Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alureon-CY

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,
sinds deze morgen kreeg ik constant de melding dat er een virus in de map system32 zat. (ik gebruik Avast) Ik klikte telkens op verwijderen maar kreeg die melding telkens opnieuw... Ik heb toen mijn computer afgesloten en eens opnieuw opgestart, en sindsdien kan ik niet meer aanmelden... ik blijf maar aanmelden maar er gebeurt verder niets... Ik heb mijn pc toen eens opgestart in veilige modus en heb toen avast een scan laten uitvoeren tijdens het opstarten van mijn pc. Ik had in totaal 10 virusen in de map temp staan. Deze waren van het virus "Alureon-cy" en hebben allemaal de extensie .tmp . echter, ik kan nog altijd niet aanmelden, hoeveel scans ik ook uitvoer en hoeveel bestanden ik ook verwijder...

Weet iemand raad?

Ik werk met Windows Vista Ultimate SP2 x86 en met Avast! antivirus...

groeten

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-11 12:15
Door Beveiliging en Virussen - FAQ (antwoorden) te lezen en de stappen uit te voeren ?

Aangezien avast hem doorgelaten heeft, is het niet de beste scanner om het mee te proberen te verwijderen..

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Indien de anti-virusscanner hem reeds heeft doorgelaten rest er eigenlijk nog maar een echt betrouwbare oplossing; een herinstallatie van het systeem van een bron waarvan je met zekerheid weet dat deze schoon is. Ook al haal je nu geïnfecteerde bestanden weg is de kans groot dat er meer vernield / aangepast is dan jij doorhebt.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum