Toon posts:

Probleem bij installatie Win Vista

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had bij een windowsupdate een soort van crash gehad, waardoor deze opnieuw geïnstalleerd moest worden.
Omdat mijn oude hd al zeer oud was heb ik een nieuwe besteld, Western Digital VelociRaptor 150GB,
10000RPM, SATA, 3 Gb/s, 16MB
Komplett #: 378747/Art. nr. fabrikant: WD1500HLFS

Na deze in de kast te hebben gezet, en aangesloten te hebben, starte ik de pc opnieuw op met microsoft vista cd erin. De schijf werd in mijn Bios en in bij installatie Vista direct herkend,
Bij de installatie waren er op zich geen problemen, totdat ik de bootlocatie moest toewijzen.
De oude installatie had ik gelijk geformatteerd, en wilde de velo aanwijzen voor windows. Nadat ik op "Nieuw" had geklikt en had geformatteerd. Toen kreeg ik de melding dat er geen geschikt station was om windows te installeren.
In de bios staat alles goed, dus geprobeerd met alleen de velo.
Weer kreeg ik dezelfde melding.
Hierna geprobeerd met mijn oude hd, en weer hetzelfde verhaal.

Wie heeft dit wel eens gehad en kan mij helpen?????

Mijn systeem:
intel 920 cpu
Asus p6t mb
9800gtx+ video
Geheugen weet ik even niet uit mijn hoofd.

Ik kan vanaf nu alleen op mijn telefoon reageren, dus alvast excuses voor zeer korte antwoorden.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het doet denken dat je tijdens de setup nog drivers moet installeren voor je S-ATA / RAID controller. Overigens heb je de hardeschijfen in de Windows setup geformateerd en gepartitioneerd, dat is mij namelijk niet geheel duidelijk.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
de oude was al gepartitioneerd, de nieuwe is gweoon 1 partitie.
Hoe moet ik die drivers install. als ik de pc niet kan gebruiken? ik kan het in principe wel via mijn telefoon downloaden, maar ziet de pc dan wel de usb?

edit,
Nu start ik de pc opnieuw op, en normaal gezien zegt hij dan gelijk: "express gate". Nu zegt hij dat die niet geinstallleerd is... Ben ik nu mijn bios kwijt ofzo? Hij start wel gewoon door

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2009 15:25 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:47
Hij start dus nu door in Windows of werkt dat nog steeds niet? Controleer ook even aan welke s-ata poorten je nieuwe hd hangt, sommige worden aangestuurd door de Intel chipset en sommige door een losse controller.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nu geïnstalleerd en zit weer achter mijn eigen pc!!!!
Ik heb het een en ander voorbij zien komen over IDE en RAID, alleen heb ik geen flauw idee wat dit inhoudt...
De setting was IDE en dit heb ik naar RAID gezet.

Is er ergens een pagina waarin dit beschreven staat?
Hoe moet ik nu de 2de hd erin zetten? (ook op RAID of toch IDE?)