ik kom niet in de bios setup

Pagina: 1
Acties:
  • 399 views

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02 21:24
Hoi ik heb net mijn computer geassembleerd (samen met iemand die er meer verstand van heeft dan mij:P) en zodra ik mijn computer wil opstarten kom ik niet eens in de bios, er staat: Harddisk not detected en vervolgens geeft de computer aan welke onderdelen hij wel ziet en daar staat vervolgens wel mijn harddisk bij. Ik kom dus niet eens in de bios en hij sluit zichzelf binnen 15 seconden af, de computer geeft wel aan welke onderdelen hij allemaal heeft gevonden (hd, ram, cd/dvd etc BEHALVE mijn processor). Ik heb ook al geprobeerd de HD los te koppelen,opstarten zonder processor maar dat mocht niet baten... Heeft iemand een idee?

Dit zijn mijn specs (de best buy guide van tweakers.net september)

AMD Phenom II X4 955 3.2GHz AM3 BOX black
Antec TruePower New Series TP-650
Asus M4A79XTD EVO,sAM3
Kingston 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM (Kit of 2)
Cooler Master Hyper TX 3
Samsung Spinpoint F1 320GB
Club3d HD4850 crossfire
random cd/dvd speler

Ps. ik heb niet veel verstand van computertalk dus ik heb het misschien een beetje onduidelijk getypt maar ik zal me best doen om het duidelijk te maken.

• Burner NL
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 01:03
Lees de papieren van het moederbord maar eens door.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Wat heb je geprobeerd om in je bios te komen?

Del of alle F1 t/m F12 proberen, normaal is del dacht ik om in de bios te komen.

Andere toetsenbord proberen, dus usb naar ps2, dus een andere aansluiting.

Moederbord opzoeken of deze je processor aan kan, en welke bios versie wel zou moeten werken.

Harddisk not detected kan goed zijn op de aansluitingen waar niks op hangt.

[ Voor 3% gewijzigd door jan99999 op 19-09-2009 20:24 ]

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04-2025

xp7amrkr

De enige echte!

Heb je uberhaupt wel op Del gedrukt?

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• GIBSS
ik heb alle toetsen geprobeerd

Ander toetsenbord zal ik doen (ik heb nu een heel oud toetsenbord omdat met usbpoort het soms wil haperen bij bios)

Ik heb de september best buy guide van deze site dus ik neem aan dat het moederboard wel mijn processor zou moeten ondersteunen

ik heb geprobeerd harddisk aan te sluiten en juist zonder harddisk te proberen

thnx voor de antwoorden en burner NL kommop man

• DrClaw
  • Laatst online: 10-01 20:44
Asus M4A79XTD EVO Bios 0507

This BIOS driver is published by Asus and updated on Sep 9, 2009.

• Burner NL
  • Laatst online: 13-02 01:03
GIBSS schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 20:29:
thnx voor de antwoorden en burner NL kommop man
Zal ik eens duidelijker voor je zijn. :D
opstarten zonder processor maar dat mocht niet baten
Zonder processor valt er weinig op te starten.

Probeer de pc eens met 1 werkgeheugen reepje op te starten. Kijk dan eens of je in de bios kan komen. Heb je al geprobeerd om de bios te resetten?

• GIBSS
ik ben atm niet thuis (me pc werkt niet dusja :P) maar ik zal morgen wel een foto uploade van me computer en proberen met 1 geheugen strip

@burner ik bedoel daarmee zonder koelblok in het motto jeweetmaarnooit

Thnx voor het advies mensen, klinkt dit niet als een defect binnen het moederbord?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nee, het klinkt eigenlijk alsof de powerknop continu ingedrukt blijft :o

Maar los daarvan, wat Burner NL noemt klopt: je kunt in de handleiding van je moederbord exact lezen welke knop je dient te gebruiken om in de BIOS te komen. We verwachten dat je doet wat je zelf kunt voordat je op GoT een topic opent, en als je er niet uitkomt dat je duidelijk aangeeft wat je geprobeerd hebt. De handleiding lezen is toch echt een van de eerste dingen om dan te doen.

Dat betekent niet dat we je op GoT in het diepe gooien zonder hulp, we hebben niet voor niets de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter samengesteld. Aangezien het niet de bedoeling is om het wiel voor ieder probleem opnieuw uit te vinden zou ik je willen vragen om eerst daarmee aan de slag te gaan voordat je een topic opent (deze gaat ook dicht). Kom je er niet uit, dan mag je zeker alsnog een topic openen, maar laat dan duidelijk zien waar je op zoek geweest bent, wat je gevonden hebt (links!), wat je geprobeerd hebt en wat toen gebeurde.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.