch iets van het hart: locatiebepaling via het gsm netwerk werkt (voor mij in ieder geval) voor geen meter.

Mijn specifieke geval (Samsung Galaxy, H8 firmware (maar vorige firmwares ook), Base in België dus geen 3G) hoeft natuurlijk niet te betekenen dat het voor iedereen zo slecht is.

Als ik persoonlijk bij mij thuis google maps open, met 'locatie via gsm' aan, krijg ik een locatie ergens een paar honderd meter (!) verderop. Ik veronderstel dat dit gewoon de dichtstbijzijnde gsm mast is (nog niet gecheckt). Ik woon in Gent, aardig dicht bij het centrum, en geloof dus niet dat dat de enige mast binnen bereik is; dit zou betekenen dat 'driehoeksmeting op basis van signaalsterkte' niet lijkt te werken.

Mijn enige andere ervaring met deze functionaliteit is op de iPhone van een vriend in D'land (wel 3G), die had geeneens GPS en zijn locatiebepaling werkte aardig nauwkeurig zoals je zou verwachten.

Daarom had ik graag wat meer informatie over hoe goed dit bij jullie werkt. (liefst model & firmware versie vermelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:45
Kan goed komen door de gebouwen. Die veroorzaken 'storingen' in die driehoeksmeting.
Misschien ligt het eraan dat je geen 3G hebt?
Die iphone heeft wel gps. Volgens mij staat die automatisch aan de iphone als je op maps klikt.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

SgtElPotato schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:33:
Kan goed komen door de gebouwen. Die veroorzaken 'storingen' in die driehoeksmeting.
Misschien ligt het eraan dat je geen 3G hebt?
Die iphone heeft wel gps. Volgens mij staat die automatisch aan de iphone als je op maps klikt.
Niet elke iPhone heeft GPS, ook kan je GPS uitzetten en nog steeds je locatie bepalen via de GSM masten.
Op mijn oude iPhone (2G, zonder GPS of 3G) was de locatiebepaling iig redelijk goed. Hij geeft dan een punt aan met een straal van iets van 100m als onnauwkeurigheid. Soms zelfs met een paar meter nauwkeurigheid.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het verschilt hier elke keer enorm (HTC Magic). Soms zit ie er echt precies goed bij, soms inderdaad 200 meter ernaast. Wat me wel opvalt is dat het na een tijdje vaak "beter" wordt. Dus stel je checkt Google Maps en hij zit er 200 meter naast, kan dat na een kwartier opeens weer helemaal goed zijn.
Zo nauwkeurig als met GPS is het inderdaad (logischerwijs) niet nee ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-06 12:15
HTC Touch diamond> varieerd van 50m tot 1500m, afhankelijk van locatie en snelheid waarmee ik mij beweeg. Meestal doe ik een locatiebepaling via GPS.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het werkt voor mij altijd goed genoeg zodat ik aan de hand van waar ik ongeveer ben, snel op de kaart kan zien waar ik precies ben :).

Maar de precisie wisselt wel. Met m'n huidige telefoon schakelt google maps vaak eerder over naar GPS lokatiebepaling voordat het via GSM gelukt is.

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 20-09-2009 14:22 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biggg
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:53
Volgens mij heb je te hoge verwachten van deze functionaliteit. Het is gewoon niet zo precies als gps en met name allerlei omgevingsvariabelen veroorzaken afwijkingen. Voordeel is wel dat het veel minder stroom kost en je het dus standaard aan kan hebben staan.

Doordat het minder precies is, is het ook alleen geschikt voor een bepaald type applicaties (zoals wat is het voor weer in mijn omgeving etc), niet voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-06 22:45
ik heb hier nog wat grotere problemen mee sinds de htc hero update en sinds dat tele2 is overgestapt naar tmobile. deze 2 wijzigingen vielen allebei aardig op het zelfde moment dus weet niet wat het nou veroorzaakt...

in elk geval, als ik mij maps open geeft hij mijn locatie aan in New Delhi..
( http://maps.google.nl/map....008409,0.014924&t=h&z=17 )

dat is toch echt wat meer dan een paar honderd meter welke ik eerst had..

Problemen echter die hierbij horen is dat de temp app e.d. dus nu ook gegevens laten zien over new delhi, wat ik zelf eigenlijk helemaal niet zo intressant vind. :P

[ Voor 5% gewijzigd door Subslider op 20-09-2009 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Terror schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:48:
HTC Touch diamond> varieerd van 50m tot 1500m, afhankelijk van locatie en snelheid waarmee ik mij beweeg. Meestal doe ik een locatiebepaling via GPS.
Die van mij heeft een afwijking van een kilometer of 2.... Als ik GPS aanzet dan is hij spot-on :+ Daarom zet ik die altijd aan. Is makkelijker en nauwkeuriger.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dus een paar honderd meter mis is nog niet zo slecht :)

Dan zal 't daar in D'land een toevalstreffer van formaat geweest zijn (daar konden we echt zien in welke straat we ons bevonden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Mijn ervaring is dat de samsung GPS zeker niet verkeerd is MAAR [..] de eerste keer dat deze signaal zoekt kan dat gemakkelijk 30min. tot een uur duren. ZOu zeggen, leg m even buiten neer, drink bakje koffie enzo. en kijk over half uur nog eens

[ Voor 14% gewijzigd door himlims_ op 21-09-2009 10:36 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:02
Een paar honderd->1000 meter voor A-GPS is normaal. Hij pakt gewoon de regio die om de mast waar je toestel op zit. Soms kan je zelfs buiten die aangegeven regio zitten.

Je verwachtingen zijn dus wat hoog van A-GPS. Het is ook alleen ter ondersteuning en verricht geen driehoeksmeting.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Driehoeksmeting was wel wat ik ervan verwachtte. Jammer dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Hero van m'n zusje heeft een afwijking van enkele honderden meters. Ik vond dat al vrij veel, maar ik zie hier dat het nog erger kan 8)7 Toch wel erg jammer van zo'n functie hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Team-RiNo schreef op maandag 21 september 2009 @ 10:39:
Een paar honderd->1000 meter voor A-GPS is normaal. Hij pakt gewoon de regio die om de mast waar je toestel op zit. Soms kan je zelfs buiten die aangegeven regio zitten.

Je verwachtingen zijn dus wat hoog van A-GPS. Het is ook alleen ter ondersteuning en verricht geen driehoeksmeting.
A-GPS maakt, zoals je misschien kan zien aan de afkorting ;) ook gebruik van een GPS chip. Door informatie van telefoonmasten of wifi netwerken wordt eerst grof de locatie bepaald, daarna kan de GPS chip sneller een fix krijgen op de locatie.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Ja, maar android heeft de functionaliteit 'locatie op basis van draadloze netwerken'. Of je dit A-GPS wil noemen of niet kan me nu even niet schelen.

Ik vind het derhalve vrij zwak dat dit gewoon de locatie van de dichtsbijzijnde gsm mast weergeeft, ipv een 'berekende' locatie op basis van de ontvangst van enkele bekende gsm masten.

[ Voor 10% gewijzigd door Dryhte op 21-09-2009 14:32 ]

• Subslider
Subslider schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:02:
ik heb hier nog wat grotere problemen mee sinds de htc hero update en sinds dat tele2 is overgestapt naar tmobile. deze 2 wijzigingen vielen allebei aardig op het zelfde moment dus weet niet wat het nou veroorzaakt...

in elk geval, als ik mij maps open geeft hij mijn locatie aan in New Delhi..
( http://maps.google.nl/map....008409,0.014924&t=h&z=17 )
gebruik nu ook maar gps hiermee, erg irritant en duurt langer dan de "fix" via netwerk maja..

ik heb geen idee waar het aan kan liggen, iemand nog ideeën?
(na de hero update liep hij trouwens wat te mekkeren over mijn APN instellingen, maar omdat ik toch nog geen mobiel internet heb heb ik dat uitgezet.. hebben die instellingen er soms wat mee te maken?)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

In de nieuwste google maps, zit hij er bij mij zelden meer dan 50 meter teveel naast. Wel draai ik symbian in plaats van Android, maar dat zou voor google maps niet zoveel moeten uitmaken toch?

Misschien eens controleren of je de nieuwste versie hebt?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Hooglander1 schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:10:
In de nieuwste google maps, zit hij er bij mij zelden meer dan 50 meter teveel naast. Wel draai ik symbian in plaats van Android, maar dat zou voor google maps niet zoveel moeten uitmaken toch?

Misschien eens controleren of je de nieuwste versie hebt?
nee dat hielp niet.

Btw, ben wel achter het volgende gekomen, had dit nog niet eerder getest.

als ik in bijv. in utrecht ben dan geeft hij mijn lokatie wel goed weer... echter thuis (andere telefoonpalen lijkt me :P) geeft hij mijn lokatie weer in New Delhi..

Zou er soms wat mis wezen met die paal? ipv mijn telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:30
Misschien heeft een van je buren zijn accespoint mee genomen uit new delhi ? :P (dus wifi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

In Utrecht zal het dichter bevolkt zijn, meer masten dus precieser te bepalen waar je bent. Een afwijking is vrij, bij mij zit hij ook altijd een paar huizen verder als ik de normale GPS niet aanzet op mijn S740. Op zich ook logisch, als het perfect zou werken zouden ze geen GPS chips meer in telefoons stoppen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
iets omhoog lezen mensen.. lokatie bepaling werkte goed, deed na update niet meer goed (gaf lokatie aan in new delhi) met een zogenaamde nauwkeurigheid van 200m...
echter ben ik natuurlijk niet in new delhi.

probleem is alleen, dat ten tijde van de htc update, ook van netwerk ben overgeschakeld van KPN naar t-mobile.. dus ik weet nou niet precies wat het probleem veroorzaakt.

Nu de lokatiebepaling in utrecht wel goed voor me werkt, maar thuis niet, lijkt het me dan dat de paal in mijn thuis omgeving een verkeerde lokatie oid heeft ingesteld?

[ Voor 6% gewijzigd door Subslider op 29-09-2009 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-06 22:54
Subslider schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:59:
iets omhoog lezen mensen.. lokatie bepaling werkte goed, deed na update niet meer goed (gaf lokatie aan in new delhi) met een zogenaamde nauwkeurigheid van 200m...

probleem is alleen, dat ten tijde van de htc update, ook van netwerk ben overgeschakeld van KPN naar t-mobile.. dus ik weet nou niet precies wat het probleem veroorzaakt.

Nu de lokatiebepaling in utrecht wel goed voor me werkt, maar thuis niet, lijkt het me dan dat de paal in mijn thuis omgeving een verkeerde lokatie oid heeft ingesteld?
Kijk eens bij Instellingen-->Toepassingen-->Ontwikkeling en kijk dan eens of "Neplocaties toestaan" staat aangevinkt. Als dit zo is moet je dat uitvinken.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• Subslider
Na nep lokaties staan niet aan..

denk dat er weinig aan te doen is en te weinig van bekend is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Of er zijn véééél minder palen van t-mobile in je omgeving, wat op zich logisch is, want KPN heeft een significant betere UMTS en HSDPA dekking e.d.

Dus je zit op een ander netwerk met andere palen waar google maps waarschijnlijk minder nauwkeurig de locatie uit kan bepalen.

Lijkt me niet meer dan logisch dat je dit bij de t-mobile dekking moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Please... minder dekking betekent niet dat Google Maps plots moet denken dat hij in New Delhi, India zit ;) Er zal inderdaad een paal in de buurt zijn waarvan de locatie verkeerd is ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik ging er zelf vanuit dat New Delhi sarcastisch was en betekende dat de locatiebepaling er een metertje of 800 naast zat.

Sarcasmemeters werken alleen niet zo goed op fora ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
LOL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257199

Ik heb &zelfde probleem met m'n hero en ook pas na officiële ROM update. Thuis kreeg ik daarvoor altijd op een paar honderd meter de juiste locatie. Nu zit ik in een ander continent volgens de weerwidget van Htc en Google maps geeft "locatie niet gevonden". Met gps geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 257199

Vreemd, in brussel werkt het blijkbaar wel goed. Ben er wel zeker van dat ik voor de ROM update ook een goede locatiebepaling thuis had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Problemen bij mij zijn verholpen na een provider wissel (abbo bij tele2 liep toch af).

Ik denk dat bij mij in de buurt de mast die ik gebruikte een verkeerde locatie had ingesteld.. als ik namelijk in een andere plaats was dan werkte de locatie bepaling wel goed.

mja, ik zit nu op het KPN netwerk, locatie bepaling is aardig nauwkeurig nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

RoD schreef op maandag 21 september 2009 @ 14:14:
De Hero van m'n zusje heeft een afwijking van enkele honderden meters. Ik vond dat al vrij veel, maar ik zie hier dat het nog erger kan 8)7 Toch wel erg jammer van zo'n functie hoor...
Mijn hero heeft een afwijking van zo ongeveer 1 meter, maximaal.
't Werkt gewoon supergoed, ik heb de gewone rom, met de laatste officiele update (android 1,5 nog dus).
Apart, ik heb dan schijnbaar machtig veel geluk dat ik een goede chip heb... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 221425 schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 10:48:
Mijn hero heeft een afwijking van zo ongeveer 1 meter, maximaal.
Natuurlijk. Dat heb je nog niet eens met GPS, maar goed. Dat ie redelijk nauwkeurig is geloof ik wel hoor, maar 1 meter is echt gewoon pure nonsens :z

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:25

RvV

Op gsm masten zit ik meestal tussen de 200 en 900 meter. (Bij mij thuis, platte land, eigenlijk altijd 2500-2900 meter ofzo). Het idee is grappig en ik heb nog nooit vreemde waarden of locaties gezien.

Op GPS in het gunstigste geval 3 meter volgens het apparaat.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343467

Hoi,
ik heb een htc hero en sinds een uurtje zegt hij dat ik in New Delhi India zit,
Via google maps app. zegt ook dat ik daar zit met gps aan.
Iemand enig idee waar dit aan ligt, bij HTC helpdesk snapten ze er niks van.
Met GPS uit en mobiel internetten aan pakt hij nog steeds new delhi en het weer daar en tijd als je dat niet aanpast.
Hopelijk weet iemand wat er mis is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-06 20:13

IJsrace

null

Ik heb (en mijn vriendin ook overigens) sinds een dag of 2 ook het "New Dehli-probleem". Mijn locatie bevind zich op 1 vast punt, de Mehrauli Badapur Road. Af en toe ben ik volgens de netwerk-fix ook in Estland te vinden.

Het is inderdaad best vervelend gezien mijn weerapplicatie hierdoor ook onderuit gaat. Ik zou willen dat het 23 graden was!

Problemen bevinden zich op een HTC Magic icm Vodafone abonnement.
Opnieuw opstarten en verscheidene instellingen wijzigen helpen helaas niet. Alleen zoals eerder gesteld, wachten op een GPS fix werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
Ik had dezelfde problemen zoals gepost door dit topic heen, het leek alsof het kwam door de provider, custom rom ed verhielpen de problemen niet.

Provider wissel verhielp dit wel. (had de problemen bij Tele2 icm T-Mobile netwerk, sinds ik bij Hi zit is het weg.)
Waarschijnlijk, als je in een andere plaats bent(andere masten) dat hij het dan wel goed aangeeft.. in dat geval zit het denk ik in de locale gsm mast in de buurt? (een belletje met je provider?)

Even opletten trouwens: Naast dat Maps, Weather, etc het niet meer doen, verplaats hij je nu ook in een andere tijdzone -> klok en Alarm(!!)

Erg lastig probleem, ook vrijwel niets overbekend of ik google niet goed. Mischien een idee om de google android bug reports eens door te bladeren.

[ Voor 22% gewijzigd door Subslider op 05-02-2010 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343467

Ik heb ook een vodafone en woon in leiden in de stad, zodra ik bij het station aan kom doet hij het meestal
de laatste tijd bevind ik me ook in Tallinn. Maar het gekke is dat als gps aan staat hij nog steeds aangeeft dat ik in New Dehli ben.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 343467 op 05-02-2010 22:45 ]

Pagina: 1