Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem met mijn blackberry.

Heb net een blackberry Bold 9000 gekocht met een vodafone abonnement en data etc.
Nu zit ik in het buitenland en wil via Wifi internetten echter werkt dit niet.
op een wat vreemde manier soms wel maar dit lijkt me niet te kloppen.

Op internet heb ik al verschillende gelijke problemen voorbij zien komen maar hun oplossingen werken niet voor mij.
Wat informatie over de situatie:
-Blackberry bold (geupdate naar nieuwste versie via blackberry software)
-mobiel netwerk staat aan en heeft bereik.
-internet voor mobiele netwerken staat uit (anders gaat ie automatisch roamen)
-wifi netwerk gevonden en password (psk) ingevoerd.

nu gebeuren er de volgende dingen: als ik mijn internet voor mobiele netwerken uit heb staan kan de wifi het netwerk niet eens vinden(krijgt geen IP-adres). als ik deze aan laat staan lukt dit wel en is het zo gebeurd.

Vervolgens doen browser en email het niet. 'kan geen verbinding maken'.
als ik dan mijn internet voor mobiele netwerken aanzet maar mijn mobiel netwerk wél uitzet (dus geen verbinding en dus geen roaming) dan kan ik opeens wél browsen maar emailen doet het nog steeds niet.
Ook komt er geen vinkje te staan bij het Wifi netwerk (en blijft het tekentje grijs).
als ik een van beide opties verander (dus of mobiel netwerk aan óf internet voor mobiele netwerken uit) gebeurt er niks meer en kan ik niet internetten.

Al geprobeerd:
- hard reset
- wifi hostrouteringstabel registreren (wordt her en der genoemd als oplossing maar die verschijnt bij mij niet eens, dus kan ik niet registreren)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!!