HDD klappert

Pagina: 1
Acties:

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 09:04
ik had net onder het browsen een freeze waarna vervolgens mijn hdd uitviel. (E: drive)

Hij herkent deze vervolgens ook niet meer in de bios, je hoort de schijf op toeren komen, zoekt een paar keer, en valt dan weer herhaaldelijk uit. schijf is ±1.5 jaar oud, van Western Digital WD5000KS Caviar SE16 serie.

Nu hoop ik dat deze ergens evt. nog te repareren valt, want er staat een jaar of 8 aan werk op :'(

of jullie moeten een oplossing weten?

hoor graag reactie's.

grtz

Don't dream your life, Live your dreams!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

die is dus aan het doodgaan, als hij niet meer op gang blijft wil dus zeggen dat hij niet meer door de self-test heenkomt tijdens het opstarten. als je geluk hebt is alleen de printplaat stuk. kijk in de V&A of marktplaats of zo voor een 2e hanse van die serie en zet de printplaten over en duimen maar. als dat niet werkt kan deze link nog wel eens helpen voor wat adviezen om het te voorkomen in de toekomst.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Jeweettoch13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-02 09:04
okee ga ik doen, misschien een goed idee om in de toekomst toch maar op RAID over te gaan, laten we duimen dat het de printplaat is, zou mazzel zijn, maar denk niet dat dat het is, hoop het uiteraard wel want die motor maakt net zo'n geluid als zo een met koolborstels waarvan er dan 1 versleten is zeg maar..

Don't dream your life, Live your dreams!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:32

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Die 8 jaar aan werk is niet zo belangrijk, want anders had je wel backups gemaakt.

Mocht je daar toch anders over denken, dan raad ik je af om zelf met die disk te gaan hobbyen. Schakel een professioneel data recovery bedrijf in. Schrik niet van een rekening van 1000 euro. Zelf gaan lopen prutsen betekent misschien dat al je kansen verkeken zijn op recovery.

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07-02 14:41
Dat BIOS hem ook niet meer ziet is minder, probeer eens met live CD linux, ik vrees ervoor maar toch.
Eventueel in ander systeem proberen of als externe schijf gebruiken, misschien is de controller rot?
Niet teveel mee spelen natuurlijk, als het echt belangrijke bestanden zijn, gelijk contact opnemen met recovery firma.

En ja, meeste mensen nemen pas backups als ze alles kwijt zijn O-)

[ Voor 9% gewijzigd door Graviton12 op 20-09-2009 10:37 ]