• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59
Okéee, dit is mischien super lelijk getekent!
Maar volgens mij kan dit echt werken...
Dit kan helemaal in een gesloten systeem, (dus geen geluid meer)
cpu en gpu kunnen hiermee gekoeld worden, de rest word toch nooits veel heter.
Gewone koeling, passief & actief kunnen gewoon in de kast blijven, om voor een airflow te zorgen.

Boven op de heatsink, die van koper is, zitten ook gewoon koelvinnen ;), hier kan dus gewoon passief mee worden gekoeld, zodat de koele lucht verspreid word, die van het koude water komt, koper geleid namelijk zeergoed, dus de koelvinnen zullen een vrij lage tempratuur berijken;)..

De zwarte lijn boven in de tank, is er om te zorgen dat de buis/motor geen warm water meeneemt, 't warme water zakt naarmate het koeler wordt, omdat de rest van het water warmer is!!
Het water kun je als het moet gewoon met ijsklontjes koelen, of mischien met een andere koeltechniek...

Ik ga het denk ik binnekort met google sketchup teken, is wat duidelijker...
Afbeeldingslocatie: http://img5.imageshack.us/img5/4162/waterkoelingh.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door alaintje op 19-09-2009 18:32 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.

Verwijderd

Heel onduidelijk ja. Maar als ik begrijp waar je op doelt denk ik dat je je nog gaat verbazen wat voor capaciteit je nodig hebt. Leg maar een klein zwembadje aan voor een PC.

Mbv een grote radiator met veel oppervlak, een fan die langzaam en stil draait, en een sterke pomp kun je met veel minder capaciteit af.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 18:36 ]

• Pantera88
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-01 07:11
:) misschien een middelgroot aquarium op de kop tikken?

• alaintje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:59
idd, en wat maakt het? Ik heb ruimte zat, mijn plafond zit op 300 cm hoogte? haha, een bak van 30 x 30 x 200 = 180000 cm³ ~ 1800dm³ (okéik ben wazig?) in iedergeval, dat zo heel veel liter zijn

@pantera

Dus gewoon een grote radiator van mijn tank maken?
En daar dan gewoon 4, 120 mm fans op?
Of als die er is(ja die is der) één 360 mm fan

zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://img524.imageshack.us/img524/8463/waterkoeling2.jpg

[ Voor 40% gewijzigd door alaintje op 19-09-2009 18:48 ]

Absoluut relatief, relatief absoluut.