Toon posts:

Na Memtest86+ enkel nog BSOD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, heb net 2 modules van 2Gb nieuw DDR2 geheugen van OCZ gekocht, de PC2 8500 Blade low voltage serie. Heb het ding lyncked en synced gezet in de bios, 800Mhz dus met de timings op 4/4/4/15 1T. CPU-Z geeft aan dat het om PC2 8900 geheugen gaat en de JDEC geeft timings aan van 4/4/4/13. Ik heb dit dus aangepast in de bios naar 4/4/4/13 1T (rest van de timings op auto) met het standaard voltage van 1,8v en heb vervolgens één pass gedraaid met Memtest86+. Alles goed, geen errors, MAAR als ik nu herstart krijg ik enkel nog BSOD?!

Heb de timings al geprobeerd aan te passen naar zelfs 5/5/5/15 2T, maar ka niet meer rebooten! HELP!

Verwijderd

Topicstarter
Heb net mn oud geheugen terug geplaatst en alles werkt perfect. Is ook OCZ Nvidia SLI PC2 8500 geheugen, maar dan 2Gb. Nieuw geheugen waarschijnlijk DOA?! |:(
Modbreak:Aub niet 2x achter elkaar posten <24u. Heb je iets toe te voegen? Gebruik dan de Edit-knop :o

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 22-09-2009 14:00 ]

Verwijderd

Om te beginnen kan je ff je bios resetten naar default en daarnaast kan je kijken of de reepjes in de QVL lijst voor komen van je moederbord fabrikant. En wat gebeurt er als je de reepjes afzonderlijk in de pc test?

En anders zijn ze idd DOA

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 09:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik geprobeerd, volgens mij kunnen er drie oorzaken zijn;

* Ik heb een test gedaan met Memtest86+ en ik heb Vista Ultimate 64-bit = conflict met 64-bit, hoewel de test wordt uitgevoerd voordat Windows laadt :?

* Na de eerste pass zonder fouten heb ik op escape gedrukt om te stoppen, de pc herstarte maar herbegon de test, waarop ik meteen terug op escape heb gedrukt en tijdens de herstart vlug de CD-ROM eruit gehaald heb = foute handeling :?

* Gewoon DOA, maar de eerste dag heeft het gewerkt en het geheugen heeft de eerste pass zonder errors doorstaan :?

Ga morgen terug naar de winkel om te ruilen.

Verwijderd

Topicstarter
OK, probleem opgelost :) Blades geruild tegen Reapers en alles op auto (wat betreft het geheugen).
In de winkel boote hun testsysteem gewoon op met de reepjes, dacht echt dat ik ze had verknald.

Merk wel dat het Blade geheugen in CPU-Z als PC2 8900 werd herkend met timings van 4/4/4/13 op 1,8v, terwijl de reapers gewoon PC2 8500 5/5/5/15 1,8v. Denk dus dat de chips van de Blades véél beter waren |:(
Modbreak:Aub niet 2x achter elkaar posten <24u. Heb je iets toe te voegen? Gebruik dan de Edit-knop :o

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 22-09-2009 14:00 ]

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
Ik dacht dat 1T echt nie ging werken tenzij je op lage Mhz zit.

Verwijderd

Topicstarter
BitchCrew schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 17:30:
Ik dacht dat 1T echt nie ging werken tenzij je op lage Mhz zit.
Toch wel, het OCZ 'SLI' geheugen heeft bijna 2 jaar lynked en synced gelopen met een FSB van 1600Mhz met 4/4/4/15 1T timings, 12u Prime stable uiteraard ;)

Had net weer een BSOD bij een herstart, voltages maar effe op auo gezet behalve voor FSB en CPU, blijkt dat de Northbridge een beetje meer juice vraagt. Zal toch weer een Prime test moeten doen |:(
Pagina: 1