Overklokken van K6-III 400

Pagina: 1
Acties:

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Is er hier iemand die zijn K6-3 overgeklokt heeft en kan diegene mij vertellen hoe. Ik heb thuis een 400 MHz en wil deze klokken naar 450. Maar als ik dit doe, wil ie zo goed als totaal niet meer opstarten. En is het uberhaupt verstandig 'm over te klokken want ik hoor vaak dat AMD problemen heeft met de cache op dezelfde snelheid te krijgen, zodat er heel veel K6-3's afgekeurd en met een gedisablede cache gewoon verkocht worden als K6-2. Ik heb overigens nog niet geprobeerd het voltage te verhogen, enige richtlijn over maximale voltageverhoging (standaard 2.4 V)?

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

EEN goede KOELER+PASTA en 2,5 Volt kunnen wonderen doen.

BTW het kan ook aan je moederbord liggen he.......

probeer anders eens 4,5 x 95

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• Nutcaze
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-07 10:48
Hmmmm maar aan de koeling kan het absoluut niet liggen want hij doet meteen al niets meer na opstarten en niet overklokt blijft de temperatuur altijd onder de 40 graden en dat kan nog veel hoger dus...... maarre als ik die busklok nou op 95 MHz zet gaat het geheugen dan mee op 95 of gaat die terug naar 66 MHz (neem ik niet aan he?)

Greetz-Nutcaze

Not all chemicals are bad. Without hydrogen or oxygen, for example, there would be no way to make water, a vital ingredient in beer.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:43
Je geheugen draait dan wel op 95Mhz. Mijn K6-2 400 draait op 450, alleen krijg ik dan af en toe bugs in win 98se. Zelfs als hij nieuw is geinstalleerd. Hij loopt goed op 375, maar mijn cooler is te klein. Bij een vriend van mij start hij niet eens op op 450, terwijl het hetzelfde moederboard is en dezelfde cooler.