zwart scherm bij installatie Win7

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11-02 10:17
hallo,

gisteren heeft de vriend van mijn dochter Windows 7 op mijn Vista willen installeren (hetgeen bij hem en haar gelukt is)

resultaat:

ik krijg "starting windows" het Windows 7 logo-tekeningetje, en dan niets meer, enkel een zwart scherm

en het pijltje van mijn muis (die ik kan laten bewegen)

F2 of F9 werken niet meer, niets
ik hoor mijn hd dan nog korte tijd tikken, en daarna niet meer, maar zie wel het ledje van de hd flikkeren

Kan iemand helpen?

merci

Michel

[ Voor 16% gewijzigd door noenkelMi op 20-09-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:41

Tags NL

Harmful or Harmless?

Iets meer info zou wel handig zijn... Is de installatie goed gegaan zonder foutmeldingen tijdens het upgraden? Wat voor hardware/pc heb je? Enz...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Four
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Four

I void warranty

probeer eens in VGA mode te starten. Dit zou aangeven of het een driver probleem is of niet.

Dit kun je door door tijdens het opstarten op F8 te drukken. Dit moet je doen vlak na alle text die vermoedelijk over je scherm komt, maar voor je het windows logo ziet. Dus dit is trial and error :)

Als je deze knop in gedrukt hebt en het gaat goed, krijg je een optie om in VGA modes (of zo) te starten.

Laat even weten of dit wel lukt.

slecht gelezen, ziet het pijltje wel.

[ Voor 5% gewijzigd door Four op 20-09-2009 12:44 ]

dwyslexy != luiheid !! Taalpuristen sla uw slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
Was het een upgrade of een clean install?
Zoals in een artikel van enige dagen terug stond, de upgrade kan tot 20 uur duren al naargelang wat er allemaal opstaat.
Kan je in safe mode komen?
Welke versie van 7 is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slane147129
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-09 02:26
Ik heb dat gehad met de windows installatie en opstarten met VGA mode werkte toen niet bij mij. Het gebruiken van een vga kabel ipv dvi zorgde er weer wel voor dat ik beeld kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
bedankt iedereen voor het snelle antwoord
de installatie ging zonder problemen (heb naar TV kunnen kijken)
pc is:
CPUIntel Core2 E6600 (BOX) 2.4 Ghz 1066FSB 2x2 MB
CoolfanGLacialTech Intel S775 PentiumD 3.73 22dB Iglo
MotherboarGigabyte GA-965P-DS3 P4 / Socket 775, P965 chipset, ATX,
MemoryPatriot Dual Channel DDR2 2x1024Mb PC2-5300 667M
Video CardXFX NVIDIA GeForce 8500 GT 450m 256mb Ddr2 Pci-e
CD- & DVD-Samsung DVD+/-RW SH-S182M 18X LightScribe Multi Color
Hard DiskSeagate HD 320 GB 7200.10 7200rpm SATA 16MB Cache
CaseAntec LifeStyle Sonata II -EC 450W
Operating Microsoft Windows Vista 32-b Home Premium NLOEM
draadloos toetsenbord -en muis van Logitech (het golvend model)
hp printer (heb ik afgekoppeld)
WD externe h/d (ook afgekoppeld)
ID cardreader (ook afgekoppeld)

F8 lukt niet
het enige dat lukt is F12 (dan kom ik in de boot menu), maar ik kan niets aanklikken)
en dan moet ik dus mijn pc herstarten (via knopje)
of express recovery kan ik ook aanklikken (F9geloof ik) maar ik kan ook niets veranderen
door het herstarten krijg ik het volgend scherm:
"windows error recovery
opstarten in safe mode
safe mode with networking
safe mode with command prompt
normaal opstarten"
maar ook hier kan ik dus niets aanklikken
en start ie dus "normaal" op

de cleane install lukte niet
heb dan .exe gedaan via de dvd
dit lukte wel
het is Windows 7 Ultimate (op Vista Home Premium)
Gisteravond had ik het zwarte scherm toch wel een goed uur laten staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Als je een clean install doet op een vista partitie naar 7 zal hij alle files die hij tegenkomt in een Windows old folder zetten dus upgraden is eigenlijk nooit nodig tenzij je echt software wilt behouden van Vista.

Je bedoelt toch niet dat je probeert met de muis te werken in de boot menu's? Want dat werkt namelijk niet.
Met toetsenbord werken, kan ooit zijn dat het toetsenbord niet werkt (usb/wireless) dan moet je ff een serial toetsenbord gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Toevallig een tv of 2de monitor aangesloten? Want bij mij maakte Windows 7 van mijn 2de scherm ook de primaire monitor. En bleef mijn andere monitor ook zwart.

[ Voor 14% gewijzigd door RAJH op 20-09-2009 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
Graviton12 schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:49:
Je bedoelt toch niet dat je probeert met de muis te werken in de boot menu's? Want dat werkt namelijk niet.
Met toetsenbord werken, kan ooit zijn dat het toetsenbord niet werkt (usb/wireless) dan moet je ff een serial toetsenbord gebruiken.
neen, het enige dat ik kan doen, is met de muis bewegen, das al
dat het het toetsenbord is, heb ik ook al aan gedacht (heb ook al de batterijtjes vervangen), maar mijn buren zijn momenteel niet thuis om hun toetsenbord uit te proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
RAJH schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:50:
Toevallig een tv of 2de monitor aangesloten? Want bij mij maakte Windows 7 van mijn 2de scherm ook de primaire monitor. En bleef mijn andere monitor ook zwart.
merci, neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:46
Heb je wel 2 video uitgangen ? dan zou ik eens proberen om de monitor op de andere poort aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Dus heb je een draadloos usb bordje?

Maar als ik het goed heb is de installatie uiteindelijk wel goed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
ja, ik krijg maar ik krijg nix
enkel het "starting windows" scherm met het Windows 7 logo-tekeningetje, en dan niets meer, enkel een zwart scherm

en het pijltje van mijn muis (die ik kan laten bewegen)
ik hoor mijn hd dan nog korte tijd tikken, en daarna niet meer, maar zie wel het ledje van de hd flikkeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
hhoekstra schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:02:
[...]

Heb je wel 2 video uitgangen ? dan zou ik eens proberen om de monitor op de andere poort aan te sluiten.
ik denk dat dat niet nodig is, want ik zie de muis (of heb ik het verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Zijn er backups genomen van de schijf?
Als je geen belangrijke data erop hebt staan of ze weggeschreven hebt zou ik de install opnieuw uitvoeren.

Zoals iemand zei, kreeg je errors tijdens upgrade?
Kan zijn dat hardware niet ondersteund wordt maar zou me sterk lijken.

[ Voor 30% gewijzigd door Graviton12 op 20-09-2009 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
ondertussen heb ik het USBtoetsenbord van de buren kunnen uitproberen, met hetzelfde resultaat
ik heb backup van de C schijf genomen (D en E met muziek en foto's niet)
We hebben gisteravond, na de mislukking ook geprobeerd om mijn Vista opnieuw te installeren, maar das ook niet gelukt,
we kregen the windows error recovery scherm (met de moglijkheid om te kiezen om safe op te starten); je hoort de DVD draaien, maar dan stopt ie
Dus ik kan niets doen
ik vrees dat ie morgen binnen moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Drive helemaal cleanen dus partitie verwijderen met partition magic of eender welk software pakket (partities met data op natuurlijk niet formatteren of verwijderen), DVD erin steken, zien dat je eerste boot device DVD speler is en van daaruit opnieuw proberen.
Kan zijn dat je schijf kapot is, heb je al een error scan gedaan van je HD?
Eventueel ook BIOS resetten naar standaard settings.

[ Voor 7% gewijzigd door Graviton12 op 20-09-2009 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
eh, ik kan dus echt NIETS doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 10:15
Ik had zelfde als Rajh (met 2 schermen aangesloten) en op het ene scherm zag ik ook alleen het extended deel (zwart + muis). Ik zou toch eens proberen op de andere uitgang aan te sluiten als je dit nog niet gedaan hebt.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
Als ik zeg schijf kapot bedoel ik eigenlijk dat er slechte sectoren op kunnen zitten waarmee je install niet overweg kan :)
Heb jaren gedraaid met bad sectors :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
punisher007 schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:20:
Ik had zelfde als Rajh (met 2 schermen aangesloten) en op het ene scherm zag ik ook alleen het extended deel (zwart + muis). Ik zou toch eens proberen op de andere uitgang aan te sluiten als je dit nog niet gedaan hebt.
heb maar 1 scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
heb wel vergeten te zeggen, dat we eerst geprobeerd hebben om de installatie te doen direct tijdens het opstarten via de dvd, maar dat lukte niet en hebben het dus moeten doen via exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
noenkelMi schreef op zondag 20 september 2009 @ 20:48:
heb wel vergeten te zeggen, dat we eerst geprobeerd hebben om de installatie te doen direct tijdens het opstarten via de dvd, maar dat lukte niet en hebben het dus moeten doen via exe
Vanuit Windows dus? Een upgrade?

Dan toch een schone installatie doen. Als opstarten vanaf DVD niet lukt, instellen in je BIOS dat je DVD-speler je eerste boot-device is.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
ja, maar nu lukt dat niet meer, kan niets veranderen in bios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Kun je wel in je BIOS komen? Of lukt dat al niet? Iemand kwam al met de tip om een ander toetsenbord te gebruiken, en dan dus geen USB toetsenbord, maar eentje die je aansluit via de PS/2 poort.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
ik kan in de bios komen, maar ik kan daar niets doen, ik kan niet met de pijltjes werken, of wanneer ik een toets indruk heeft dit geen enkel effect
ik heb een ander USB toetsenbord gebruikt, maar dit doet idd niets
een ander heb ik niet direct gevonden, misschien morgen op het werk
en nogmaals bedankt aan iedereen die mij wil helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
noenkelMi schreef op zondag 20 september 2009 @ 22:40:
ik kan in de bios komen, maar ik kan daar niets doen, ik kan niet met de pijltjes werken, of wanneer ik een toets indruk heeft dit geen enkel effect
ik heb een ander USB toetsenbord gebruikt, maar dit doet idd niets
een ander heb ik niet direct gevonden, misschien morgen op het werk
en nogmaals bedankt aan iedereen die mij wil helpen
Je moet dus geen USB-toetsenbord gebruiken, maar een PS/2 toetsenbord.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noenkelMi
dat zal ik dus morgen op mijn werk eens zoeken
merci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Ik heb gister avond meerdere maale geprobeerd om windows 7 op me desktop te installeren. vervolgens als de installatie voltooid is. Gaat het systeem zich opstarten. Vervolgens komt het windows 7 opstarte te staan en verschijnt er een zwart scherm. En er gebeurd verder niks.

Ik heb toen het volgende geprobeerd. Via veilige modus, kom ik wel verder. na het opstarten logo van windows 7 verschint, het voorbereiden van de eerste keer opstarte (in doe vorm) Dan komt er een melding dat ik de eerste keer opstarte niet in veilige modus kan.

Nu denk ik dat het volgende aan de hand is. Als ik windows normaal opstart gaat hij de driver laden. Ook de video driver. En volgens mij geven de video drivers een probleem, en vervolgens antwoord met een zwart scherm.

start ik op via veilige modus, dan zal hij waarschijnlijk die drivers niet opstarte voor me video kaart, en kom ik dus wel verder alleen kun je de eerste keer opstarte van je installatie niet in veileige modus. (Eerste keer opstarte na installatie).

Dit is mijn systeem:
Core 2 duo E6600 Conroe
G.E.I.L 2 X 2 GB DDr2 800Mhz
ASUS p5w dh deluxe
2 x WD 250Gb Sata
Ati X1800XT 512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
je hebt ook geen twee schermen??
Ik had hetzelfde waarna ook bleek dat het beeld op mijn tv stond ipv pc scherm.
De tv werd als hoofdscherm gezien door win7, terwijl het in vista scherm 2 was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devinjanssen
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 21:25
Dat zou ook nog kunnen, ik heb een samsung lcd tv er op zitten. alleen deze stond wel uit. maar zou even goed kunnen, ik zal deze loskoppele of aanzetten. vanavond even teste ben nu opstage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amperd
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-05 22:47
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Ik probeer een cleane installatie te doen van Win7 64-bits, maar deze blijft na de eerste herstart hangen bij "Completing installation". Aanvankelijk zie ik dan nog wel geanimeerde puntjes en kan ik de muis nog bewegen, maar na een minuut ongeveer gaat de muis hangen en stopt de puntjesanimatie.

Achtergrondinformatie:
- Ik heb een Q6600 op een Asus P5K-E/WiFi moederbord. In principe overgeklokt naar 3 GHz, maar ik heb het ook al op stocksnelheid geprobeerd, met hetzelfde resultaat;
- de jMicron controller op het mainboard heb ik uitgeschakeld, deze gebruik ik niet;
- Ik heb een BIOS upgrade gedaan naar de laatste BIOS om evt. compatibiliteitsproblemen te voorkomen;
- Ik installeer op een lege partitie, aangemaakt door de Windows Setup zelf. Het is niet de enige partitie op de harde schijf;
- Ik heb de schijven op AHCI staan. Met de huidige WinXP installatie werkt dit perfect;
- Het maakt niet uit of ik installeer vanaf DVD of USB-stick, in beide gevallen gebeurt exact hetzelfde;
- Ik heb een Radeon HD2600 kaartje met 2 DVI uitgangen, met in beide uitgangen een monitor;
- Ik heb een USB geluidskaart, maar zonder die kaart gebeurt hetzelfde;
- Ik heb een USB muis/keyboard combinatie van Logitech;

Ik heb zelf geen ideeën meer wat ik nog kan proberen. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is bij mij opgelost door alleen mijn video kalbel van mijn pc scherm aan mijn video kaart te verbinden en de andere kabels te verwijderen van mijn video kaart.

Succes
Pagina: 1