HK CineFortune 2000, goede keus?

Pagina: 1
Acties:

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-12-2025
Momenteel heeft de mediamarkt de HK CINEFORTUNE 200 in de aanbieding voor 444€
Deze heeft volgens de website van HK 3 HDMI 1.3a ingangen.
Stel dat je de dvd-speler van deze set verwijderd en hem vervangt door een blu-ray speler van bijv. LG 149€.
Is de versterker dan een zwakke schakel voor het beeld en audio?

De situatie zou dan zijn als volgt:
Samsung 360HR ---HDMI IN--->
LG blu-ray speler ---HDMI IN---> CINEFORTUNE 200 ---HDMI OUT---> Sony Bravia
PlayOn!HD ---HDMI IN--->
iPod dock ---TULP IN--->

De insteek is, we kijken graag films en houden van een vrij breed scala aan muziek. Van Jazz tot hiphop, van klassiek tot Rock.
De uitgangspositie is dat beeld en audio beter moet zijn dan bijv. een Panasonic SC-BT200. Welke de HDMI input mist.

[ Voor 43% gewijzigd door Ganymedus op 18-09-2009 22:46 ]

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-02 10:04
Tja, de receiver zal beter zijn dan de Panasonic. Ik persoonlijk ben alleen niet zo gecharmeerd van die JBL instapsetjes. Die belemmeren IMHO dat je een echt groot verschil zult horen. Slecht zijn ze absoluut niet, maar ik vind ze persoonlijk niet goed genoeg om de kwaliteitsverbetering van een losse componenten set t.o.v. een all-in-one set te laten horen. Je bent met de Harman/Kardon receiver wel beter voorbereid voor eventuele uitbreidingen of upgrades.
Wat betreft HDMI: deze set heeft slechts HDMI switching dus je kunt 3 apparaten op 1 ingang aansluiten. Hou er wel rekening mee dat de receiver niks met dit signaal doet behalve het schakelen tussen ingangen en dus geen geluid van de HDMI-verbinding af kan halen.

[ Voor 16% gewijzigd door mac1987 op 21-09-2009 22:20 ]

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Gebruik maken van de HD audioformaten is dus niet mogelijk.

Voor het geld een geweldig systeem. Maar als je nu al een DVD speler gaat vervangen zou ik toch naar een oplossing zoeken waarbij de Blu-ray speler al is meegeleverd. Of gewoon alles los aanschaffen.

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Ganymedus
mac1987 schreef op maandag 21 september 2009 @ 22:18
Wat betreft HDMI: deze set heeft slechts HDMI switching dus je kunt 3 apparaten op 1 ingang aansluiten. Hou er wel rekening mee dat de receiver niks met dit signaal doet behalve het schakelen tussen ingangen en dus geen geluid van de HDMI-verbinding af kan halen.
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je te stellen dat wanneer ik bijv. mijn digitale decoder erop aansluit, de reciever niet het geluid zal weergeven? Dus dat het geluid alsnog over mijn tv loopt?

Wat betreft de kwaliteit van de boxen... het zal toch wel beter zijn dan bijv. de boxen die je krijgt bij een panasonic of LG set?
Barry|IA schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 00:44:
Gebruik maken van de HD audioformaten is dus niet mogelijk.

Voor het geld een geweldig systeem. Maar als je nu al een DVD speler gaat vervangen zou ik toch naar een oplossing zoeken waarbij de Blu-ray speler al is meegeleverd. Of gewoon alles los aanschaffen.
Hoezo zal het gebruik maken van de HD audioformaten niet mogelijk zijn?

Alles los aanschaffen drukt de prijs wel gelijk omhoog, lijkt mij?

[ Voor 36% gewijzigd door Ganymedus op 22-09-2009 23:03 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Ganymedus schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:57:
Hoezo zal het gebruik maken van de HD audioformaten niet mogelijk zijn
Die vraag hangt samen met hetgeen hieronder:
Ganymedus schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:57:
[...]
Wat bedoel je hiermee? Bedoel je te stellen dat wanneer ik bijv. mijn digitale decoder erop aansluit, de reciever niet het geluid zal weergeven? Dus dat het geluid alsnog over mijn tv loopt?
Receivers in hogere klassen kunnen vanaf het HDMI signaal de audio eruit halen en over de speakers laten horen. Het beeld doen ze niets mee en dat wordt getoond op de tv.
De Harman Kardon heeft dus alleen HDMI Switching wat dus betekent dat je alleen de receiver als switch gebruikt en deze geen audio van het signaal kan halen.

Als je van HD Audio via bitstream (digitaal) wilt genieten moet de receiver sowieso audio van HDMI kunnen halen en beschikken over HD Audio decoders. Nu kan je eventueel een Blu-ray speler kopen met 7.1 analoog uit en deze dan aan een receiver koppelen met multi ch in. Dan heb je wel het HD geluid, maar over LPCM en dus niet digitaal. Maar kan zo niet een afbeelding vinden van de Cineforte, dus weet niet of dat mogelijk is.

Maar met de huidige Harman Kardon zou je een XBox 360 zo aan moeten sluiten:
Voor beeld: XBox 360 --> HDMI --> Harman Kardon --> TV
Voor geluid: XBox 360 --> Optische kabel --> Harman Kardon

Je moet dan wel instellen dat de HDMI waar de XBox in zit gekoppeld wordt met de optische ingang die je hebt gekozen. Anders heb je of alleen beeld of alleen geluid. Maar dat koppelen kan gewoon in het menu en is niets meer dan ingangen toewijzen aan de HDMI in.

Beetje onduidelijk verhaal denk ik, maar met receivers met HDMI Switching is het nogal dubbelop hoe je alles aan moet sluiten. En komt bij dat HD Audio ook niet het makkelijkste is om uit te leggen aangezien er nogal wat mogelijkheden zijn...

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Barry|IA
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-06-2022
Ik heb best wat Hifi spul over de vloer gehad en ben er al 2 jaar mee gekapt. Nu weer begonnen, het hoeft allemaal niet meer zo duur. Voor muziekweergave komen er dit jaar vast nog wel een paar goede fronts.

2e hands een Marantz SR-7500 aangekocht en nieuw een Teufel Kompakt 30 5.1 set. De Philips LCD heb ik nu een paar weken staan en het HD beeld wordt verzorgd door mijn laptop. Voor het geluid alleen ben ik € 505,- kwijt. Vergelijk dit eens met de H/K :)

Alleen geen HD audio.....wat je toch niet hoort met sub/sat.

[ Voor 15% gewijzigd door Barry|IA op 23-09-2009 00:47 ]

“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz

• Ganymedus
@fear1986
Thanx, dat is best een duidelijke uitleg. :P
Het komt er uiteindelijk dus op neer dat ik van ieder apparaat op zich het geluid weer moet doorvoeren naar de versterker. Dat is mooi balen dan! Ik had begrepen bij een LG-setje dat dat niet nodig zou zijn. Het verbaasd mij dat een duurdere serie die mogelijkheid niet biedt.

@Barry
Het gaat mij niet specifiek om het HD audio. Al is het natuurlijk mooi meegenomen als het systeem dat kan weergeven. Ik wil gewoon een set hebben waar ik alles op kan aansluiten en de komende jaren mee door kan.
Toegegeven de Teufel concept serie ziet er erg mooi uit...

• mac1987
De speakers zullen waarschijnlijk wel beter zijn dan die bij een LG, Panasonic of elk ander all-in-one setje van een vergelijkbaar merk, alleen halen ze niet het maximale uit je receiver.
HDMI switching kan je zien als een een grote schakelaar: hij kan de verschillende HDMI-ingangen koppelen aan een uitgang, maar weet zelf niet wat hij aan t koppelen is. Vind je het niet erg om 2 kabels aan te sluiten op 1 apparaat, dan maakt het missen van HD-Audio over HDMI in deze prijsklasse naar mijn mening weinig uit.
Als je weinig waarde hecht aan HD-Audio zou ik alleen in deze prijsklasse ook even tweedehands kijken. Voor hetzelfde geld heb je dan betere speakers en een betere receiver met meer aansluitingen.

• Ganymedus
Hm ik ben zelf niet zo'n voorstander van tweedehands sites. 1x opgelicht was een hele dure les helaas.
Stel dat je zo'n HK systeem tegenover deze zet: Onkyo TX-SR507 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A-407 Design Speakerset
welliswaar een stukje over mijn budgettering heen, de set is namelijk 599€, maar heeft deze dan ook een hdmi switch of?

• mac1987
Die Onkyo set heeft wel ondersteuning voor audio over HDMI als ik het goed heb.
Of de speakers beter zijn durf ik zonder ze te horen niet te zeggen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:38

FeaR

In GoT we trust

Onkyo TX-SR507 heeft inderdaad audio over HDMI. Alleen de TX-SR307 heeft alleen HDMI Pass Thru en heeft dus een aparte kabel nodig voor audio. Let alleen wel dat de TX-SR507 niet kan upscalen, maar aangezien je al een Blu-ray speler hebt moet dit geen probleem zijn aangezien deze scalers over het algemeen als beste worden bevonden.

Alleen wellicht een te late reactie aangezien de set al is uitverkocht sinds de middag.... -O-

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ganymedus
ja helaas was ik dus net iets te laat :'(

Wellicht komt er een andere mogelijkheid. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Ganymedus op 29-09-2009 16:10 ]

Pagina: 1