Ik probeer in meerdere gridviews bepaalde code toe te passen zodat bepaalde woorden in mijn grids bold worden. Omdat ik met meerdere gridviews werk wil ik dit op alle gridviews toepassen. Nu kan ik voor alle gridviews de code schrijven maar dit lijkt me omslachtig. Het mooiste zou zijn om het op alle grids tegelijk toe te passen.
Tot zover heb ik:
En eigenllijks zou het volgens mij ook zo moeten kunnen:
Dit gaat niet lukken ivm een dubbele row declaratie. Alleen ik heb geen idee hoe zo iets heet dat ik het op alle gridviews kan toepassen. Ik heb al geprobeerd om het stukje vanaf Dim s As String in een aparte sub te zetten en die aan te roepen maar dan krijg ik in de aparte sub dat row niet gedefinieerd is. Kan iemand me hiermee op weg helpen? Ik zoek al op code for multiple gridviews maar kom niet echt op gewenste info uit
Tot zover heb ik:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Protected Sub dedikken2() For Each row As GridViewRow In GridView100.Rows Dim s As String = row.Cells(1).Text Dim ns As String = s.Replace("Basis:", "<b>Basis:</b>") row.Cells(1).Text = ns row.Cells(2).Text = ns Next For Each row As GridViewRow In GridView200.Rows Dim s As String = row.Cells(1).Text Dim ns As String = s.Replace("Basis:", "<b>Basis:</b>") row.Cells(1).Text = ns row.Cells(2).Text = ns Next End Sub |
En eigenllijks zou het volgens mij ook zo moeten kunnen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Protected Sub dedikken2() For Each row As GridViewRow In GridView100.Rows For Each row As GridViewRow In GridView200.Rows Dim s As String = row.Cells(1).Text Dim ns As String = s.Replace("Basis:", "<b>Basis:</b>") row.Cells(1).Text = ns row.Cells(2).Text = ns Next End Sub |
Dit gaat niet lukken ivm een dubbele row declaratie. Alleen ik heb geen idee hoe zo iets heet dat ik het op alle gridviews kan toepassen. Ik heb al geprobeerd om het stukje vanaf Dim s As String in een aparte sub te zetten en die aan te roepen maar dan krijg ik in de aparte sub dat row niet gedefinieerd is. Kan iemand me hiermee op weg helpen? Ik zoek al op code for multiple gridviews maar kom niet echt op gewenste info uit