[B&W 804] Tweeter repareren, zelf doen? hoe?

Pagina: 1
Acties:

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Ik heb 1 tweeter op mijn 804S naulitus die het een stuk minder doet. Nu kan ik een setje nieuwe bestellen bij Hobo hifi, geen probleem. Maar voordat ik zoiets doe wil ik liever weten of het zelf te doen is.

Ik weet van de 600 serie dat het goed te doen is (via de basmodule, onderkant tweeter 90 graden draaien, kabels eruit, 3 kleine schroefjes, tweeter eruit en reverse erin nieuwe module.) Alleen dit is een 804, geen ervaring mee. Ik vind de tweeter ook heel appart op de speaker zitten, weet niet precies hoe hun bevestiging werkt. Vreemd genoeg kan ik online echt van elke speaker wel iemand vinden die een hele uitleg heeft staan hoe zei het oplossen, maar geen 1 in de 800 serie (met de zelfde tweeter).

Kan iemand hier mij vertellen of het goed te doen is (ps ook al heb ik niet echt ervaring met tweeters vervangen, weet wel een hoop van elektronica, en denk dat als ik hier maar goed secuur mee om ga dat ik het wel voor elkaar krijg...). Heb alleen wel een uitleg nodig voordat ik eraan begin.

Ps had nagevraagd hoeveel het kost om het te laten repareren, maar dat is ZO veel duurder dat ik het niet als optie zie. Tweeters kosten gelukkig niet zo veel (gezien de prijs van de speakers;) )

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 14:38

Younes

Wie, Wat, Waar?

op htforum zijn genoeg kenners/ervaringsdeskundigen die je eventueel kunnen helpen. Niet dat er hier op tweakers geen mensen zijn, maar daar zou je, naast eventueel andere sites, ook nog kunnen vragen. Wel even je ervaringen hier en elders delen om het topic netjes te sluiten! Handig voor mensen die later de zoekfunctie gebruiken.

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-07 22:55
Het is vrij goed zelf te doen, je kunt de kunststof behuizing van de tweeter opendraaien aan het metalen steeltje. Probeer maar eens. Als echt de hele behuizing eraf moet, moet je volgens mij bij een intern schroefje zijn, dus dan eerst de middentoner eruit...

[ Voor 32% gewijzigd door Gluten Parody op 20-09-2009 00:44 ]

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tweeter zit met een soort gel-package vast. Om trillingen tegen te gaan...

Ik zou eens met "Versnel hifi" in Apeldoorn bellen. Die hebben 804's standaard in het assortiment. Doen dat soort reparaties zelf, maar helpen je ook perfect wanneer je het zelf wilt doen. Ze zijn ook heel eerlijk in hoe moeilijk het is. (Ze weten dat precies, omdat ze heel vaak zelf tweeters van demo modellen moeten repareren...)

Voor mijn 602 tweeter, hebben ze het me aan de hand van een oude 601 die ze hadden staan, precies laten zien wat ik moest doen om de tweeter te vervangen. Daarna was het thuis een koud kunstje.

Versnel Hifi
tel: 055-5219800

Kan soms een beetje lastig zijn om ze te bereiken, omdat ze wanneer ze met een klant bezig zijn, die klant voorrang geven boven de telefoon. :)

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-05 21:32
Thanks voor de replies, ga binnenkort actie ondernemen, als ik daadwerkelijk overga op het zelf-doen, dan neem ik wel fotos en update de post.