Toon posts:

'mini' schroefjes voor netbook

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn asus eee heb ik een tijdje terug een touchscreen ingebouwd. Tijdens deze missie ging de adapter kapot. Een nieuwe kreeg ik gratis thuis.... Echter ben ik in de tussentijd de schroefjes kwijt geraakt (allemaal netjes in een doosje gedaan, doosje NERGENS meer te vinden).

Stad en land afgezocht en kan ze nergens kopen (of krijgen). Zelfs een elektronica zaak kon ze niet leveren NB. niet bestellen en zou het niet weten.

Wie weet wel waar ik ze kan krijgen?

Overigens weet ik dat ik ze bij asus kan bestellen voor 10 euro per schroefje 8)7

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Er zijn kleine, en echt super hele kleine. Weet niet precies welke je nodig hebt..?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Santford
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:32

Santford

FP PowerMod
Je zou het bij een telefoonwinkel kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
GGS_206 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:47:
Er zijn kleine, en echt super hele kleine. Weet niet precies welke je nodig hebt..?
Ik meen M1 ?

Verwijderd

Wees eens wat specifieker, M1 en hoe lang precies, en hoeveel heb je er nodig?

Edit als je in de winkel vraagt naar schroefjes voor huppeldepup computer gaat dat inderdaad lastig worden maar met "kruiskop, M1 x 4" of zo moet je een eind kunnen komen lijkt me.

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik wat vaag ben. Schroefjes heb ik meegenomen in een zakje en laten zien. Geen idee wat het is, en iedereen staat er bij te kijken van -zo die zijn klein- en nee die hebben wij niet.

Foto. De linker schroef is een schroef waar mee je normaliter een floppy drive of dvd vast kunt zetten in een normale computer.
Afbeeldingslocatie: http://www.nlq.nl/schroefjes.JPG

Zou er zo'n 10+ nodig hebben.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 16:15 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-10 01:34

job

Ga eens kijken bij een modelbouw winkel.
In Groningen hebben ze een zaakje waar je onderdelen kan kopen voor van die gemotoriseerde modelbouw raceauto's. Daar hebben ze veel verschillende kleine maten schroefjes.

Meen aan dat er in Rotterdam ongetwijfeld ook wel zo'n winkel zal zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door job op 19-09-2009 16:27 ]

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:59
Of gewoon bestellen via Conrad! Ook kun je de radiobeurs proberen in dordrecht maar bestellen is makkelijker.

http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

Wel behoorlijk aan de prijs al zeg ik het zelf. Ook kun je misschien alternate in ridderkerk proberen.

[ Voor 4% gewijzigd door Mr. Blonde op 19-09-2009 16:45 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

zijn dat trouwens niet precies dezelfde schroefjes waarmee een laptop dvd drive vast zit? misschien dat je daarmee meer vind..

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Welke Asus netbook heb je?
Zoek anders even de Service Manual, en kijk welke schroefjes het precies zijn :)

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Major Pain sld schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:44:
Of gewoon bestellen via Conrad! Ook kun je de radiobeurs proberen in dordrecht maar bestellen is makkelijker.

http://www1.conrad.nl/scr...&p_catalog_max_results=20

Wel behoorlijk aan de prijs al zeg ik het zelf. Ook kun je misschien alternate in ridderkerk proberen.
offtopic:
Hotlinking werkt niet bij Conrad.

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:59
Neok_ schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:07:
[...]

offtopic:
Hotlinking werkt niet bij Conrad.
Ok maar zoek maar eens op "PC schroeven" met google en de 1e hit is conrad.

Verwijderd

Topicstarter
niels88 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 17:05:
Welke Asus netbook heb je?
Zoek anders even de Service Manual, en kijk welke schroefjes het precies zijn :)
Een eee 901 , staat nergens iets over schroefjes in het service manual.

De verwijzing naar conrad begrijp ik niet helemaal daar er alleen regulieren schroeven te vinden zijn.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:14:
Sorry dat ik wat vaag ben. Schroefjes heb ik meegenomen in een zakje en laten zien. Geen idee wat het is, en iedereen staat er bij te kijken van -zo die zijn klein- en nee die hebben wij niet.

Foto. De linker schroef is een schroef waar mee je normaliter een floppy drive of dvd vast kunt zetten in een normale computer.

Volgens mij heb ik daar wel een zwikkie van.
Sloop gewoon een oude HD of CD-drive uit elkaar, daar zitten ze wel in.

Zie hier selectie van schroefjes die ik daar uitgesloopt heb:
Screws

Links is HDD schroef, 1 na links is CDrom schroef, en daarna allerlei zooi die uit dood pc-spul kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 13:23
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 16:14:

[afbeelding]

Zo heel klein is dat toch niet? Is gewoon gangbaar notebookspul. Als je in de buurt zit (Nunspeet) kun je wel keer langskomen, heb wel eea liggen.
Informeer eens bij een tent die laptops repareerd, of bij een PC tent of ze een defecte laptop hebben die je mag 'slopen' voor de schroefjes.

Klein zijn de schroefjes van <1mm (telefoons, lcd panels enz). Deze vind ik niet echt in de categorie "zo die zijn klein"

Afbeeldingslocatie: http://www.djsmiley.com/got/pics/schroefjes.jpg
(bovenste is een CDRom schroefje ter referentie)

PC schroeven zijn vrijwel altijd groter: dikkere/andere schroefdraad en langer.

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 20-09-2009 21:13 ]

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-10 10:31

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

deze schroefjes zaten ook in mijn lg ks360 (telefoon) dus telefoon boer moet vast wel wat hebben

If water polo was easy, it would be called football

Pagina: 1