Website verschil tussen IE en mozilla Firefox.

Pagina: 1
Acties:
  • 725 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site gebouwd voor een opdracht van school.
De site is te vinden onder de volgende link:
www.seportfoliorm.nl

Het is alleen nu het probleem dat de site zich anders gedraagt in Mozilla Firefox dan in Internet Explorer. Zo kan je op de Mozilla firefox versie op de openings pagina gewoon op inloggen drukken en dan kom je bij een HTML pagina uit die weergeeft dat je ingelogd bent. Dit is ook de link die ik onder de inlog afbeelding geplaatst heb in Dreamwaver.

Maar in Internet Explorer geeft hij dus geen site weer maar geeft hij een action.PHP weer. Dit komt waarschijnlijk omdat deze knop onderdeel is van een fomulier in HTML. Maar goed hoe krijg ik dus ook in IE hetzelfde effect als in Mozilla Firefox. Ik heb nog meer van dit soort pagina's met dit soort formulier afbeelding knoppen erin en die werken allemaal goed in Mozilla Firefox en niet in Internet Explorer.

Het probleem is ook dat de persoon die dit nakijkt en beoordeelt het bekijkt in Internet Explorer en vandaar wordt de opdracht dus niet goed gekeurd.

En het lettertype is trouwens ook anders in Internet Explorer terwijl ik in de CSS file aangegeven heb dat het lettertype altijd Arial moet zijn.

Kan iemand aangeven hoe ik dit kan oplossen. :)

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 20:36
Wat altijd erg handig is met dit soort dingen is je te houden aan de standaarden. In je header heb je voor XHTML 1.0 Transitional gekozen, maar de validatie faalt:
http://validator.w3.org/c...m.nl%2Fenergyservice.html

Zorg eerst dat ieder onderdeel goed wordt gevalideerd. Daarna kun je op eenzelfde manier je CSS valideren.

Ik zie bij de resultaten van de XHTML test oa opening and endtag mismatch. FireFox weet hiet mee om te gaan, IE maakt er een potje van.

Als het probleem er daarna nog is, even melden :)

Verder, je menu is beetje springerig als ik er overheen ga. Met een onmouseover wordt het ding langer of korter. Geeft mij een beet ADHD gevoel. Geef ze iets meer padding of margin om dit op te lossen.

[edit]
Een pagina ziet er ook altijd veel strakker uit met een andere titel dan Untitled Document....

[ Voor 6% gewijzigd door significant op 19-09-2009 20:24 ]

Verwijderd

Het is niet dat de site anders gedraagt, maar het is de browser!

Heb je je site al eens bekeken onder bijv. ubuntu? Hier zie je dat ie onder firefox de invoervelden de invoervelden te lang maakt. Ook moet je je font definieren in de body.

De persoon zal dit gewoon in IE8 of Firefox na moeten kijken, omdat deze zich beter houden aan de wet van (x)html.

Edit:
Zoals hierboven wordt gezegd, valid maken (maar ik kijk daar nooit meer na omdat ik zelf altijd valid pagina's maak) :*) .
Die fouten die je nu maakt zorgen niet voor de layout problemen in IE, wel voor je form denk ik:
"<form name="inlogmenu" method="post" action="inloggen"/inloggen.jsp">"

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 20:27 ]

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
je hebt aardig wat fouten in je scriptje

<form name="inlogmenu" method="post" action="inloggen"/inloggen.jsp">

<p class="fn">e-mailadres<input type="text" name="naam" /></p>
<p class="fn">wachtwoord<input type="text" name="naam" /></p>

2 velden met dezelfde naam. .. en een action die stuk is.

en daarbovenop zou ik aan de submit image een stukje javascript hangen, die je form submit ipv gewoon naar een nieuwe pagina linken.

[ Voor 18% gewijzigd door DrClaw op 19-09-2009 20:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
significant schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:21:
Wat altijd erg handig is met dit soort dingen is je te houden aan de standaarden. In je header heb je voor XHTML 1.0 Transitional gekozen, maar de validatie faalt:
http://validator.w3.org/c...m.nl%2Fenergyservice.html

Zorg eerst dat ieder onderdeel goed wordt gevalideerd. Daarna kun je op eenzelfde manier je CSS valideren.

Ik zie bij de resultaten van de XHTML test oa opening and endtag mismatch. FireFox weet hiet mee om te gaan, IE maakt er een potje van.

Als het probleem er daarna nog is, even melden :)

Verder, je menu is beetje springerig als ik er overheen ga. Met een onmouseover wordt het ding langer of korter. Geeft mij een beet ADHD gevoel. Geef ze iets meer padding of margin om dit op te lossen.

[edit]
Een pagina ziet er ook altijd veel strakker uit met een andere titel dan Untitled Document....
Bedankt voor het antwoord! 8) Maar nu zou ik dus totaal niet weten hoe ik dan ieder onderdeel valideer. En ik heb eerlijk gezegd niet voor XHTMl 1.0 gekozen, dat is gewoon de layout die standaard met Dreamwaver mee komt volgens mij. Maar goed kan ik niet 1 ding snel veranderen in het HTML bestand zodat de site ook werkt in Internet Explorer??

Mischien kan ik XHTML 1.0 omzetten naar XHTML 2.0. Ik noem maar wat , maar ik moet in ieder geval iets concreets hebben wat ik dan kan veranderen want nu kan ik nog niks beginnen. :)

• significant
@Rutgerlak

Ben daar niet mee eens. Lay-out problemen kunnen wel degelijk veroorzaakt worden door fouten. Zoals aangegeven, hij geeft nu de fout met endtag mismatch.

Ofwel:
code:
1
<p><b>test</p></b>

Simpel voorbeeld, maar wel erg desastreus met div's die verkeerd gebed zijn zo.

[edit]
Reactie op Gizmo85:

Natuurlijk kun je wel iets beginnen. Loop iedere foutmelding af, kijk in de corrosponderende regel. Googel de foutmelding, probeer het op te lossen.

Kom je er niet uit, post dan de het stukje code en foutmelding, kunnen we verder kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door significant op 19-09-2009 21:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens wat ook vreemd is is dat in Internet explorer als je op de homepage op inloggen drukt je op de volgende pagina komt:
http://seportfoliorm.nl/inloggen

Hij zet in de Internet Explorer dus simpelweg de .html er niet achter. Terwijl de link wel zo aangegeven staat in Dreamwaver.

Of zou ik bij elk formulier heel het "action" ( dus het gedeelte: action="action.php") gedeelte weg moeten halen in de HTML code???

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:18
DrClaw schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:30:
en daarbovenop zou ik aan de submit image een stukje javascript hangen, die je form submit ipv gewoon naar een nieuwe pagina linken.
Het is een <input type="image">, daarop klikken resulteert als het goed is in verzenden van het formulier. Er staat dan echter ook nog een link omheen en dan klopt er ook nog niks van de action (en andere zaken), dus het is niet gek dat een browser zich hierin verslikt.
Firefox kiest voor de hyperlink, IE (niet zelf getest, gebaseerd op beschrijving hierboven) kiest voor het verzenden van het formulier en pakt daarbij alleen het stukje van de action dat tussen aanhalingstekens staat.

@TS: ga gewoon HTML leren (en dan ook CSS). Kost even wat tijd, maar dan kun je daarna sneller werken. Tuurlijk kun je ook wel aan de eigenaardigheden van WYSIWYG-software wennen en daar rekening mee houden, maar dat klikken&slepen om het ongeveer zo te krijgen als je zou willen schiet gewoon niet op.

Verwijderd

Topicstarter
Raynman schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 21:05:
[...]
Het is een <input type="image">, daarop klikken resulteert als het goed is in verzenden van het formulier. Er staat dan echter ook nog een link omheen en dan klopt er ook nog niks van de action (en andere zaken), dus het is niet gek dat een browser zich hierin verslikt.
Firefox kiest voor de hyperlink, IE (niet zelf getest, gebaseerd op beschrijving hierboven) kiest voor het verzenden van het formulier en pakt daarbij alleen het stukje van de action dat tussen aanhalingstekens staat.

@TS: ga gewoon HTML leren (en dan ook CSS). Kost even wat tijd, maar dan kun je daarna sneller werken. Tuurlijk kun je ook wel aan de eigenaardigheden van WYSIWYG-software wennen en daar rekening mee houden, maar dat klikken&slepen om het ongeveer zo te krijgen als je zou willen schiet gewoon niet op.
Maar hoe kan ik dat snel veranderen dan? Zodat ook Internet Explorer voor de hyperlink kiest?
En de action klopt inderdaad ook niet maar zover rijkt deze opdracht ook niet. Het was de bedoeling dat je de website in elkaar zette en dat je daarbij ook formulieren maakten. Maar deze hoefde dus niet te werken.

Het was juist de bedoeling dat als je op versturen drukt dat je dan op een HTML pagina komt met daarop een bericht dat het verzonden is. Vandaar lijkt de code nu waarschijnlijk nogal raar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 21:16 ]

• significant
@Gizmo85

Probeer nu eerst eens even fout voor fout op te lossen van de validatie. Als je daarmee klaar bent gaan we verder met het probleem oplossen.

Verder wil ik graag bij Raynman aansluiten. Dreamweaver is mooi programma, gebruik het zelf ook. Zorg echter dat je vooral naar de code kijkt, en sporadisch code+preview bekijkt. Vooral met ingewikkelde websites die veel DIV's en speciale CSS constructies bevatten bakt zo'n WYSIWYG preview er simpelweg niks van (spreek uit ervaring).
Vergeet niet, het is geen browser maar een browser imitator. Test het daarom regelmatig in verschillende browser.

Nog een laatste tip, zorg dat je als ergens aanbegint TIJDENS het bouwen en opzetten regelmatig andere browsers erbij pakt. Zelf heb ik bv de set IE, FF en Oprah. Probeer het ook op andere besturingssystemen zoals Ubuntu desktop of een apple (evt mbv een virtual server *denkt hard na over de term die hij eigenlijk bedoelt*)

[ Voor 3% gewijzigd door significant op 19-09-2009 23:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
significant schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:13:
@Gizmo85

Probeer nu eerst eens even fout voor fout op te lossen van de validatie. Als je daarmee klaar bent gaan we verder met het probleem oplossen.

Verder wil ik graag bij Raynman aansluiten. Dreamweaver is mooi programma, gebruik het zelf ook. Zorg echter dat je vooral naar de code kijkt, en sporadisch code+preview bekijkt. Vooral met ingewikkelde websites die veel DIV's en speciale CSS constructies bevatten bakt zo'n WYSIWYG preview er simpelweg niks van (spreek uit ervaring).
Vergeet niet, het is geen browser maar een browser imitator. Test het daarom regelmatig in verschillende browser.

Nog een laatste tip, zorg dat je als ergens aanbegint TIJDENS het bouwen en opzetten regelmatig andere browsers erbij pakt. Zelf heb ik bv de set IE, FF en Oprah. Probeer het ook op andere besturingssystemen zoals Ubuntu desktop of een apple (evt mbv een virtual server *denkt hard na over de term die hij eigenlijk bedoelt*)
Ik heb nu alle foutmeldingen doorlopen maar Internet Explorer geeft nog steeds dezelfde fouten. Ik denk dat het simpelweg niet mogelijk is om een link te plaatsen naar een HTML pagina in de submit button van een formulier. Dan moet die persoon de website maar bekijken in Mozilla Firefox en op die manier beoordelen.

Al hoewel ik wel een keer gehad heb dat de website het ook in Internet Explorer goed deed en goed linkte. Dus als iemand nog een andere oplossing weet dan hoor ik het graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:36

crisp

Devver

Pixelated

HTML:
1
<p class="inloggen"><a href="http://seportfoliorm.nl/ingelogd.html"><input type="image"  src="../image/inloggen01.gif" alt="Submit Form"/></p>

Die hele <a> hoort daar gewoonweg niet (naast het feit dat 'ie niet afgesloten wordt). Dit is bedoelt als een submit-button, dus moet het action attribuut van je <form>-tag gewoon naar de juiste pagina verwijzen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus dan wordt het?:

<form class="registreren" name="formulier" method="post" action="http://seportfoliorm.nl/verzonden3.html">
<textarea class="rm" >Stel hier uw vraag:</textarea>
<p class="inloggen2"><input type="image" src="../image/versturen.gif" height="28" width="77" border="0" alt="Submit Form"/>
</p>
</form>

En dan zou die het zo moeten doen neem ik aan? Kan je dan in ieder geval even aangeven wat ik precies moet veranderen in het formulier zodat het ook in IE werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:02:
Dus dan wordt het?:

<form class="registreren" name="formulier" method="post" action="http://seportfoliorm.nl/verzonden3.html">
<p class="inloggen2"><input type="image" src="../image/versturen.gif" height="28" width="77" border="0" alt="Submit Form"/>
</p>
</form>

En dan zou die het zo moeten doen neem ik aan? Kan je dan in ieder geval even aangeven wat ik precies moet veranderen in het formulier zodat het ook in IE werkt. :)
Ik heb er nu:

<form class="registreren" name="formulier" method="get" action="http://seportfoliorm.nl/verzonden3.html">
</p>
</form>

van gemaakt. En het werkt nu zowel in IE als in Mozilla Firefox!!
Kan iemand dat hier nog even controleren in IE , dan kan ik zien of dat in alles versies van IE zo is. Want misschien is het alleen in de laatste versie van IE zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boelie-Boelie
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-09-2020
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 16:09:
Kan iemand dat hier nog even controleren in IE , dan kan ik zien of dat in alles versies van IE zo is. Want misschien is het alleen in de laatste versie van IE zo. :)
VPC Hard Disk Images for testing websites with different Internet Explorer versions

Cogito ergo dubito

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je je textarea geen name-attribuut geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 23:53:
Dus als iemand nog een andere oplossing weet dan hoor ik het graag! :)
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:14:
Kan iemand aangeven hoe ik dit kan oplossen. :)
Kan je dan in ieder geval even aangeven wat ik precies moet veranderen in het formulier zodat het ook in IE werkt. :)
Kan iemand dat hier nog even controleren in IE , dan kan ik zien of dat in alles versies van IE zo is.
Kan iemand even...?
Ik vind het wel welletjes geweest; het is in de devschuur (en GoT in 't algemeen) de bedoeling dat je zélf ook moeite doet en inzet toont. Het is niet de bedoeling dat we kant-en-klare oplossingen gaan geven of je aan het handje gaan houden. We werken hier volgens het principe
Give a man a fish and feed him for a day. Teach a man how to fish and feed him for a lifetime.
en je hebt meer dan voldoende tips en informatie gehad om eens wat mee te gaan experimenteren, aanploeteren, documentatie op na te slaan etc.

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.