Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista ] Toetsenbord en Mousepad werken slecht*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Acer 5670 laptop met een erg vreemd probleem.

Het systeem draait op Windows Vista Home Premium. Wanneer deze gaat opstarten is er niks aan de hand. Wanneer het inlog scherm van Windows wordt bereikt, werkt het toetsenbord en de mousepad erg slecht. Ik moet de toetsen lang ingedrukt houden, voordat er een letter komt. Het is net alsof de laptop héééél erg traag is.

Spam, virus, troep dacht ik. Dus hoppa, schone installatie erover heen. Maar, helaas, hetzelfde probleem weer.

Wanneer ik er een externe muis aan koppel, werkt het geheel feilloos en perfect. (Met de externe muis dan!!) Toetsenbord heb ik niet kunnen testen, maar hiervoor verwacht ik hetzelfde.

De man waarvan de laptop is, vertelde dat het systeem steeds trager werd. Gezien het daadwerkelijke probleem nu, lijkt me dat sterk.

Wat ik al geprobeerd heb:
  • Virus check
  • Schone windows installatie
  • Toetsenbord en mousepad werken wel in de bios of veilige modus.
  • Windows updates.
  • Op de acer website gekeken naar Vista driver voor toetsenbord, muis of chipset, maar niks te vinden
  • Losse kabeltjes kan niet, aangezien het in veilige modus wel werkt.
  • Toetsenbord of mousepad verwijderen uit het apparaat beheer en vervolgens opnieuw installeren.
Ik heb echt geen idee meer wat het kan zijn. De mogelijkheden die ik open houd zijn een probleem met windows vista (met sp 2 ofzo?) Een driver probleem. Maar ik kan verder ook geen driver vinden op de acer website.

Heeft iemand enig idee?

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

http://www.synaptics.com/suport/drivers?q=support/drive.cfm
Stuur programma van je input (her)installeren?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Topicstarter
Excuses. Die driver heb iik al wel opnieuw geinstalleerd. Vanaf de acer website. En dit maakte geen verschil..

Maar..... Ik trek net de batterij ervan. Stekker eruit. ff leeg laten lopen. Stekker erin. Laptop aan. Perfect werken.

Iemand ideeën.?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook even geprobeerd of het probleem ook aanwezigis bij een Windows XP versie. En inderdaad, het probleem is er nog steeds. Bij de installatie al zelfs.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gebeurt het ook als je vanaf een Knoppix of BartPE live CD opstart? Dan weet je of het software of hardware is.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Nog niet geprobeerd. Maar dat zal ik morgen doen.
Maar zou dat echt een kans hebben? Ik heb al 2 verschillende windows versie geprobeerd. Met en zonder updates. En in de bios en de veilige modus werkt het wel. Toetsenbord en mousepad werken ook als ik de laptop gebruik op het netstroom, zonder de accu erin.

Gebruikt de accu ook een aansturing ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even Knoppix 6 geprobeerd. Alles werkte gewoon. Toetsenbord, mousepad en externe muis.

Het viel me trouwens ook op dat hij meteen de netwerkkaart en de wirelesskaart herkent. Dat is wel mooi. Dat kunje lang niet altijd verwachten van Windows.

Ik hoop dat je iets hebt aan dit testje, gambieter.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dan weet je nu zeker dat het een software probleem is, dus iets met drivers van het interne toetsenbord en touchpad. Dat gaat lastig worden.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik de accu lijn in het apparaatbeheer uitschakel, met de accu wel in het systeem, werkt alles ook weer naar behoren.
Wanneer ik vervolgens de stekker uit de laptop trek, blijft hij ook wle gewoon op de accu werken..

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 13:50:

Ik hoop dat je iets hebt aan dit testje, gambieter.
De vraag is meer wat jij met die resultaten doet eerlijk gezegd :)

Dit soort problemen ontstaan vaak door verouderde drivers en/of ontbrekende drivers, denk daarbij aan chipset drivers en andere systeemdrivers, met name Acer heeft vaak z'n eigen energiebesparingstoestanden gekoppeld.

Aangezien je zegt een verse installatie te hebben gedaan zou het zomaar kunnen dat je een driver vergeten bent of een driverconflict hebt. Je symptomen wijzen daar wel op.

ps: wil je in het vervolg ook even aan de edit-knop denken?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oplossing: Accu defect.
Op een 1 of andere manier vergt Windows vel capaciteit van het systeem waardoor het alleen met Windows problemen geeft.
Heb bij een bekende een andere accu geprobeerd, en dit gaf geen problemen.

Accu's zijn duur, dus dan maar gewoon in het apparaat beheer de accu uitschakelen. (Laptop werkt dan nog wel op de accu, maar je krijgt dan geen meldingen meer!)
Pagina: 1