Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

HP C5100 print geen zwart als kleur leeg is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze printer is het ergste dat ik ooit meegemaakt heb!
Je hebt dus individuele cardridges voor iedere kleur het zijn er iets van 5 of 6 dacht ik, en dan nog zwart erbij.
Gaat een van de kleur op geeft hij een waarschuwing. Stel dat ik nu alleen tekst uit print die toch zwart is.
Krijg ik

1. Op de pc een waarschuwing *Kleur is op, koop gauw een nieuwe* klik ik op Continue
2. Op de printer dezelfde waarschuwing, en ook op de printer moet ik op OK drukken

Ik print niet eens kleur!
Dan na een aantal A4tjes geprint te hebben met alleen zwart geeft hij de waarschuwing:
Geel is op, vervang eerst de cardrigde om printkwaliteit te kunnen garanderen.
En ik kan niet meer printen, zelfs niet zwart ookal is die nog half-vol.

Nu is het andersom gegaan zwart is leeg, de kleur is er nog.
Print ik nu wat uit, doet hij er een uur over. Print automatisch op beste kwaliteit zodat het overige inkt extra snel op is en je wel nieuw MOET halen!!!

Ik wil een nieuwe driver!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je wordt een beetje genept. Veel printers kleuren de 'zwart' nog extra bij met pigmenten uit de kleurcartridges.

Sowieso moet je altijd in je printersettings zeggen dat je alleen 'grey scale' wilt printen, dat wil nog wel helpen.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:20

Thandor

SilverStreak

Ik pas de titel even aan naar 'HP C5100 print geen zwart als kleur leeg is', dat dekt de lading beter :).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• dyna18
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-11 22:21
Ik heb hetzelfde probleem.
Bij mijn HP C5180 is ook de geel zeer snel op. Ondanks dat ik bijna alleen in zwart print. En nu loopt de printer ook constant te irriteren als ik in zwart wil afdrukken dat de geel op is...

Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/inemhs.jpg

Gebruikt hij die gele cartridge misschien om die geheime printer code af te drukken, ook als je alleen in zwart print? En zou de gele kleur daarom zoveel sneller leeg zijn dan de andere kleuren?

http://www.eff.org/issues/printers

[ Voor 5% gewijzigd door dyna18 op 31-10-2009 16:03 ]

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:14

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Daar verdenk ik mijn C5180 ook van. Geel is altijd het eerste op. Sowieso is dat ding een HP geldmachine, aangezien mijn light cyan ook zowat op is, en die zou samen met light magenta puur voor het foto's afdrukken gebruikt moeten worden. Dat doe ik alleen bijna nooit...

Hier stond een dode link.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:01

MsG

Forumzwerver

Ik heb hetzelfde. Kleur is op, dan mag je ook niet de andere kleuren printen.

De Brother DCP-115C hier.

Heeft hij ook een spoelingsprogramma? Die gebruikt geloof ik ook inkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zijn je cartridges over de datum?
HP heeft er een handje van om geen geel meer te printen (78 cartridge) als de "houdbaarheids datum" is verstreken. Doen ze ook met losse kleur cartridges. Op mijn werk hadden we er nog wat oude liggen. Boordevol met inkt, printen ho maar.
Pure oplichting, helaas zijn de andere printer fabrikanten geen haar beter.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
dyna18 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:01:

Gebruikt hij die gele cartridge misschien om die geheime printer code af te drukken, ook als je alleen in zwart print? En zou de gele kleur daarom zoveel sneller leeg zijn dan de andere kleuren?
Ja, probeer je printer maar eens te onderbreken tijdens het printen. Dan zul je zien dat als je bijvoorbeeld zwarte tekst print, er eerst geel wordt geprint en tijdens de tweede run komt er pas het zwarte op. Kan dat dit ondertussen sneller gaat dan je kunt zien, maar 'vroeger' bij de HP deskjet 5xx of 6xx serie kon je dit erg goed zien.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• TheJuror
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-12-2018
Brother DCP-135C. Onmogelijk zwart af te printen zonder dat alle kleurcrtridges nog gevuld zijn. Het is zo, dat ik dacht dat als je meestal zwart print, je best voor Gray Scale kiest in de instellingen.

Een kenner heeft me gezegd dat aldus de kleuren sneller opdrogen. Dus altijd kleur blijven gebruiken. Zelfs als je meestal enkel zwart gebruikt.

Zou kunnen kloppen want hoe kan het anders dat mijn kleuren zo snel op zijn terwijl ik bijna nooit kleur gebruik. ?
Pagina: 1