Toon posts:

Linksys WRT54GC - Internet werkt, Wifi hangt na 30 min.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Ik ben al een week bezig om dit proberen op te lossen maar ik kom er niet aan uit.
Situatie:

1x Ziggo Modem
1x Linksys WRT54GC WIFI router

1x PC - kabel naar router voor internet
1x Laptop - Wifi verbinding voor internet.

Het probleem is, dat bij die laptop na een half uur simpelweg geen internetverbinding meer is, waar het bij de PC gewoon prima blijft werken. Het lijkt erop alsof de Wifi verbinding ergens blokkeerd en het signaal niet lekker meer doorgeeft.

Wat is er al gebeurd:

Linksys: Complete reset, Firmware update, een open verbinding geprobeerd (dus geen wep achtige toestanden).

Laptop: Nieuwe installatie Windows (Vista en 7, allebei hetzelfde probleem) Nieuwe Wifi driver.

Na een helder moment vanmorgen heb ik geprobeerd met m'n Blackberry te internetten, maar zelfs daar loopt de verbinding stuk. Dus het zou toch echt iets in de Linksys moeten zijn dat niet werkt.

De PC is een simpel huis, tuin en keuken pceetje voor mijn ouders. Die zit met een kabel dus in die Linksys en heeft altijd internet. Ook al ligt bij mij het Wifi eruit, kunnen hun gewoon internetten. (Mijn post hier via hun pc bewijst dat ;) )

Heeft iemand hier vaker van gehoord? Ik zou dit graag opgelost zien alleen weet ik verder niet goed meer wat ik zou moeten/kunnen doen.

Alvast bedankt voor het lezen en evt reacties.

Verwijderd

Topicstarter
Even een note nog. Ik heb zojuist als laatste redmiddel de linksys als accesspoint ingesteld.
Ik heb ineens zo'n donkerbruin vermoeden dat het nu dus wel gaat werken. Even een half uurtje wachten dus.

Verwijderd

Topicstarter
Sluit maar, het werkt weer. :)
Ik vind het wel raar dat het maanden goed gegaan is en ik het nu ineens als accesspoint moet gebruiken, maar het zij zo.

Verwijderd

Topicstarter
Toch vreemd. Nu heb ik wederom hetzelfde probleem.

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

hoe lang is de dhcp lease voor wireless clients?

en wat bedoel je met blokkeert? Geen pakketjes meer beide kanten op? Wat geeft de linksys aan bij dhcp clients in de admin?

Ietsje meer informatie zou prettig zijn :)

[ Voor 64% gewijzigd door Hooglander1 op 24-09-2009 18:26 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:25:
hoe lang is de dhcp lease voor wireless clients?

en wat bedoel je met blokkeert? Geen pakketjes meer beide kanten op? Wat geeft de linksys aan bij dhcp clients in de admin?

Ietsje meer informatie zou prettig zijn :)
Hey, ik ga dit zo even bekijken.
Voor de duidelijkheid, ik heb DHCP uitgezet om die router als access point in te stellen.
Is die lease dan nog van waarde?

Er zit een computer via een ethernet kabel in die linksys, die constant internet heeft. Die werkt altijd zonder problemen.

Echter op mijn Laptop, klapt gewoon na een half uur de draadloze verbinding weg.
Network&Sharing center geeft aan dat ik alleen netwerk toegang heb en geen internet toegang.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

wat gebruik je dan als router?

Je modem geeft maar 1 ip uit, je zal toch echt een intern netwerk moeten opbouwen vanuit de WRT54GC lijkt me als je meer 1 pc wilt gaan aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:55:
wat gebruik je dan als router?

Je modem geeft maar 1 ip uit, je zal toch echt een intern netwerk moeten opbouwen vanuit de WRT54GC lijkt me als je meer 1 pc wilt gaan aansluiten.
Situatie:

Ziggo modem --> Kabel in Internet poort Linksys
Ziggo modem --> Kabel in LAN poort Linksys.

Als de kabel in de internet poort zit, dan zet ik DHCP aan. Bij de internet kabel in de LAN poort, zet ik 'm uit en zet ik de Linksys in de range van het Ziggo modem.

Wat ik gewoon niet snap, is dat als er een kabel van de linksys naar pc/laptop gaat er altijd internet is zonder uitval, terwijl via WIFI het hele verkeer naar verloop van tijd ophoudt.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

De linksys als accesspoint gebruiken gaat alleen werken als je maar 1 pc/laptop gebruikt.
Gebruik je er meer dan dat, dan gaat het niet werken en zal je echt de router als router moeten gebruiken.

Maar buiten dat zou ik op de linksys eens een nieuwe firmware zetten.
Wellicht dat dat verschil maakt.

[ Voor 21% gewijzigd door job op 24-09-2009 20:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:04:
De linksys als accesspoint gebruiken gaat alleen werken als je maar 1 pc/laptop gebruikt.
Gebruik je er meer dan dat, dan gaat het niet werken en zal je echt de router als router moeten gebruiken.

Maar buiten dat zou ik op de linksys eens een nieuwe firmware zetten.
Wellicht dat dat verschil maakt.
Waarom werkt dat niet dan? Het heeft sinds m'n topic prima gewerkt.
De laatste firmware is geinstalleerd.

Doel je misschien op een custom firmware?

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

stel je router eerst maar eens in als router en laat die ip's uitdelen, dan kan je ook beter in de gaten houden wat er nu daadwerkelijk misgaat. Kan je ook kijken of het wlan lampje nog wel brand e.d.

Verwijderd

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:10:
stel je router eerst maar eens in als router en laat die ip's uitdelen, dan kan je ook beter in de gaten houden wat er nu daadwerkelijk misgaat. Kan je ook kijken of het wlan lampje nog wel brand e.d.
Ik zal het meteen gaan doen.
I'll keep you posted ;)

En dank alvast voor de hulp!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:07:
Waarom werkt dat niet dan? Het heeft sinds m'n topic prima gewerkt.
De laatste firmware is geinstalleerd.
Het ziggo modem heeft geen router functie, en kan dus ook maar 1 ip uitdelen.
je hebt een router nodig om met ziggo meerdere pc's aan het internet te hangen.
Stel je de linksys in als accesspoint, dan kan je 1 pc online krijgen.. de 2e krijgt gewoon geen ip adres van ziggo.

En ik bedoel gewoon de normale firmware, geen custom firmware.
Die is er ook niet voor je router.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 24-09-2009 22:35 ]

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:29

arie_papa

Running on Ubuntu

Wat heb je aanstaan bij advanced routing? Gateway of Router?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

Pagina: 1