Geen verbinding

Pagina: 1
Acties:

• matery
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-07 15:28
Hallo,

Mijn Lan verbinding is er van de ene op de andere dag zomaar mee gestopt. Ik had mijn computer aanstaan en zomaar heeft mijn lanverbinding bepertke tot geen verbindingsmogelijkheden. Het is een Nvidia nForce ethernet controller onbaord op een ASrock 939n68pv-glan. ik heb de volgende dingen geprobeerd.

Hardware matig

- Router resetten.
- Andere port op router gebruiken.
- De controller uit apparaatbeheer verwijderen en weer opnieuw installeren.(met cd van de fabrikant)
- Driver gedownload van de Asrock site en deze geinstalleerd.
- UTP kabel getest op mijn laptop. (nu krijg ik wel een normale verbinding)
- Een andere Utp kabel geprobeerd. Op de computer levert dit een hele trage, tot geen verbinding op.
Op de laptop werkt deze kabel normaal.

Software matig

- Heb ik een vast ip adres ingevoerd en dit leid tot de status verbonden. Als ik naar de router ping geeft hij 4x
een time-out. En dus nog geen netwerkverbinding.
- Ik heb op de router wat overigens een Linksys wrt610n is, de computer ingevoerd in de routing table en dit
levert ook niks op.
- Ook heb ik stiekem nog even gekeken in mijn internet explorer gekeken of er misschien een proxy was
ingesteld, ook dit was niet zo.
- Als laatste heb ik alles nog maar eens gerobeerd met alles automatisch kiezen. als ik dan ipconfig /renew
typ krijg ik de melding dat de DHCP server onbereikbaar is en de aanvraag is verlopen. Als ik dan nogmaal
ipconfig intyp geeft hij een ip-adres weer die voor mij volslagen onbekend is deze is: 169.254.93.104
subnetmask is 255.255.0.0 en hij heeft geen gateway.

Kan ik nu al tot de conclusie komen dat de controller kapot is? of zie ik iets over het hoofd en hebben jullie nog suggesties voor het testen en uitsluiten van mogelijke problemen. Weet iemand ook waar dat ip adres vandaan komt?

Bedankt

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Je kan nog even kijken wat je netwerk kaart doet als je een livecd van bijvoorbeeld Ubuntu boot, zodat je zeker weet dat het niet aan je Windows installatie ligt.

• matery
Ik heb 0,0 ervaring met Ubuntu eigenlijk maar ik wil dat wel proberen. Kan ik Ubuntu ergens downloaden? en hoe ga ik deze dan gebruiken?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:30

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Nyxium
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-11-2024
Het lijkt meer op een probleem met de router, ivm de rare ip adressen. Ik doe ook altijd eerst ipconfig /release voordat ik ipconfig /renew uitvoer. Heb je de beschikking tot een latop of 2e pc? Zo ja, dan kan je uitsluiten of het daadwerkelijk aan je controller ligt of aan de router.

En weet je zeker dat het probleem zomaar ineens is ontstaan? Geen dingen gedaan die er ook maar iets mee te maken kunnen hebben?

succes

• hgp
  • Laatst online: 03-12-2023

hgp

Hier kan je de desktop versie van Ubuntu downloaden. Die kan je vervolgens op een CD branden.

Daarna laat je je pc opstarten vanaf die CD en dan krijg je als het goed is een optie om Ubuntu te proberen (dus niet install). In Ubuntu kan je dan even een site te openen met Firefox of de netwerk manager bekijken (ik weet niet precies meer waar die zit).
Het lijkt meer op een probleem met de router, ivm de rare ip adressen.
Zo'n IP adres geeft Windows zichzelf als er geen DHCP server gevonden kan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door hgp op 19-09-2009 12:36 ]

• Graviton12
  • Laatst online: 23-05 12:53
Je krijgt altijd een 169.XXX.XXX.XXX adres wanneer er geen DHCP server draait die leases kan verstrekken, dit is gedaan zodat mocht je een domein hebben met meerdere PC's dat die intern nog met elkaar kunnen communiceren ook al scheelt er iets.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Wellicht NOD32 anti-virus?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:44
Graviton12 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:36:
Je krijgt altijd een 169.XXX.XXX.XXX adres wanneer er geen DHCP server draait die leases kan verstrekken, dit is gedaan zodat mocht je een domein hebben met meerdere PC's dat die intern nog met elkaar kunnen communiceren ook al scheelt er iets.
Volgens mij is dat geen 169.XXX.XXX.XXX maar een 169.254.XXXX.XXXX adres.

Wikipedia: Link-local address

• matery
@nyxium Ja ik heb het met me laptop geprobeerd overigens is deze wel 100mb maar geeft wel een gewone verbinding staat ook in de post iig bedankt.

@Def!ance haha lolbroek aan?

@ hgp bedankt voor de download link en de uitleg ik ga het even proberen.

@ jimbo123 ja ik heb eset smart security er op staan. ik zal deze weer deinstalleren overigens had ik deze er nog niet op staan tijdens het testen.

[ Voor 23% gewijzigd door matery op 19-09-2009 12:46 ]

• jimbo123
Laat aub even weten of na deinstalleren van ESET + reboot het probleem is opgelost! :)

• Graviton12
kwiebus schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 12:39:
[...]

Volgens mij is dat geen 169.XXX.XXX.XXX maar een 169.254.XXXX.XXXX adres.

Wikipedia: Link-local address
Als je 169 ziet hoef je niet verder te kijken ... :z en hij zegt toch dat het 169.254 is?

• matery
@ jimbo123 Ik heb ESET er af gegooid ,opnieuw opgestart, de controller gedeinstalleerd, opnieuw opgestart, toen opnieuw de controller geinstalleerd en weer opnieuw opgestart maar ook dit werkt helaas niet.

nu eerst maar even met Ubuntu aan de gang

Owjah en de link naar de wiki pagina was ook erg handig weer at geleerd

• jimbo123
Ik neem aan dat DHCP wel aan staat in je router?

• matery
@jimbo jazeker anders had mijn laptop ok geen ip adres gehad alles staat op automatisch configureren.

ik heb ook ubuntu geprobeerd en ook deze krijgt geen internet verbinding. ik denk dat het een nieuwe netwerk controller word dus. ik zal deze vanmiddag even halen ik zal de vorderingen posten.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 21:39
Kort resumerend: Je netwerkcontroller wordt wel gezien in je besturingsysteem (apparaatbeheer, geen foutmeldingen?) Maar je krijgt geen IP en de netwerkkabel blijft "Niet aangesloten"?

Heeft hij wel een MAC-adres ? (cmd -> ipconfig /all)
Ik heb zoiets ook gehad, maar bij was de hele controller gewoonweg verdwenen.
Na het bios gereset en geflashed te hebben werkte het weer, om even later alsnog dood te gaan.
Ik heb er toen maar een losse nic ingezet.

Ook grappig: "Mijn netwerk doet het niet" na een onweersbui, bleek er een groot gat in de netwerkchip te zitten...

[ Voor 41% gewijzigd door Puch-Maxi op 19-09-2009 14:03 ]

My favorite programming language is solder.

• RainerSGF
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-06 23:37
ping eens naar 127.0.0.1 (localhost). Als je hierop geen reply krijgt, mag je praktisch altijd concluderen dat je netwerkadapater/kaart niet werkt.

Overigens, wat ik weet omtrent laptops en netwerkverbindings-problemen is dat vaak een optie in de energie-besparingsstand een oorzaak kan zijn tot plots geen verbinding meer (de netwerkkaart wordt dan uitgeschakeld om energie aldus te besparen).

In plaats van ipconfig /renew te doen, kun je ook (naast je computer te moeten herstarten) 'ipconfig /release' (dan eventjes wachten) + 'ipconfig /renew' doen. Doe misschien ook eens een arp -d (om je arp-cache te legen). Verder zie nog volgende nuttige microsoft-link voor netwerk-troubleshooting:http://support.microsoft.com/kb/314067

Systeem - I'm learning, I learn it from a book :)

• matery
De netwerkcontroller word indd gezien, apparaat werkt ook correct, hij heeft een mac adres ja, en als ik de kabel erin stop geeft hij geen tot beperkte netwerkmogelijkheden. Dit is hetzelfde als ik een andere kabel direct vanaf de router erin stop.

• Graviton12
arp, release, renew en wat nog allemaal krijg je allemaal in 1 keer als je bij je LAN settings "herstellen" aanklikt.

• matery
Als ik bij de lan settings op herstellen klik dan komt hij niet verder dan ip adres vernieuwen, hij geeft dan de melding het volgende probleem kan niet worden opgelost de volgende actie kan niet worden voltooid: het IP-adres vernieuwen. Ik snap er niks van de controller zit onboard en lijkt maar niet te gaan werken.Moet ik me al zorgen maken over een moederbord die het straks gaat begeven?

• Graviton12
Het is niet omdat 1 onderdeel het begeeft dat je het hele mobo moet vervangen, heb je geen wireless kaartje liggen ofzo?
Toevallig niet iemand in de buurt die nog een extra kaartje heeft liggen?
Dan kan je testen, desnoods goedkoop in winkel halen, 10-15 euo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimbo123
Probeer eens met het tooltje "Winsockfix" (google!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
@graviton12 ja heb ik er een nieuwe kaart ingezet deze werkt perfect. Maar ik zou heel graag willen weten wat dit veroorzaakt. Uit nieuwsgierigheid en als ik weer met zoiets te maken krijg dat ik zoveel mogelijk manieren heb om erachter te komen wat er ogelijk aan de hand kan zijn.

@jimbo123 ik zal het even proberen bedankt. ik zal weer laten weten of het geholpen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Ik heb het winsock programmaatje zojuist uitgevoerd en de controller werkt nog steeds niet.

Met betrekking tot het tcp/ip protocol. Ik heb een nieuwe netwerk kaart geïnstalleerd en zowel de onboard als die nieuwe kaart maken toch gebruik van hetzelfde protocol? dus niet dat er voor elke controller afzonderlijk tcp/ip word geinstalleerd? misschien en beetje newbie vragen maar goed toch wil ik het weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Nee, als een nieuw netwerkkaartje het wel doet is de onboardcontroller stuk, hardware-probleem dus. Je software (en die protocollen dus) zijn in orde. Mogelijke oorzaken: overspanning in huis, blikseminslag, en natuurlijk fabricagefoutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Lijkt er echt op dat je onboard netwerkkaarte kaduk is.
Je hebt alles geprobeerd wat zo'n beetje mogelijk is.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matery
Jaa dat denk ik indd het is in ieder geval opgelost, en ik ben er weer wat wijzer van geworden. Zeer veel dank aan ieder die me geholpen heeft.
Pagina: 1