Toon posts:

RCA - Stereo Jack Kabel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik wil een audio kabel leggen van mijn pc naar mijn Sony versterker. Ik heb 2 audio RCA pluggen, Stereo Jack en 15 meter audio kabel gekocht.

Nu heb ik eigenlijk 2 vraagjes.

1) Wat is de maximum lengte dat een audio kabel mag zijn voor er verlies op treed? Ik heb minimum 12 meter nodig.
2) Ik heb kabel gekocht met 2 draadjes. 1 voor het linkse en 1 voor het rechtse kanaal. Maar volgens een schema dat ik heb gevonden moet er een derde zijn voor de ground. Is de ground verplicht of mag ik dat ook zonder doen? Ik heb al tegenstrijdige beweringen gehoord en wil liefst mijn versterker of pc niet beschadigen.

Schema : http://home.scarlet.be/~gc134728/schema.jpg

Alvast Bedankt.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 13:59

BaRF

bijna kerst

je moet voor stereo inderdaad in totaal 3 aders hebben, vaak is het aarde draad gedeeld tussen links en rechts.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je kabel met twee aders gebruikt zul je alleen mono signaal kunnen versturen via die kabel. Beide kanalen van stereo hebben twee aders nodig waarvan de aarde gedeeld mag zijn.

Verder zou de lengte van 12 meter geen merkbare problemen moeten opleveren.

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

1: ligt aan je kwaliteit.

2: Weet je zeker dat in je huidige ' draadjes' de aarde niet al zit?
Even meten met een multimeter op de 3.5mm plug en de buitenmantel van de RCA connectors dus, en dan kijken of je geen weerstand hebt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb aparte onderdelen gekocht omdat ik niet direct een kabel vond in de winkel die lang genoeg was. In de winkel zeiden ze me dat de kabel van hoge kwaliteit was.

Het is een 2 delige kabel een linkse en recht omhulsing die aan elkaar vast hangt. In de ene kant zit een groen draadje en in de ander een rode. de groene draad en de rode zijn beide ook ingewikkeld met een koper draad wat als doelstelling zal hebben om storing tegen te gaan denk ik.

Moet ik dan 2 van deze kabels leggen? 1 voor recht en 1 voor links en deze beide connecteren aan dezelfde stereo jack. Of bestaat er ook kabel met 4 draden erin?

Zoiets zoals het volgende :
http://www1.conrad.be/fas...59f%26fh_refview%3Dsearch

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 15:20 . Reden: Voorbeeld van kabel ]

Verwijderd

Die koper draad die er omheen zit kun je als ground gebruiken. En aangezien je dus toch 4 aders hebt zou ik gewoon de ground van het linker en rechter kanaal gescheiden houden, behalve bij de stereo jack, daar hang je dan de 2 grounds aan elkaar (aangezien een stereo jack maar 3 pinnen heeft, links, rechts en ground.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 15:23 ]

• NightOwlNL
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-10 21:19
die mantel is je ground draad, daarmee is het afscherming en ground tegelijk

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10 23:50

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Afbeeldingslocatie: http://australie.dezeserver.nl/RCA.gif
Ja sorry ik verveelde me :D