Toon posts:

Asus laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Zit met volgende probleem. Onlangs is bij mijn ASUS X70L laptop het klapsysteem(rechts) afgebroken. Aangezien deze ongeveer een jaar oud is vraag ik me af heb ik nog garantie? Zo ja kan dit gemaakt worden. Zo nee geen garantie wat gaat dit grapje mij dan kosten.

Tot op heden heeft het goed gewerkt echter van af vanochtend heb ik scherm uitval/wit beeld. Neem toch aan dat dit komt door dat het klapsysteem afgebroken is en de draadjes van het scherm niet goed meer zijn.

Wie o Wie kan me helpen?

Gr Niels

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Al die vragen die je hier steld, moet je neerleggen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Dus bel ze/mail ze/ga langs.

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:42:
[...]

Al die vragen die je hier steld, moet je neerleggen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Dus bel ze/mail ze/ga langs.
Heb hem bij de mediamarkt vandaan, echter is de service daar een drama. Heb al keer eerder problemen er mee gehad(koeling kapot) toen was het uit eindelijk nog zo dat ik hem beter zelf kon opsturen.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12 15:50

BHQ

Hmm, is dat toevallig een model waarbij je het scherm open moet drukken met een knop voorin? Kijk eens of je rechtsvoorin je palmrest heen en weer kan wiebelen, chances are dat eronder een schroefje los zit..

Verwijderd

Topicstarter
Jarpse schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:51:
Hmm, is dat toevallig een model waarbij je het scherm open moet drukken met een knop voorin? Kijk eens of je rechtsvoorin je palmrest heen en weer kan wiebelen, chances are dat eronder een schroefje los zit..
Klopt gaat om dat type. Hoor niks rammelen, wel zie ik dat er een schroefje afgebroken is bij het klap systeem rechts.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:51:
Heb hem bij de mediamarkt vandaan, echter is de service daar een drama. Heb al keer eerder problemen er mee gehad(koeling kapot) toen was het uit eindelijk nog zo dat ik hem beter zelf kon opsturen.
Zo werkt garantie niet. Je zult terug moeten gaan naar de MediaMarkt. Verder: je kunt toch op de kassabon kijken of de laptop wel of niet onder de garantie valt?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Foto's?

edit: Asus profilieert zich trouwens altijd als een hoog kwaliteit merk. Redelijke kans dat je dus via Asus nog een poging kan doen op garantie als media markt wiegert.

(Vergeet ook niet: recht op een deugdelijk product.. echter moet je dan wel aannemelijk maken dat het kapotgaan niet jouw fout is)

[ Voor 95% gewijzigd door Sigma2k8 op 19-09-2009 12:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:56:
[...]

Zo werkt garantie niet. Je zult terug moeten gaan naar de MediaMarkt. Verder: je kunt toch op de kassabon kijken of de laptop wel of niet onder de garantie valt?
Heb toen dr tijd gebeld naar Mediamark, daar zeiden ze je kan beter bellen naar ASUS scheelt je weer paar weken wachten.

Laptop is gekocht in mei 2008, dus mijn vraag is heb ik 1 of 2 jaar garantie.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Hoe kunnen wij die vraag nu beantwoorden? Je zal zelf je garantiebewijs moeten zoeken en lezen wat erop staat.

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:59:
Hoe kunnen wij die vraag nu beantwoorden? Je zal zelf je garantiebewijs moeten zoeken en lezen wat erop staat.
Daar staat dus niks op verder, dat is het probleem. Dus wat is de normale termijn bij asus vraag ik me dan af.

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-10 15:17
Megamind schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:59:
Vaak staat dit ook onderop de laptop.

Je hebt sowieso wettelijk 2 jaar garantie
http://www.consuwijzer.nl...ettelijke_garantietermijn

• mezstah
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 20:51
Je hebt 2 jaar garantie, heb iets vergelijkbaars gehad maar je moet dan Asus wel bellen/mailen.
1 Jaar is de shop verantwoordelijk daarna de fabrikant.

Verwijderd

Topicstarter
mezstah schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 13:01:
Je hebt 2 jaar garantie, heb iets vergelijkbaars gehad maar je moet dan Asus wel bellen/mailen.
1 Jaar is de shop verantwoordelijk daarna de fabrikant.
Oke maandag dan maar weer asus bellen. Hopelijk kan het gemaakt worden. Baal echt omdat ik gewoon me notebook nodig heb voor me werk.

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-12 22:58
Gewoon ASUS bellen, op de laptop zit 2 jaar garantie. In mijn eerste jaar van garantie heb ik ook gewoon meteen contact met ze opgenomen, en ze helpen je goed en snel.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-12 15:50

BHQ

Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:55:
[...]

Klopt gaat om dat type. Hoor niks rammelen, wel zie ik dat er een schroefje afgebroken is bij het klap systeem rechts.
Dat klinkt niet goed :X

Maar wat het bij die dingen is, men is geneigd het ding 'een handje te helpen' bij het opendrukken van de laptop. Soms moet je fors veel kracht zetten om het scherm 'uit zichzelf' los te laten klikken.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:10
Tsja, gewoon je papieren zoeken en even naar www.asus.nl surfen. Aan de linkerkant staat wel een RMA-knop. Gewoon het formulier opvullen en ze bellen je om een datum te prikken waarop de TNT langskomt. Als je je laptop omdraait zul je ook een grote witte stikker vinden met "Warranty 24M", aka 2 jaar garantie.

Maar dit had je ook zelf kunnen opzoeken. Elke fabrikant geeft wel ergens in de boekjes aan of op de site oid wat je garantie is en hoe het in zijn werk gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.