Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] microsoft bootvis, werkt half *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na veel problemen met mn pc en wat windows xp crashes/freezes (die nu opgelost LIJKEN te zijn maar ik zit nu al anderhalf jaar te klooien dus je weet maar nooit...) start mn pc veel trager op (blijft lang hangen by 'loading personal settings' en het blauwe scherm dat daarachter komt [het blauw van mijn bureaublad] ). ik ging wat googlen en nu vond ik "BootVis" (hier downloaden: http://www.soft32.com/download_19687.html )

het zou je startup analyzeren en kunnen optimaliseren.
mijn startup was eerst 1'30"+ (denk ik) en nadat bootvis dmv een reboot het spul analyzeerde (reboot van 2'+) klikte ik op "optimize system" waarna die weer rebootte (dat is normaal) maar deze keer duurde de reboot slechts 60 seconden!

ik dacht YEEEEEEES! maar toen ik na de optimalisatie opnieuw rebootte om nog eens te testen kwam ik uit op 1'30" :S (tikkeltje sneller dan in het begin denk ik maar bijna verwaarloosbaar)

ik opende bootvis en klikte nogmaals "optimize system" waarna hij weer een reboot van 60" deed :p

dit is vreemd, maar blijkbaar is mn pc dus in staat om in 60 seconden te booten.

mijn vraag aan jullie: hoe kan ik dat automatisch laten gebeuren? :)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Je kunt wel meer tweaks toepassen om sneller op te starten, zoveel mogelijk dingen uitschakelen die mee opstarten, Prefetch van 3 naar 2 in je register veranderen, al je tijdelijke bestanden weggooien (schijfopruiming) en eens goed defragmenteren, register opschonen en je register defragmenteren etc. Daarna pas met bootvis aan de slag gaan.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 11:08:
Je kunt wel meer tweaks toepassen om sneller op te starten, zoveel mogelijk dingen uitschakelen die mee opstarten, Prefetch van 3 naar 2 in je register veranderen, al je tijdelijke bestanden weggooien (schijfopruiming) en eens goed defragmenteren, register opschonen en je register defragmenteren etc. Daarna pas met bootvis aan de slag gaan.
als je dit topic eens doorschuimt: http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=49618
dan zie dat niemand precies blijkt te weten wat nu goed is en wat niet i.v.m. prefetch.

wat denk jij?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
http://www.microsoft.com/...erf/fastboot/default.mspx

About Bootvis.exe
Bootvis.exe is a performance tracing and visualization tool that Microsoft designed to help PC system designers and software developers identify performance issues for boot/resume timing while developing new PC products or supporting software.

Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Ik heb em op 2 staan :Y) En ik boot onder de minuut, maar dat kan ook aan de gebruikte hardware liggen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Verwijderd

Topicstarter
bootvis is vreemd.
IIG ik heb vele services uitgeschakeld en nu boot hij onder de minuut. Ook die vreemde delay is weg :D
bedankt! (heb maar niets aan de prefetch veranderd om zeker te zijn)

Verwijderd

Ik ben voor de PC van m'n dochter ook weer eens met BOOTVIS aan de gang gegaan. BOOTVIS doet niets meer na het optimalisereen. Dwz het schermpje dat hij de bestanden aan het herschikken is "This is gonnan take a few minutes" blijft gewoon staan. Die "few minutes"zijn wel erg lang.

Zonder bootvis duurt het nogal lang voordat windows klaar is. Het laad scherm van windows blijft maar liefst een dikke minuut staan. Nadat ik bootvis eroverheen gegooid heb, 7 sec. Dat scheelt nogal mits BOOTVIS de laatste fase afmaakt. En dat doet ie dus voorlopig niet.

Wat ik allemaal gedaan heb:

Register optrimaliseren, defragmenteren, drivers uninstalleren en opnieuw installeren, prefetch van 3 naar 2 gezet, maar het helpt allemaal niet.

Het is een simpel systeem, socket A, MB: MSI K72 Turbo2, 768MB, 80GB hdd, 64MB video.

Ondanks deze magere specs moet het sneller kunnen met dat opstarten.Volgens mij is er iets i de I/O poort die lijkt nogal wat tijd te nemen.
Hmm, ik zie net dat bootvis nu wel klaar is.Maar na dat de desktiop er staat duurt het allemaal nog wat te lang, toch zo'n 2 a 3 min. Er wordt niet veel ingeladen. Hoe kan ik de totaal tijd nog terugbrengen?

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/121v8qt.jpg
Pagina: 1