Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij (niet-computer held) helpen? Mijn computer met Vista wil ineens niet meer starten en blijft maar laden.

Tijdens het opstarten van vista gaat alles goed totdat het zwarte beeld komt met het balkje met dat groene blokje erin, waaronder staat microsoft corporation. Deze blijft eindeloos laden.

Na het herstarten van de computer verschijnt er de melding dat windows niet kan starten vanwege een wijziging in de hardware of software.

Vervolgens worden de volgende mogelijkheden geboden:

Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente
hardware- of softwarewijziging.
Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:
1. Plaats de Windows-Installatieschijf en start uw computer opnieuw op.
2. Selecteer de taalinstelling en klik op volgende.
3. Klik op 'Uw computer herstellen'.

Veilige Modus
Veilige Modus met netwerkmogelijkheden
Veilige Modus msdos opdrachtpromt

Terugkeren naar recente juiste instellingen of windows normaal starten.

Al deze opties bieden uiteindelijk geen oplossing. In veilige modus opstarten werkt ook niet, blijft wanneer ie de bestanden laat bij crcdisk hangen. Wie kan mij helpen mijn computer weer aan de praat te krijgen? Hopelijk kan ik mijn bestanden behouden!!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Backup backup backup... Die moet je echt hebben en regelmatig bijhouden!

Begin nu dus eerst een backup te maken, door je computer via een boot-CD of bootable USB-stick op te starten. Hiervoor zijn BartPE en Knoppix geschikt, de een is een Windows LiveCD, de ander een Linus liveCD.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de tip, het creeren van de boot-CD blijkt alleen lastiger dan gedacht.

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:44:
Dank voor de tip, het creeren van de boot-CD blijkt alleen lastiger dan gedacht.
En wat lukt er dan niet? Wat heb je geprobeerd, welke aanwijzingen heb je gezocht, etc?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De windows bestanden die het programma BartPE zoekt (via automatische scan) kan die niet vinden. Ook niet bij de meegeleverde Vista recovery disk. Ook geprobeerd om met het programma VistaPE een boot cd te maken maar dat lukt eveneens niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07:42

_AN

Wat als je met de Windows Vista CD opstart. Wellicht kun je dan een aantal recovery opties opstarten. Hiermee kun je wellicht het probleem verhelpen. Kun je dit eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 07:47:
De windows bestanden die het programma BartPE zoekt (via automatische scan) kan die niet vinden. Ook niet bij de meegeleverde Vista recovery disk. Ook geprobeerd om met het programma VistaPE een boot cd te maken maar dat lukt eveneens niet..
Je hebt inderdaad een Windows XP of Windows 2000 installatiedisk nodig, een recoverydisk is niet voldoende. Leen die dus van een kennis. Heb je Knoppix al geprobeerd, die is kant en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adslfreak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:29
Je kan met een vista CD

herstelopties starten.
Boot herstel (gelijk aan XP Chkdsk /r)

Vista kan veel zelf... bedenk ook even wat je gedaan hebt voor dit gebeurde.

Nieuwe hardware? nieuwe software?

Indien nieuwe software.

F8 drukken na bios scherm-> tot je nieuw scherm ziet.

Veilige modus opstarten. met of zonder netwerk.
Software welke als laatst geinstalleerd is verwijderen. of uit opstart menu verwijderen

Succes
Pagina: 1