Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
zo'n bord heb ik ook gehad.. doet het alleen met dimms tot 32MB.. grotere ziet ie idd maar als 16MB 
Maar ik heb wel es hier gelezen dat iemand wel grotere dimms dr op kreeg na een bios update.. misschien helpt dat..
Maar ik heb wel es hier gelezen dat iemand wel grotere dimms dr op kreeg na een bios update.. misschien helpt dat..
BIOS update is misschien een idee.. Ik kan alleen het merk niet achterhalen van het bord ( staat niet op Windrivers...)
Iemand een idee? Heb eigenlijk niet zo;n zin een BIOS te verklooien
Iemand een idee? Heb eigenlijk niet zo;n zin een BIOS te verklooien
Proud owner of the [CBJ]Lanhok!
moet je ff op www.ping.be/bios je bioscode opzoeken.. daar staat wel vermeld welk merk/type je mobo is en of er updates zijn
als je comp opstart zie je bij het beginscherm onderin de BIOS string.
je moet op pause drukken en deze string opnoteren, en met een zoeksearchengine de juist BIOS rom image opzoeken neerdownloaden.
je moet op pause drukken en deze string opnoteren, en met een zoeksearchengine de juist BIOS rom image opzoeken neerdownloaden.
Verwijderd
Ik heb PRECIES hetzelfde probleem met een pc'tje van HighscreenOp zaterdag 03 maart 2001 11:58 schreef Tweakod3x het volgende:
Yow!
Ik heb hier nog een oud VXPro mobootje te liggen.
-Als ik er een dimm in stop van 64 MB ziet ie maar 16 mb..
-als ik 2 reepjes van 64 in prik dan maakt ie er 32 van.
-1 dimm van 32 is geen probleem..
Het geheugen wat ik erbij wil zetten is gewoon 100 Mhz... Waarom ziet ie de rest niet?
mzl
D3x
Double sided dimm: 32MB; 256Mbit; 16 chips; 16Mbit per chip
Single sided dimm: 32MB; 256Mbit; 8 chips; 32Mbit per chip
Double sided dimm: 64MB; 512Mbit; 16 chips; 32Mbit per chip
Single sided dimm: 64MB; 512Mbit; 8 chips; 64Mbit per chip
Ik heb ff de mogelijkheden opgeschreven voor bestaande 32MB en 64MB dimm modules. Zoals je kan zien hebben een single sided dimm van 32MB en een double sided dimm van 64MB beide 32Mbit chips. Dus als jou moederbord single sided dimm van 32MB goed pakt, dan moet ie een double sided dimm van 64MB ook goed pakken! Je kan dat dus ff controleren en misschien de dimm ruilen.
Hoe langzamer de dimm, hoe meer kans je hebt op double sided dimms van 64MB. Voor bijv. pc133, zal je nooit een double sided dimm van 64MB meer vinden (nieuw), omdat die allemaal chips bevatten op een kleiner procedé, die dus groter en sneller zijn!
Single sided dimm: 32MB; 256Mbit; 8 chips; 32Mbit per chip
Double sided dimm: 64MB; 512Mbit; 16 chips; 32Mbit per chip
Single sided dimm: 64MB; 512Mbit; 8 chips; 64Mbit per chip
Ik heb ff de mogelijkheden opgeschreven voor bestaande 32MB en 64MB dimm modules. Zoals je kan zien hebben een single sided dimm van 32MB en een double sided dimm van 64MB beide 32Mbit chips. Dus als jou moederbord single sided dimm van 32MB goed pakt, dan moet ie een double sided dimm van 64MB ook goed pakken! Je kan dat dus ff controleren en misschien de dimm ruilen.
Hoe langzamer de dimm, hoe meer kans je hebt op double sided dimms van 64MB. Voor bijv. pc133, zal je nooit een double sided dimm van 64MB meer vinden (nieuw), omdat die allemaal chips bevatten op een kleiner procedé, die dus groter en sneller zijn!
Verwijderd
Misschien moet er gebuffered geheugen in van 5 volt, en jij probeerde ongebufferd 3.3 volt.
Denk ik ..
Denk ik ..
Pagina: 1