Linux Ubuntu 9.04: Desktop Effects could not be enabled

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
Probleem
Ik kan desktop effecten niet meer inschakelen.

Waarnemingen en Foutmeldingen
Wanneer ik via System > Preferences > Visual Effects op "Normal" of "Extra" klik, komt er zo'n "laden"-icoon op mijn muis. Na een seconde flitsen alle vensters heel even weg en komen ze weer terug, waarbij het "Appearance Preferences" venster grijs wordt en ik nog steeds een "laden"-icoon heb. Na zo'n 4 seconden verschijnt er een klein venstertje en krijg ik het geflits weer opnieuw. In het venster staat de zeer informatieve foutmelding: "Desktop effects could not be enabled". Het venster heeft geen naam (untitled window).

De bovenstaande omschrijving is hetzelfde bij zowel Normal als Extra.

Wat is er vooraf gegaan
Hiervoor had ik de effecten op "Extra" staan en dit werkte prima. Ik installeerde een thema, ook met dit thema werkte de effecten nog prima. Het thema beviel me achteraf niet dus koos weer mijn oude thema (Dust Sand).

Ook toen werkte de effecten nog prima, maar in het vorige thema (dat op MAC OS X's thema leek) waren de 3 knopjes (sluiten, max, min) links in het venster geplaatst. Ook met mijn oude thema stonden deze knopjes nog links. Na wat instellingen doorgezocht te hebben probeerde ik het thema te de-installeren. Na deinstallatie van het thema had ik het default-thema van linux weer en waren de effecten uitgeschakeld. Ik ging dus opnieuw naar de thema-instellingen en stelde mijn thema weer in. Ook wilde ik de effecten weer aanzetten, maar dat lukt dus niet meer, zoals in de waarnemingen is omschreven.

Wat heb ik geprobeerd?
-Herstarten. Geen effect.
-Video driver uitzetten en aanzetten (met reboot tussen het uit- en aanzetten): Geen effect.
-Schelden op linux. Geen effect.
-Nog eens 10x op "Extra" klikken in de hoop dat het opeens werkt. Geen effect.
-Compiz Installeren. Geen enkele setting heeft een zichtbaar effect. Krijg geen foutmeldingen. Geen effect dus.
-Compiz Deinstalleren en daarna weer effecten aanzetten. Geen effect.
-"Kut ding" zeggen tegen mijn PC. Geen effect.
-4x op "Extra" en 1x op "Normal" klikken tijdens het maken van dit topic om een goede omschrijving te typen. Geen effect.
-Het thema opnieuw installeren en daarna proberen effecten in te schakelen. Werkt niet. Geen effect.
-Het thema weer deinstalleren en daarna proberen effecten in te schakelen. Werkt opnieuw niet. Geen effect.

X-server Info
Operating System: Linux-x86 (linux ubuntu 9.04)
Nvidia Driver version: 180.44
Server Version Number: 11.0
Server Vendor String: The X.Org Foundation
Server Vendor Version: 1.6.0
NV-Control Version: 1.17
X Screens: 1

Systeem spekjes
Asus P5K WS moederplank
Q9550 intel quad core
4GB DDR2 800MHz kinston hyperX (2x 2GB)
Asus 9800GT 1024mb
Asus Xonar DX geluidskaart

Verder staat ubuntu op een 500GB schijf en is er ruim 300GB vrije ruimte.

Hellup. Ik wil weer spelen met mijn venstertjes :D

[ Voor 12% gewijzigd door Gamebuster op 18-09-2009 22:52 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-08 16:12

Icyzer

Goudvis

Damn, dat is apart. Computer al uit het raam gegooit? wil ook nog weleens helpen (door je venster natuurlijk!)
Uhm wilde gok fusion-icon installeren en daar kiezen voor metacity en dan herladen?
Heb je emerald? zoja deïnstalleren?
Allernieuwste drivers downloaden (niet van de repoś maar van de site)

Gnome opnieuw installeren?

[ Voor 4% gewijzigd door Icyzer op 18-09-2009 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-08 10:05
(jarig!)
Icyzer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:48:
Damn, dat is apart. Computer al uit het raam gegooit? wil ook nog weleens helpen (door je venster natuurlijk!)
Uhm wilde gok fusion-icon installeren en daar kiezen voor metacity en dan herladen?
Heb je emerald? zoja deïnstalleren?

Hmm, dit is helemaal mooi. Nu heb ik vensters zonder vensters. Geen sluit- min of max knop. Kan ze niet verplaatsen, vergroten of verkleinen en alle nieuwe vensters staan linksbovenin het scherm. Ook staan ze niet meer in de taakbalk en zie ik de vensters ook niet in die 2 kleine vierkantjes rechtsonderin, waar je normaal een mini-preview ziet van je desktop.

Dit is gebeurt nadat ik op "Reload Window Manager" heb geklikt. :P

Wat wel leuk is; toen ik NOG een keer op "Reload Window Manager" klikte en op wat andere dingetjes had geklikt... gingen opeens alle effecten weer aan en kreeg ik opeens weer normale versleepbare vensters. Oftewel... probleem is opgelost. Vraag me niet hoe, maar het werkt weer :P

Bedankt... (raar hoor :P)

Denk dat het komt doordat ik bij "Select Window Decorator" 1tje had gekozen. Er was namelijk geen enkele gekozen. Het enige rondje dat er was was niet geselecteerd. De optie was "GTK Window Decorator".

[ Voor 7% gewijzigd door Gamebuster op 18-09-2009 23:01 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

• autostatic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-03 19:08
Icyzer schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:48:

Twee dingen die je niet moet doen met dit soort problemen ;)
De beste test is om een nieuwe account aan te maken en het onder deze account te proberen. Lukt het daar wel dan is het een instelling onder het account wat het niet doet.
En je had kennelijk last van een Compiz bug, je window manager reloaden kan daarbij helpen.

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Even voor toekomstige gevallen: Het command is "kut-ding", niet "Kut ding".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:36

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Probeer "compiz --replace --loose-binding ccp" zonder quotes eens te draaien op een terminal en plaats hier de output :)

Heb je dan wel effecten, probeer dan ook eens "emerald --replace" zonder quotes in een terminal te draaien en plaats hier de output :)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Pagina: 1