Toon posts:

Printerdilemma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Op dit moment heb ik een HP6P Laser Printer aangesloten op het netwerk via Axis 5400 (parallel ->utp)print server, deze heeft al jaren heel goed gewerkt.

Print server is aangesloten op Linksys wrt54g router/switch via cat5 kabel (zitten naast elkaar).

Print server IP: 192.168.2.10
Default Gateway: 192.168.2.1

Wat wil ik:
Ik wil draadloos kunnen printen, dit omdat de router op tweede verdieping komt naast mijn pc.

De printer komt in de woonkamer zodat iedereen kan printen. Tweede PC en laptop.

Ik heb al een direct Parallel kabel 36pin->USB getest naar mijn PC en werkt goed.

Heb ook een Wireless Belkin print server met USB en UTP. Maar met deze gaat niet goed. Ik krijg de printer op geen enkel manier te werk met de print server.

Ik heb dus nu de printer met de Parallel-USB adapter---naar--> usb port op de print server.

De print server doet het verder prima, die kan ik benaderen, pingen, instellen enz. gaat allemaal goed. Maar de printer print dus niet!

Vraag:

Hoe kan ik dit oplossen?

1. Een nieuwe printer (wil ik eigenlijk niet, omdat printer prima is).

2. Parallel wireless print server (moeilijk te vinden en duur)
http://www.pixmania.nl/nl...-printserver-802-11g.html

3. Zou een accesspoint dit kunnen oplossen?

Of is er een andere oplossing?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

laat even weten hoe je je printer hebt ingesteld

heb je een (niewe) poort aangemaakt naar de nieuwe printserver ?

kun je een testpagina triggeren vanuit de printserver ?
If you are using one of our stand alone print servers, hold the white button in the back of the printer server for 3 seconds and let go. This will make the printer print a test page with the IP address for the print server on it.
dan weet je of het aan je pc->printserver of aan printserver -> pc ligt

[ Voor 223% gewijzigd door Fish op 18-09-2009 22:49 ]

Iperf

• TheMazzter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-11-2025
Waarschijnlijk werkt de Belkin alleen met printers die ook echt USB-printer zijn en heeft het niet de benodigde drivers voor een LTP->USB-converter.

Kun je niet de Belkin en de Axis met UTP aan elkaar verbinden en je printer dan gewoon op je Axis aan sluiten en de Belkin voor het draadloze gedeelte laten zorgen?

[ Voor 31% gewijzigd door TheMazzter op 18-09-2009 22:50 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
JetDirect netwerkkaart erin stoppen, en dan een WRT54G ofzo instellen als "Client mode"

Dat lijkt mij de beste oplossing.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:26
hmm, lees een beetje scheel...
Maaruh, zijn 2 van die ethernet over power geen oplossing i.c.m. je bestaande printserver dingetje ?

[ Voor 127% gewijzigd door DukeBox op 18-09-2009 23:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
@fish:
Wat bedoel je met hoe ik de printer heb ingesteld? Volgens mij kan je niet veel instellen op een Parallel printer?
Of bedoel je hoe ik de print server heb ingesteld? Bedoel je dan de Axis 5400 of de wireless Belkin?

@TheMazzter
Dat heb ik ook geprobeerd. Maar het lijkt alsof de de Belkin zijn werk niet doet als DHCP server.

Ik had de DHCP server ingesteld als volgt:

IP: 192.168.1.100
Start: 192.168.1.112
Range: 10 maar had ook 50 geprobeerd (maakt niet zo veel uit denk ik?)
Subnet: 255.255.255.0
Default Gateway: 192.168.1.100

Ik wou daarmee dat de belkin dus het draadloos signaal ontvangt van de linksys wrt54g op het ip: 192.168.2.10 en vervolgens doorstuurt via utp naar de Axis 5400 die op de parallel port is aangesloten. Alleen dit werkte nietk, waar zou het fout zijn gegaan?

@ThinkPad:
Dus een accesspoint naast de printer en die vervolgens via utp op de axis 5400 print server aansluiten?
Zout dit wel werken?

@DukeBox
Sorry begrijp niet wat je bedoelt.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 23:17 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 22:56:
JetDirect netwerkkaart erin stoppen, en dan een WRT54G ofzo instellen als "Client mode"

Dat lijkt mij de beste oplossing.
een mio specifiek heet zo'n ding van hp de laatste keer dat ik keek (ja uit de jetdirect familie) voordat je een eio kaart mee krijgt

e.g.
Afbeeldingslocatie: http://www.pcarena.hu/pricelist/oriaskep/hp-jetdirect-mio-301.jpg

wat ik bedoel is, heb je op je een local poort aangemaakt die naar je printserver wijst en hoe is die geconfigureerd

en 2 werkt een standaard testpagina

[ Voor 49% gewijzigd door Fish op 18-09-2009 23:19 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:15:
[...]
een mio specifiek heet zo'n ding van hp de laatste keer dat ik keek (ja uit de jetdirect familie) voordat je een eio kaart mee krijgt
e.g.
wat ik bedoel is, heb je op je een local poort aangemaakt die naar je printserver wijst en hoe is die geconfigureerd
en 2 werkt een standaard testpagina
Wat heb ik aan zo'n ding? Ik heb al een print server op de printer namelijk de Axis 5400.

Dit is dus wanneer de printer aangesloten met Parallel-USB kabel naar Belking wireless print server op de USB port. Ik maak eerst connectie met de print server doormiddel van Belkin Print Manager en vervolgens probeer ik de printer te installeren als een TCP/IP port op 192.168.2.10 Zo heeft het altijd gewerkt met de Axis5400.

Helaas werkt geen testpagina wanneer ik de belkin aansluit op de print met de Parallel-USB.

Update:
De Belking print server werkt wel met HP All-In-One 5610 (usb). Dus die print server leekt alleen te werken met "echte" usb printers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 23:34 ]

• ThinkPad
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:32:
[...]

Wat heb ik aan zo'n ding? Ik heb al een print server op de printer namelijk de Axis 5400.

Dit is dus wanneer de printer aangesloten met Parallel-USB kabel naar Belking wireless print server op de USB port. Ik maak eerst connectie met de print server doormiddel van Belkin Print Manager en vervolgens probeer ik de printer te installeren als een TCP/IP port op 192.168.2.10 Zo heeft het altijd gewerkt met de Axis5400.

Helaas werkt geen testpagina wanneer ik de belkin aansluit op de print met de Parallel-USB.

Update:
De Belking print server werkt wel met HP All-In-One 5610 (usb). Dus die print server leekt alleen te werken met "echte" usb printers.
Dit komt omdat je printerserver geen drivers heeft voor de converter chip die in de Parallel > USB kabel zit.

Je zult dus toch een andere printerserver moeten gebruiken, of de oplossing wat ik zei: Een JetDirect kaart in je printer, en dan een WRT54G (of een andere router o.i.d. wat naar Client mode valt te hacken) gebruiken om hem verbinding te laten maken met je wireless.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:54:
[...]

Dit komt omdat je printerserver geen drivers heeft voor de converter chip die in de Parallel > USB kabel zit.

Je zult dus toch een andere printerserver moeten gebruiken, of de oplossing wat ik zei: Een JetDirect kaart in je printer, en dan een WRT54G (of een andere router o.i.d. wat naar Client mode valt te hacken) gebruiken om hem verbinding te laten maken met je wireless.
Dus zo'n JetDirect kaart doet als parallel->utp converter? En vervolgens wrt54g hacken en die aansluiten op de JetDirect.

Als ik de wrt54g hack en dient als client mode en die aansluit op de Axis5400, zout dit moeten werken?

• ThinkPad
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:09:
[...]

Dus zo'n JetDirect kaart doet als parallel->utp converter? En vervolgens wrt54g hacken en die aansluiten op de JetDirect.

Als ik de wrt54g hack en dient als client mode en die aansluit op de Axis5400, zout dit moeten werken?
Mmm JetDirect is niet echt een converter.

Het is gewoon een netwerkkaart voor een printer.

Die Axis5400 kun je dan achterwege laten, omdat de JetDirect zorgt voor het netwerkgedeelte. Maar omdat jij hem niet met UTP aan wil sluiten moet de WRT54G er ook bij, die zorgt ervoor dat je van UTP <> WiFi gaat.

Je kunt hem dan zo installeren op een PC, wizard Netwerkprinter ofzo bijv.

Verwijderd

Topicstarter
ThinkPadd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:23:
[...]

Mmm JetDirect is niet echt een converter.

Het is gewoon een netwerkkaart voor een printer.

Die Axis5400 kun je dan achterwege laten, omdat de JetDirect zorgt voor het netwerkgedeelte. Maar omdat jij hem niet met UTP aan wil sluiten moet de WRT54G er ook bij, die zorgt ervoor dat je van UTP <> WiFi gaat.

Je kunt hem dan zo installeren op een PC, wizard Netwerkprinter ofzo bijv.
Juist, dus een JetDirect kopen en vervolgens wrt54g in client mode zetten. Dan UTP van wrt54g naar JetDirect.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jop

Iperf

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:08
ThinkPadd schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:23:
[...]
Maar waarom zou je zo'n JetDirect halen als je een goed werkende printserver hebt liggen? (die Axis5400)

Je kunt die WRT54G toch prima aan die Axis hangen?
Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 23:13:
@fish:
@DukeBox
Sorry begrijp niet wat je bedoelt.
Hij stelt voor dat je met zoiets de verbinding tussen je printserver en je router regelt, in plaats van via wifi.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Xander schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:43:
[...]

Maar waarom zou je zo'n JetDirect halen als je een goed werkende printserver hebt liggen? (die Axis5400)

Je kunt die WRT54G toch prima aan die Axis hangen?

[...]
sja natuurlijk kan dat :P 8)7

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je zo'n JetDirect: http://shop.ebay.co.uk/i....=JetDirect+card&_osacat=0

Is het niet mogelijk dan om de Axis 5400 te laten in de printer en linksys wrt54g in client mode zetten en verolgens die aansluiten via utp?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:08
Waarom dan die JetDirect aanraden? TS heeft jaren naar tevredenheid die Axis-printserver gebruikt. Beetje zinloos om die maar meteen te vervangen imho.

[ Voor 3% gewijzigd door Xander op 19-09-2009 00:50 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Xander schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 00:50:
[...]

Waarom dan die JetDirect aanraden? TS heeft jaren naar tevredenheid die Axis-printserver gebruikt. Beetje zinloos om die maar meteen te vervangen imho.
je hebt gewoon gelijk, er is totaal geen reden om aan te raden.
hij moet gewoon dat oude ding er in frotten zoals vroeger met een accespoint wat kan verbinden met het andere

Iperf

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-02 18:43
even ter informatie: Powerline adapters staan er niet om bekend om signaal altijd goed door te geven als de verschillende stroompunten niet op dezelfde groep zitten. Ik lees dat je router op de 2e verdieping staat en je de printer beneden wilt zetten, dan ga je meestal door meerdere groepen heen met je signaal.
Er zijn zat voorbeelden te vinden van mensen met storingen hiermee, mensen die dachten daadwerkelijk 85mbit te halen enz enz enz. Ook de kwaliteit van je bekabeling en nog een aantal van die zaken kunnen veel invloed hebben op de vraag óf er uberhaupt signaal doorkomt

Nu heb je natuurlijk een oudere printer met LTP aansluiting, dus die transferrate hoeft niet schrikbarend hoog te zijn, maar het is misschien verstandig om eerst met bijv. een geleend setje, als je daar je handen op kunt leggen, te proberen of het signaal fatsoenlijk genoeg doorkomt.

[ Voor 19% gewijzigd door nielsl op 19-09-2009 22:35 ]

• ThinkPad
  • Nu online
Sorry ik heb inderdaad iets over het hoofd gezien.

Die Belkin printerserver moet je vergeten.

Het enige wat je nog nodig hebt is een WRT54G die je als client instelt. Die sluit je dan aan op je Axis5400 (de combinatie van je printer parallel aangesloten op de Axis werkte toch wel?)

Verwijderd

Topicstarter
Goed, probleem opgelost!

Weg met die Belkin usb print server ;)

Ik heb mijn linksys wrt54g v2 als Bridge Repeater ingesteld. Moest wel eerst hacken met DD-WRT.

Deze werkt erg goed nu, netals voorheen.

Is Brdige Repeater de beste mode? Want client lijkt niet zo goed te werken, denk ik.
Pagina: 1