Highpoint controller te heet?

Pagina: 1
Acties:

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een Highpoint 2320, het viel me op dat het koelblokje loeiheet wordt. Ik heb er tijdelijk een 120mm fan boven gemonteerd, maar ik wil het systeempje het liefst zo passief mogelijk koelen. Ik las dat er meer mensen last van hadden. Dus mijn vraag is: hoe hebben jullie dit opgelost? Of kan die hoge temperatuur geen kwaad?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Niet dat ik er zelf een heb, maar de chips op de meeste insteekkaarten zijn van een ander materiaal gemaakt dan je CPU.
De meesten kunnen wel wat meer hitte hebben dan een CPU. Denk b.v. aan videokaarten (zelfde soort chip) die pas na de 80 a 100 graden gekke dingen gaan doen.

Ik zou me er iig niet te druk om maken, maar je kan altijd overwegen om een andere heatsink er op te zetten. Als er geen gaatjes zijn kan dat makkelijk met thermal adhesives. Das koelpasta met lijm er in.
Als je dat zo snel niet kan krijgen is het ook voldoende om de 4 hoekjes van de chip te voorzien van een klein druppeltje secondelijm en de rest van de chip in te smeren met koelpasta.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Op de website van High Point staat het volgende over de 2330:
Operating Temperature
• Work Temp +5° C ~+ 55° C

• Storage Temp ~20°C ~ 80° C

• Relative Humidity 5% ~ 60% non condensing
De Highpoint 2320 produceert aardig wat warmte. Het enige wat je kunt doen is de warmte op een snellere manier laten afvoeren.
Als je alleen pasief wil koelen kom je al snel uit op een grotere koelblok + andere koelpasta die de warmte sneller af kan voeren dan de huidige koelpasta die er nu op zit.

Waar je ook naar kunt kijken is naar een betere airflow in de behuizing.
Bijvoorbeeld kabels netjes bundelen etc.

• Goldman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:09
En gewoon een fan heel rustig laten draaien moet toch ook mogelijk zijn, als er maar een beetje flow in zit lijkt me.

Tjaaaaa...c[_] <- een lege care cup! - D3 Profile

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb er 2 naast elkaar zitten en het is een aardig oventje op dat stuk, die dingen zijn gewoon niet vast te pakken zonder nomex handschoenen. ik heb een 80mm op 5v bovenop de videokaart gezet en die blaast direct op beide 2320's. erg laag tweakert-gehalte maar wel erg effectief. ;)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Tha Ra schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:34:
Hallo,
Ik heb sinds een tijdje een Highpoint 2320, het viel me op dat het koelblokje loeiheet wordt. Ik heb er tijdelijk een 120mm fan boven gemonteerd, maar ik wil het systeempje het liefst zo passief mogelijk koelen. Ik las dat er meer mensen last van hadden. Dus mijn vraag is: hoe hebben jullie dit opgelost? Of kan die hoge temperatuur geen kwaad?
Zie ook mijn productreview van deze kaart. Ik heb er een kleine ventilator op laten blazen. Voor mijn 2340, die hetzelfde probleem heeft, heb ik een slotkoeler naast de kaart geplaatst, die de warmte direct naar buiten gooit.

Verwijderd

Het is een beetje laat, maar ik heb er 1 in een servertje zitten, zonder koeling, wordt inderdaad vrij warm, maar draait daar nu al een twee jaar zonder problemen, dus het lijkt me niet echt een probleem om het gewoon zo te laten.

Verwijderd

@Q: Ik heb onlangs een Highpoint 2340 besteld. Welke slotkoeler gebruik jij voor dat beest? En evenzo belangrijk, heb je enig idee waar in de Pricewatch ik de "slotkoelers" vind? :)

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:29

Q

Au Contraire Mon Capitan!

http://www.salland.eu/pro...silver-black-ttc-003.html

Of dit beest:

http://www.salland.eu/pro...silver-black-ttc-005.html

Heb ze beide, de dunne om de rocketraid te koelen en de dikke om gewoon meer warmte weg te zuigen.
Pagina: 1