Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Tv op Computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Zo'n 1 jaar geleden heb ik met man en macht geprobeerd om TV op mijn laptop te krijgen.

Is zoiets al mogelijk? Ik heb zojuist weer veel ge'googled, maar niks kunnen vinden.

- TV Kaartje in computer is geen optie, er moet TV komen op 2 laptops.
- De Internet Providers Ziggo en UPC bieden TV aan via een webinterface. Helaas heb ik XS4ALL. Ik heb ook geen websites gevonden van mensen die deze zenders doorstreamen.

Ik ben niet op zoek naar uitzendinggemist oid, ik ben opzoek naar NED 1 tm/3, RTL 5, Veronica, etc.

Bedankt :)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Lijkt me niet zo'n probleem.. In beide laptops eens usb tv stick ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Ja hoor, dat is mogelijk. Ik heb het laatst ook aangesloten en werkend gekregen.
Hier staat een hele goed uitgebreide handleiding waarmee het mij gelukt is, succes:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 17:07

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Hoe had je dit dan in gedachten? Je wil geen tuner in je PC (want laptop). Gaat het wel over digitale TV? Dan heb je een signaal dat de decoder verlaat en de TV in moet. Een pc monitor of televisie heeft ingangen voor dat signaal, maar je laptopje niet. Het wordt dan dus webbased of niet, ben ik bang.

edit: ik zie dat de heren boven mij nog andere opties kennen...

[ Voor 9% gewijzigd door Edmin op 18-09-2009 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Edmin schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:03:
Hoe had je dit dan in gedachten? Je wil geen tuner in je PC (want laptop). Gaat het wel over digitale TV? Dan heb je een signaal dat de decoder verlaat en de TV in moet. Een pc monitor of televisie heeft ingangen voor dat signaal, maar je laptopje niet. Het wordt dan dus webbased of niet, ben ik bang.

edit: ik zie dat de heren boven mij nog andere opties kennen...
Wat ik zelf in gedachten had? Een Ziggo of UPC user die een server oid opzet die andere gebruikers gratis mogen benaderen >,<. Via Ziggo of UPC kan je gratis met een webinterface TV kijken. Maar dan moet je wel een abbonoment van Ziggo of UPC hebben. Maarja, dit is niet reëel.

Ik heb digitale TV van Caiway. Als het echt moet wil ik een klein servertje, maar dan ben ik weer zoiezo enkele honderden euro's verder weg en een systeem wat 24/7 moet aanstaan.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
En wat is het probleem met 2 USB tv tunertjes?

Verwijderd

Topicstarter
Megamind schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:11:
En wat is het probleem met 2 USB tv tunertjes?
Het doel van een laptop is om hem compact te houden. Met een USB TV Tuner heb ik weer gelijk zon uitsteek ding eraan hangen.

Misschien is zoiets wel wat ik zoek; http://www.tvop.nl/about/screenshots

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:08:
[...]

Ik heb digitale TV van Caiway. Als het echt moet wil ik een klein servertje, maar dan ben ik weer zoiezo enkele honderden euro's verder weg en een systeem wat 24/7 moet aanstaan.
Kijk eens op www.mijncaiway.nl. Daar kun je webtv aanzetten, niet alle zenders, maar het is een begin.

The need for speed drives me

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:36
Ik doe het hier met Mythtv, kan op mijn Macbook draadloos digitale tv kijken op bed, ideaal (doing it right now) ! Heb een server draaien met de tv hardware en kan op verschillende clients kijken. http://www.mythtv.org

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:37
Dat is gewoon oplichterij.
De zenders die zij aanbieden zijn gewoon gratis, je betaald voor niks dus.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:24

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:14:
Het doel van een laptop is om hem compact te houden. Met een USB TV Tuner heb ik weer gelijk zon uitsteek ding eraan hangen.
Neem je hem toch middels pc-card(express) ? Kabels of een antenne blijft je hoe dan ook houden.

Je kan ook nog denken om een appart media center systeem in te richten met 2 tuners en middels de extender zo op je laptop(s) kijken.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:08:
[...]
Wat ik zelf in gedachten had? Een Ziggo of UPC user die een server oid opzet die andere gebruikers gratis mogen benaderen >,<. Via Ziggo of UPC kan je gratis met een webinterface TV kijken.
Maar dan moet je wel een abonnement van Ziggo of UPC hebben. Maarja, dit is niet reëel.
dat heeft niks met het hebben van een ziggo of UPC abonnement te maken, maar alles met de beschikbaarheid van een PC met TV kaart en transcoding service.
Iets als WebGuide dus.
Ah, maar het is OK om iemand anders die kosten op zich te laten nemen in jouw bovenstaande voorstel? :)
En dan heb ik het niet alleen over de hardware, maar ook over het energieverbruik en last but not least de juridische problemen die je hiermee gaat krijgen als je als niet-zendgemachtigde auteursrechtelijk beschermde TV uitzendingen gaat herpubliceren tegen de voorwaarden van je SP in.

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 19-09-2009 11:53 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1